23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

[opgelost] Hulp bij gebruik Emtec iCobra

Ik zag vandaag bij Aldi een geheugenstick met aan de ene kant een USB connector en aan de andere kant een lightning connector.
    Volgens de uitleg maakt deze stick het overzetten van bestanden van iOS (op iphone of iPad) naar OSX ( en PC) en vice versa heel eenvoudig.
    Ik dacht dus zoals tussen 2 schijven , slepen en OK.
    Ik gebruik zelden een iPad, ken er ook niks van en heb geen iPhone maar mijn kleindochtertje wel en die vond het wel gemakkelijk om eenvoudig bestanden ( bv. foto’s en video’s ) van de iPad/iPhone naar mijn iMac en andersom over te zetten.
    Dus een foto van de iMac via de USB connector overgezet naar die stick , heel simpel. Dan de lightning connertor ingeplugd in de iPad en daar vraagt men om de iCobra connect-app te downloaden uit de App store. Lukt allemaal. Maar dan begint mijn onkunde want ik heb er geen idee van hoe ik die foto die in vanaf mijn iMac op die stick gezet heb naar die iPad krijg. En nog voornamer , zij wil dat de foto’s die ze neemt met haar iPad/iphone overzetten naar mijn iMac en daar heb ik helemaal geen antwoord op. De connectorset zou tevens dienen als opslaguitbreiding van die iPad/iPhone maar ik zie niet hoe men dat moet verstaan want bij bv. de foto’s die ze maakt kan ze toch niet kiezen of die op de geheugenstick op op haar toestel komen. Dus vervelend dat je iets wat je zelf niet begrijpt moet uitleggen aan een kind. Maar misschien zijn er hier mensen die wel technisch genoeg zijn om een verstaanbare uitleg te geven hoe zoiets werkt . PS. ik werk niet met iCloud en met Sierra laatste update op mijn iMac , zij heeft een iPad mini 4 , laatste update en een iPhone 6 denk ik.
    De Emtec stick staat op dze site : http://www.emtec-international.com/en-us/icobra-flash
    Bedankt alvast voor een helpende hand.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    TheBigZ

Hoi Mowat, had je deze al gezien?

http://www.emtec-international.com/nl-eu/faq#t374n10593

How to copy photos from the iCobra key to your iPhone/iPad?

1. Check if Emtec Connect can access to the photos folder. Go to ‘Settings’/’Emtec Connect’ to check if ‘Photos’ is activated.
    2. Before copying, please check your photos are in an Apple compatible format (jpg, jpeg, png).

Procedure to copy photos:
    1. Go to the menu ‘File/Folder’
    2. Select Emtec Connect
    3. Open ‘Share’/’Pictures’
    4. Select the photos to copy
    5. Open ‘Tools’ menu and select ‘Copy’
    6. Select iPhone
    7. Open ‘Tools’ menu and select ‘Paste’.

Emtec Connect: https://appsto.re/nl/wqJc2.i

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  TheBigZ.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    mowat

Hi TheBigZ ,
    bedankt voor je reactie.
    Dat ga ik eens uittesten.
    Maar , de voornaamste bedoeling is andersom , van de iPhone/iPad naar de iMac , en daar staat Emtec Connect app niet op, enkel op de iPhone/iPad.

Bijdrager
    jv65

Om foto’s en video’s van iPad/iPhone naar Mac/PC te kopiëren heb je alleen de bijbehorende USB/Lightning kabel nodig.

https://www.icreatemagazine.nl/workshop/fotos-van-ipad-naar-computer-mac-en-pc

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor de reacties jongens.
    TheBigZ :Het zal wel aan mijn onkunde liggen maar ik snap er nog steeds niets van.
    Moet het programma “fotos” opstaan om iets via dat kabeltje te verplaatsen van iPad/iphone naar iMac of andersom ? Mijn meeste foto’s staan niet in dat programma ( ik gebruik trouwens nog iPhoto) maar gewoon volgens een bepaalde volorde in afbeeldingen in mapjes. Enkel reisfoto’s die ik als diareeks wil laten draaien zet ik wel eens in iPhoto. Ik wil dus gewoon maar losse foto’s en filmpjes die mijn kleindochter maakt met de iPad/iPhone overzetten naar mijn map afbeeldingen op mijn iMac.

