15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Moretti

Hulp bij jailbreak ATV2

Ik ben sinds kort eigenaar van een ATV2, maar wil deze uiteraard graag jailbreaken. Het probleem is echter dat ik redelijk nieuw ben hierin.

Nou heb ik het al geprobeerd met PwnageTool en met Seas0nPass, maar bij beide stuit ik uiteindelijk op een foutmelding in iTunes. Het enige wat ik wil in XBMC op mijn ATV2. Is er ergens een duidelijk, redelijk simpel, stappenplan te vinden waarin wordt uitgelegd hoe ik dit moet doen?

Edit: Misschien het wat handiger om te vertellen wat er precies misgaat.;) Ik volg alle stappen in Seas0nPass, het benaderen van de DFU mode gaat ook zonder problemen, maar als vervolgens krijg ik de melding in iTunes dat ATV niet kan worden hersteld omdat het firmwarebestand niet compatibel is..

Bijdrager
    jackybe67

Heb je de voedingskabel van atv2 insteken als je hem probeert te jailbreaken?

Bijdrager
    Moretti

Ja, moet dit? Er staat firmware 4.3 op. Ik heb nu Pwnagetool gedownload, maar welke firmware moet ik dan downloaden om vervolgens in Pwnagetool aan te klikken? Of moet ik Seas0npass gebruiken?

Bijdrager
    jackybe67

Voedingskabel moet aangesloten zijn.

Hier wordt stap per stap uitgelegd hoe je de jailbreak moet voltooien.

How to Jailbreak Apple TV 2 on iOS 4.3 with Seas0nPass (untethered)

Bijdrager
    jackybe67

Als dit niet lukt, kan je ook eens van op een andere mac/windows proberen.

Bijdrager
    Moretti

Wéér niet gelukt. (error 1602) Is het een idee om het met Pwnagetool te proberen? Zoja, welke filmware moet ik dan downloaden?

Edit: Overigens staat in de link die je heb gepost dat de voedingskabel niet aangesloten moet zijn..

Ik heb het nog een keer geprobeerd en het gaat mis op het moment dat iTunes zegt dat hij bezig is met het terugzetten van de Apple TV-firmware. Dit blijft heel lang staan en vervolgens geeft hij weer de error 1602

Bijdrager
    Moretti

Hij heeft nu net voor de eerste keer het hele proces zonder foutmeldingen doorlopen, maar als ik hem aansluit op mijn TV krijg ik gewoon weer precies het normale menu… Niks dat wijst op een geslaagde jailbreak… De Boot Tethered mode is niet aan te klikken in Seas0npass…

Bijdrager
    VieriTouch

Heb je de nieuwste iTunes?

Neem aan dat je dit stappenplan al gezien hebt.

Hiermee is het mij ook gelukt.

Bijdrager
    Moretti

Ja, die heb ik gezien! Nieuwste iTunes heb ik ook. Seas0npass én iTunes doorlopen dus alle stappen zoals in het stappenplan beschreven staat, alleen als ik hem vervolgens ontkoppel en weer opnieuw aansluit dan kan ik in seas0npass de optie boot tethered niet aanklikken..

Bijdrager
    VieriTouch

Het gedeelte ‘Using Seas0nPass for a ‘tethered boot’ kun je overslaan.
    Waarom zou je dat willen?

Bijdrager
    Moretti

Nou, als ik hem nu op de TV aansluit krijg ik gewoon het normale menu.. Niks dat wijst op een geslaagde jailbreak. Er hoort toch een ander menu bij te komen? Ik wil namelijk XBMC erop installeren.

Bijdrager
    Moretti

En er hoort toch iets te zien te zijn als ik hem aansluit op de TV? Een extra menu ofzo? Een teken van de jailbreak?

Bijdrager
    VieriTouch

Een geslaagde jailbreak met Seas0npass zou op z’n minst het kopje ‘Maintenance’ in het menu moeten toevoegen. Vanuit daar kun je extra’s installeren zoals xbmc.

Helemaal opnieuw opstarten van de atv kan nog ook helpen.

Bijdrager
    Moretti

Hmm het is eindelijk gelukt! Mbv atv flash…

Bijdrager
    VieriTouch

Hmm het is eindelijk gelukt! Mbv atv flash…

Bij een andere Atv lukt het me niet meer, wat heb je uiteindelijk anders gedaan?

edit: gelukt, ook met atv flash (vergeten)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.