3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sebas2517

hulp bij analyse defecte 3Gs met iOS 6 nodig

Hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 3Gs van 3+ jaar oud. De accu heb ik zelf een keer vervangen door een chinees exemplaar, omdat deze het niet deed. De hele voorkant (scherm + digitizer) heb ik ook een keer moeten vervangen vanwege een beschadiging. Allemaal zonder problemen. Hij is inmiddels ook geupdate naar iOS 6.

Sinds vanmiddag doet hij helemaal niets meer. Het scherm is zwart, hij wil niet meer aan of in DFU modus. Ik heb drie vermoedens:

1. Batterij is defect. Maar dat is dan wel erg plotseling en volgens mij zou ik dan toch nog een oplaadlogo moeten zien als hij in het stopcontact zit. Kan iemand dit bevestigen? Hij zit er al zeker 10 minuten in.

2. Scherm is kapot. Maar als het alleen het scherm is, zou de iPhone nog steeds in iTunes moeten verschijnen. In iTunes gebeurt echter niets. Ook niet als ik hem aan/uit zet of in DFU modus probeer te zetten.

3. Ander defect. Wellicht het moederbord of waterschade. M’n kamer is erg vochtig, dus ik heb de telefoon momenteel in een bakje rijst staan.

Is er iemand die een gokje wil wagen wat het defect is? Als het het scherm of de accu of iets anders ‘simpels’ is kan ik het tenminste zelf vervangen. Bij andere defecten houdt het waarschijnlijk op.

Bijdrager
    madcat

Het kan aan zoveel zaken liggen, maar zolang itunes hem niet. Herkend ligt het niet aan het scherm.
    Ik denk eerder de baterij, ik zou zeggen vervang hem nog eens met de oude baterij en kijk eens wat hij dan doet.

Als je kamer echt vochtig is, dan is de kans groot dat je sluiting op het moederboard hebt gekregen. Dan is het echt einde verhaal. Een 3gs kan je 2e hands denk ik vrij goedkoop krijgen.

Bijdrager
    Sebas2517

@madcat: Bedankt voor de input. Ik heb helaas de originele batterij niet meer. Ik kan natuurlijk voor een paar euro een nieuwe bestellen, maar ten eerste duurt het wel even voor die binnen is en ten tweede ben ik bang dat het niet aan de batterij ligt.

Misschien is er nog iemand die kan bevestigen dat je bij een kapotte batterij helemaal geen leven meer hebt in je telefoon? Ik vind het namelijk wel logisch dat als ik hem in het stopcontact steek dat ik dan op z’n minst iets op het scherm moet zien, ook al is de accu stuk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.