JV65 : Ik heb lang moeten prutsen voor ik die 2 toestellen met mekaar verbnden kreeg want dat kabeltje is maar 5 cm lang. Toen het toch lukte ( zeer onhandig , ik zit voor de iMac , die iPad staat er dan achter bij die USB poort) ging er geen fotolader open. Ik heb die dan zelf via programma’s geopend , maar daar zie ik geen enkele verwijzig naar die iPad of iPhone …

Het is me dus nog niets gelukt iets van het ene naar het andere over te zetten.I

Bijdrager
    jv65

want dat kabeltje is maar 5 cm lang.

Ik bedoel het bijbehorende kabeltje van de iPhone of iPad.

Bijdrager
    jv65

die iPad staat er dan achter bij die USB poort

Dan heb je waarschijnlijk onderstaande melding op de iPad niet gezien. iPad wordt pas zichtbaar nadat je op Vertrouw hebt geklikt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  jv65.

Bijdrager
    mowat

jv65
    Dat had ik inderdaad niet goed begrepen , ik dacht dat je het over het USB/lighning kabelte bij de iCobra had.
    En ik heb inderdaad die melding niet gezoen. We proberen straks nog eens. Als dat dus werkt enkel met dat kabeltje bij die iPad/iPhone dan is die iCobra dus in feite niet nodig ?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt inderdaad gewoon Fotolader gebruiken om foto’s van je iPad/iPhone over te zetten naar je Mac, via een USB kabel.

https://support.apple.com/kb/PH6940?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Bijdrager
    jv65

Als dat dus werkt enkel met dat kabeltje bij die iPad/iPhone dan is die iCobra dus in feite niet nodig?

In dit geval niet. Wél als je bestanden van Mac naar iPhone/iPad wilt kopiëren.

Bijdrager
    mowat

Ook met het USB /lightning kabeltje van de iPad/iPhone lukt het niet.
    Ik heb de iPad en de iMac verbonden met het kabeltje.
    De fotolader gaat niet automatisch open , dus heb ik hem via programma’s geopend.
    Het venstertje ‘vertrouw” verschijnt niet maar dat is mogelijk omdat de iMac de iPad kent omdat hij op deze iMac via iPhote geupdated wordt.
    Maar volgens fotolader staat er op de iPad maar 1 foto ( jpg) en dat is de afbeelding van het openingsscherm.Nochtans staan er honderden foto’s op de ipad.
    Ik sta nog steeds voor een raadsel zowel via fotolader als met het gebruik van wat ik dacht dat het wondermiddel zou zijn voor het overzetten van gemaakte foto’s en video’s van iPad/iPhone naar mijn iMac.

Het lijkt moeilijk om iemand te vinden die iCobra gebruikt.

Bijdrager
    jv65

Staat er op de iPad een vinkje bij Instellingen > Foto’s en Camera > Download en bewaar originelen?

Bijdrager
    mowat

jv65
    Bij instellingen/foto’s en camera staat geen lijn “Download en bewaar originelen”
    er staan wel lijnen met de naam –
    -vat foto’s samen
    -toon feestelijke activiteiten
    -bewaar instellingen
    -raster
    -neem video op
    -bewaar normale foto

Bijdrager
    jv65

Ah, oké. Dan staat iCloud-fotobibliotheek uit.

Staan je foto’s wel bij Instellingen > Algemeen > Info?

Bijdrager
    mowat

@jv65
    Klopt , zoals vermeld in mijn vraagstelling , ik gebruik geen iCloud.

