5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dennis_Ajax

Hulp bij keuze aanschaf

Hoi,

mijn Macbook Pro uit 2013 heeft volgens mij een intern probleem met de HDD kabel die ervoor zorgde dat mijn SSD kapot is gegaan. Sloot er een normale hdd aan en die haalde snelheden van 10mbps terwijl die extern wel snel was. Enfin, moeten nog eens de nodige reparaties aan gedaan worden waar ik nu even het geld en moeite er niet voor over heb. Als iemand overigens kan bevestigen dat het hier wss om een defecte kabel gaat:graag. Dan doe ik die relatie eventueel later zelf.

Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe Macbook Pro Retina of een iMac. Je komt zwaar bedrogen uit als je denkt dat Apple goedkoper is geworden. De basis modellen nu zijn allemaal erg matig te noemen en niet zelf upgradebaar. Dit met het gevolg dus denk ik dat je al snel naar de modellen in de prijsklasse 1500-1850 moet zitten. Wat zouden jullie doen in de situatie als je maximaal 2 keer, niet eens noodzakelijk, een laptop nodig hebt voor de studie en de rest gewoon thuis werkt/gamed etc etc. Een iMac is toch meer machine voor het geld wat je ervoor betaald? Maar is een 27 inch niet erg groot voor een scherm? Kun je de 21.5 en 27 inch later zelf upgraden met een (extra) SSD? Of is een 13 inch MBPr van 1500 euro een uitstekend model wat tevens zware processen aankan? Ben een beetje huiverig voor het Retina scherm. Dat vergt tijdens games veel meer power of is dat niet zo?

Woensdag start de BTW actie van Mediamarkt. Is dat de moeite waard of is de service van Apple (woon naast de store op het Leidse) beter ?

Moderator
    Night

Om ergens halverwege in je verhaal te vallen:
    NEE, de 27″ is niet (te) groot maar een heerlijk werkoppervlak waar je heel erg snel aan went om dan vervolgens nooit meer terug te willen naar een kleiner formaat. Bijjomend voordeel is inderdaad dat dit paradepaardje in je huis ook nog eens de mogelijkheid biedt tot uitbreidingen van o.a. het geheugen. Er is ruimte in de 27″ voor zowel een HDD als SSD, maar ik heb zelf gelijk de de fusiondrive besteld. Gemak dient de mens. Zo heb ik de voordelen van de SSD snelheid gecombineerd met de opslagcapaciteit van een HDD.

Bijdrager
    IGBA
    Dennis_Ajax op 26 januari 2014

mijn Macbook Pro uit 2013 heeft volgens mij een intern probleem met de HDD kabel…. Enfin, moeten nog eens de nodige reparaties aan gedaan worden waar ik nu even het geld en moeite er niet voor over heb.

Uhm… op een MBP uit 2013 zit toch gewoon nog garantie?

Bijdrager
    Dennis_Ajax

Niet met een goede bak Nespresso erover waardoor de topcase ook vervangen moet worden:D En worst case logic board vervangen. Koop binnenkort wel een nieuwe kabel om te testen

Ga morgen langs de Apple store in ieder geval om dan eens naar die 27 te kijken

Bijdrager
    BoniMacX

Dus de vraag is hier: wat moet ik kopen, een bureau computer of een laptop?
    Als je daar zelf nog niet uit bent, ga je er op fora toch niet wijzer door worden denk ik…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.