14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Hulp bij hele simpele portfolio site

Beste Appeleters,

Ja, ik heb een eigen domeinnaam en daar staat een hele lelijke site op. Nu wil ik van die site af en er iets nieuws opzetten. Wat ik wil is heel simpel.

Ik wil mijn showreel centraal hebben staan. Een showreel is een verzameling van kleine stukje video/animatie werk. Dit is een QT mp4tje. Daarboven wil ik centraal mijn logo en onder het filmpje mijn mailadres.

Nu heb ik mijn huidige site ooit zelf gebouwd, maar die zit niet echt goed in elkaar. Qua ontwerp gaat het mij nog wel lukken, maar dan moet ik dat omzetten in een goed xhtml code. En daar zit bij mij het probleem.
    Kan iemand mij helpen hoe ik deze simpele site tot leven kan wekken?
    Ik weet het een en ander af van xhtml en css, maar het is alweer een tijd geleden dat ik daarmee heb gewerkt.

Als het kan zou ik e achtergrond ook nog spectaculairder willen, maar daar moet ik zelf eerst ff over nadenken en een ontwerpje in photoshop mee maken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gegroet, Mac Daddy

Bijdrager
    Ludo

Dat kun je toch zo maken met iweb? fluitje van een cent!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat lijkt mij ook een typisch iWeb klusje.

Moderator
    Mac Daddy

Okee. Misschien moet ik mij daar maar es in verdiepen. Kan je in dat programma ook zonder een template een site maken?

Bijdrager
    Ludo

Tsja, je neemt gewoon een template en past die aan je eigen wensen aan. Bijv. een met een zwarte achtergrond, filmpagina aanmaken, quicktime plaatsen, tekstje erboven en eronder, klaar.

Moderator
    Mac Daddy

Ja, maar kan het ook zonder tekst? Dus boven een logo? (plaatje) en onder het mailadres in een bepaald font en dat dus ook als plaatje?

Ik zat net ff te kijken en dan zie ik dat je bij een zwarte blanke pagina bovenaan ook de tekst ‘Blank’ heb staan.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt met een volledig lege pagina beginnen.

De naam van een pagina kun je natuurlijk ook zelf aanpassen. Die hoeft niet ‘Blank’ te heten.

Daarnaast kun je al dan niet de navigatiebalk tonen of er voor kiezen zelf een navigatiemenu te maken.

Kortom; het is nét een echt website-bouw-pakket. :wink:

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Mac

….en onder het mailadres in een bepaald font en dat dus ook als plaatje?….

Tip:
    Als je zeker wilt weten dat het een afbeelding wordt op je site:
    – maak de tekstregel op met het font en formaat dat je wilt en maak er een screendump (siht-command-4) van
    – verwijder de regel en zet de afbeelding er voor in de plaats

Moderator
    Mac Daddy

Ja, dat snap ik. Maar ik wil geen titel boven aan mijn site. Kan dat ook?

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee.

Maar dat moet je dan i.i.g. niet in iWeb (of welk ander programma dan ook) zoeken, maar bij je provider.

Maar klik eens een willekeurige site aan op Internet? Er staat altijd iéts boven.

Moderator
    Mac Daddy

Nee, ik bedoel niet bovenaan in het window. Dat weet ik dat daar wat staat. Nee, volgens mij staat bij mij bovenaan een menu, want als ik een pagina erbij maak, dan staat er ‘blank 1, blank 2’. Maar dat moet ik dus uit kunnen zetten.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat heb ik al in mijn tweede reactie gemeld, dat je dat kunt uitzetten.

Het wil ook wel eens helpen om op ‘Help’ te klikken in een programma. :wink:
    Dan hoe je niet alles te vragen.

Aan

Uit

Capice?

Moderator
    Mac Daddy

Ach nee, weet ik wel. Ik heb er vandaag ook niet echt tijd voor en dit weekend ook niet. Maar volgend weekend zal ik er denk ik wel ff werk van maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je er even vijf minute in duikt is het allemaal zo klaar als een klontje.

Er kan heel veel met iWeb en het is echt heel simpel. :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.