Maar men zegt altijd ” de aanhouder wint” en ik heb eindelijk de volorden van handelingen door en het is inderdaad doodsimpel om met deze gehegenstick alles te kopieren van iMac naar iPad/iPhone en vice versa. Het heeft me dus wel meer dan een dag proberen en uittesten gekost.
    Ingeval er nog iemand zo’n iCobra zou hebben en hetzelfde probleem zou hebben als ik , dan geef ik hier mijn werkwijze.

Van iPad/iPhone naar iMac ( via de iCobra)
    1.Steek de iCobra in de lightning aansluiting van iPad/iPhone.
    2.Er verschijnt een verstertje : Emtec Connect : klik op : sta toe
    3.klik bv. op het nu verschijnende venster op photo’s ( als je bv.een foto wil overzetten, kan ook vidio of iets anders)
    4.Klik onderaan het scherm op bv. iPad ( of iPhone) ( de andere keuze is Emtec connect-iCobra))
    5.klik rechts bovenaan op Multiselect
    6.selecteer nu de over te zetten foto’s ( wit bolletje op foto-icoon)
    7.klik op kopieer naar
    8.klik op externe opslag ( = de iCobra – 64 GB)
    9.klik op plakken

Van iMac ( via de iCobra naar de iPad/iPhone)
    Dezelfde werkwijze , maar je kiest nu in punt 4 de Emtec Connect-iCobra
    en in punt 8 de interne opslag ( = iPad of iPhone) / kies photo’s / en bv. filmrol.

Het is natuurlijk ook handig als je iPad of iPhone niet heel veel opslagcapaciteit heeft want dan kan je 64 GB extra gebruiken.

Bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Emtec

Ik heb ook zo’n i cobra 2 gekocht maar nu wil die niet meer werken op mijn I phone !

Weet er iemand hoe je die en of je die cobra moet formatteren op een Windows PC ??

Vroeger herkende mijn hp laptop deze Emtec cobra 2 vanzelf maar nu ” denkt ” hij dat het enkel een gewone USB stick is … wat nu ?

Bijdrager
    dkawa

Ik heb sinds gisteren een EMTEC iCobra2 USB 3.0 – Lightning Stick | 128 GB. maar dit werkt niet met mijn iPhone X.

Wie kan mij verder helpen?

Bijdrager
    Jan

Vraagje

Ik ben ook bij de Aldie geweest zaterdagmiddag jl. en heb daar ook een Emtec iCobra gekocht!.

Thuis kwam ik er achter dat het waarschijnlijk om een oude Cobra ging, die ze nog ergens in het magazijn hadden gevonden, daar kwam hij ook vandaan dus niet de Cobra 2 zoals die staat afgebeeld op de folder maar een compleet andere verpakking en gewoon iCobra erop zonder iCobra 2 erop.

Deze verpakking met alleen  Emtec iCobra erop  is ook nergens terug te vinden op het internet.

Dus ik ben hem terug gaan brengen op maandagmiddag en ze maakten er geen probleem van en hebben zij  mij de € 49,99 terugbetaald.

Ik ben hem dezelfde middag (maandagmiddag) gelijk weer gaan bestellen bij Centralpoint op het internet en nu voor de prijs van €55,50 inclusief verzendkosten en binnen 24 uur geleverd perfect ook netjes op tijd geleverd dinsdagmiddag rond de klok van 14:30 uur maar helaas het was precies dezelfde verpakking als die van de Aldie ook zij hadden dezelfde foto en filmpje van de iCobra 2 op hun internetsite staan. Ik heb die Cobra van de Aldie aangesloten en de app. gedownload   op mijn IPad  en op de iPhone werkte wel maar heel omzichtig en onvriendelijk ik denk dat er verouderde software in zit.

Op het reclame filmpje zie je van de cobra 2 wel de heel gebruiksvriendelijke voorbeelden bv op hetzelfde scherm zie bv de foto’s die je kan selecteren en aan de andere kant een hele rij iconen met wat je er mee wilt gaan doen en waar je het evt wilt opslaan enz.

