11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ralph_l

hulp bij final cut pro

hallo

ik heb een vraag in verband met verbeteren van de video kwaliteit in final cut pro.
    op de volgende foto zie je dat het zwart lelijk wordt vertoont,

dit is constant aanwezig in de video die ik wil bewerken.
    Weet iemand daar een oplossing voor?

bedankt

Bijdrager
    ralph_l

dit is misschien een betere foto waar je op kan zien dat de kleuren niet mooi zijn

Bijdrager
    Qmagic

Hebben we het hier over Final Cut Pro X of Final Cut Pro 7? Misschien wel even handig om te vermelden.

Wat is de video kwaliteit van het originele video bestand? Komt het videobestand rechtstreeks uit de camera of komt het video materiaal van internet of is het opgenomen van tv?

Welke video codec gebruik je (video bron bestand)?

Als het origineel al deze kwaliteit heeft dan zal je het niet mooier kunnen maken (Shit in, shit out).

Bijdrager
    ralph_l

het gaat hier over Final Cut pro X, het is opgenomen van tv.
    ik heb via handbrake (codec H.264(x264)) de dvd op mijn mac gezet.

mvg

Bijdrager
    Qmagic

Helaas, maar dan zal het niet beter worden, aangezien je bron-materiaal een tv opname is.

Je gaat nu van tv-signaal naar dvd Mpeg2 (compressie), dan met handbrake naar H.264 (compressie). Je kan hooguit nog de stap van handbrake kunnen overslaan: Met Mpegstreamclip rechtstreeks van dvd naar ProRes exporteren (scheelt 1x converteren, dus ook kwaliteitsverlies). Maar verwacht er niet teveel met jouw video-bron.

Bijdrager
    ralph_l

ook niet als ik met een ander programma mijn dvd converteer?

Bijdrager
    Qmagic

Dvd met Mpegstreamclip naar ProRes exporteren.
    Naar prores levert geen kwaliteitsverlies op. (Neemt wel veel schijfruimte in beslag).

Maar de slechte kwaliteit zit al in het tv signaal bij jou.

Bijdrager
    robert1970

Ik gebruik zelf Adobe Premiere en die kan rechtstreeks VOB-bestanden importeren. Kan FC dat niet?
    Dan wordt het ‘originele’ bestand gewoon ge├»mporteerd en dan heb je alleen de compressie gehad van TV naar DVD.

Bijdrager
    Qmagic

FCP kan niet rechtstreeks VOB-bestanden, maar een Avid kan dat ook niet.
    Daarom even met MpegStreamclip naar ProRes exporteren, dit levert geen compressie verlies op, dus blijft de kwaliteit hetzelfde als het ‘originele’ dvd bestand. Dan zit je altijd goed qua compressie.

iMovie (laatste versie) kan wel dvd importeren, en FCPX kan weer je iMovie Event Library importeren. Dus zou ook een mogelijkheid zijn.
    Alleen ik weet zo even niet of de import 1:1 is in iMovie of dat er toch nog een compressie gebeurt, dat moet ik nog eens een keer uitzoeken.

Moderator
    Koen van Tongeren

Weet je zeker dat deze compressieruis (want dat is het) niet ook al op de DVD-bron aanwezig is? De standaard DVD-video compressie heeft namelijk ook al redelijk desastreuse gevolgen voor de kwaliteit.

Bijdrager
    robert1970

Klopt. En als je al via de analoge kabeltelevisie opneemt, heb je nog eens extra ruis.
    Eigenlijk zou je van je digitale televisie mediabox een opname moeten kunnen maken. Maar ik spreek uit ervaring. Het gaat niet werken:-(

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.