3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bosdavid

Hulp bij formattering hd LaCie

Goedemiddag allemaal,

Een vraag inzake het volgende euvel: De hd in mijn Lacie externe schijf is (bijna) defect, dus heb ik een nieuw intern exemplaar aangeschaft om het huidige te vervangen. Echter heb ik vooraf niet geverifieerd of er restricties zijn aan het formaat van een schijf voor de betreffende verhouding. Suf, want dit lijkt het geval te zijn; de computer herkent nu maar 1,8TB van de 4TB, wat natuurlijk zonde is.
    Intussen heb ik hierover reeds contact gehad met LaCie en zij lijken niets te kunnen (of willen) doen middels een (firmware) update o.i.d..
    Echter las ik zojuist over een vergelijkbaar geval waarbij de eigenaar zijn nieuwe schijf in een dekstop computer gestopt heeft om ‘m daar te formatteren et voilà: ook zijn (eveneens LaCie) behuizing (h)erkende de volledige capaciteit.
    Nu beschik ik zelf niet over een Mac waar ik een hd bij kan plaatsen (iMac), noch kan ik iemand in mijn omgeving bedenken die dat wel kan.
    Is er wellicht iemand in Rotterdam (of omstreken) bij wie ik de schijf zou mogen formatteren (en eventueel de inhoud van de oude schijf naar de nieuwe zou mogen kopiëren)?

Óf weet iemand een andere oplossing?
    Bij voorbaat dank voor iedere hulp!

Met vriendelijke groet,
    David

Bijdrager
    madcat

2TB is een bepaalde grens voor computers en chips (32 bit), ik denk dat de lacie is ontworpen voor maximaal 2TB en dat hierdoor de 4TB disk niet zal gaan werken.

Wat je kan doen is een andere externe behuizing kopen die wat nieuwer is, het voordeel is dat ze daardoor ook USB 3 ondersteunen waardoor het wat sneller wordt

Bijdrager
    Bosdavid

Dank voor je reactie, Madcat.
    Dat vrees ik ook al een poosje. Het is zonde; ik zou de mooie Lacie behuizing graag blijven gebruiken. Eigenlijk nog het liefst voorzien van een printplaatje van een nieuwere generatie met Thunderbolt. Maar de kans dat Lacie zelf aan zoiets meewerkt, leek me al nihil, hetgeen bevestigd werd door de meneer aan de telefoon. Ze leveren überhaupt geen onderdelen; liever nog vervangen ze het gehele apparaat, waarbij deze vervangen wordt door eenzelfde model.:(
    Maar mocht iemand alsnog een gangetje weten naar een dergelijk onderdeel, houd ik mij aanbevolen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.