Het zal met oude versie allemaal ook wel kunnen maar dan wel een stuk moeilijker en van een goede handleiding hebben ze bij Emtec nog nooit gehoord en als je hem download en kan vinden laat deze alleen de handelingen zien van wat het apperaat allemaal aan kan maar niet hoe je het moet doen

Hetzelfde verhaal staat ook op de doos.

Maar wat ze op het reclame filmpje laten zien is nergens terug te vinden op de iPhone en/of de iPad . Enz.

Mijn vraag is dan ook zit er veel verschil in de iCobra en iCobra 2 ze hebben namelijk gelijke nummers ECMMD64GT503V2B en dit staat ook op de iCobtra 2. Alleen wat ze in het reclame filmpje laten zien, dat klopt totaal niet. Wel alle mogelijkheden en geschikt voor Windows 10 maar  niet de gebruiksvriendelijkheden van de iCobra 2

Ik sta op het punt om de iCobra weer terug te sturen naar Centralpoint.

of zie ik iets over het hoofd?

Wie o wie weet de verschillen tussen de iCobra’s.

En waar is de iCobra 2 te koop!.

Bv mijn dank hier voor

Groet Jan

Bijdrager
    TheBigZ

Jan op 4 juli 2018 om 23:24
    En waar is de iCobra 2 te koop?

CentralPoint verkoopt zowel de oude als de nieuwe versie.

https://tweakers.net/pricewatch/667925/emtec-icobra-2-64gb-zwart.html

https://tweakers.net/pricewatch/667823/emtec-icobra-2-128gb-zwart.html

Bijdrager
    TheBigZ

Jan op 4 juli 2018 om 23:24

Thuis kwam ik er achter dat het waarschijnlijk om een oude Cobra ging, die ze nog ergens in het magazijn hadden gevonden, daar kwam hij ook vandaan dus niet de Cobra 2 zoals die staat afgebeeld op de folder maar een compleet andere verpakking en gewoon iCobra erop zonder iCobra 2 erop. Deze verpakking met alleen  Emtec iCobra erop  is ook nergens terug te vinden op het internet.

CentralPoint verkoopt zowel de oude als de nieuwe versie.

Bijdrager
    Jan

Dank voor de snelle reactie

maar helaas de iCobra verpakking die ik bij zowel Aldie als Centralpoint heb ontvangen staan hier in dit voorbeeld niet bij ik heb de ICobrra al ingepakt voor verzending dus kan er helaas geen foto van maken nu maar geloof me het is een compleet andere verpakking enz

maar dank voor de tip ik neem contact op met Centralpoint war om deze rare iCobra heb mogen ontvangen en ik nu onnodige kosten moet maken ondanks dat ze volgens jullie hem wel in huis hebben zie foto in u antwoord iCobra 2 zo als hun ook laten zien op hun site.

nogmaals mijn dank voor de snelle reactie en ik laat het weten of het gelukt is

gr Jan

PS u mail kan niet gelezen worden wel mijn verhaal en verder rare tekens de link werkte wel goed

Bijdrager
    Jan

Ik heb net gebeld met Centralpoint

ze zijn uitverkocht dus kunnen niet na gaan waarom ik de verkeerde iCobra hebt ontvangen

ook heb ik verteld dat ik nu wel door een fout van hun verkoop filmpje ik op het verkeerde been ben gezet en ik nu onnodige verzend kosten moet gaan maken om het spul terug te sturen maar daar komen ze per mail op terug want hier kon ik niks aan doen wel zo netjes van Centralpoint.

Gr Jan

wordt vervolg

Bijdrager
    Jan

Kosten paket retour sturen zijn €6,95

antwoord mail van CentralPoint

bij navraag.

als uw het bonnetje van de verzendkosten zou willen mailen naar klantenservice@centralpoint.nl gaan wij ervoor zorgen dat de gemaakte kosten worden vergoed.

Met vriendelijke groet,

Top servers toch!.

Gr Jan

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.