6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple-is-the-Best-by-Arne

Hulp bij aanschaffing nieuwe macbook air 2013 na wwdc

Dag,

Ik ben Arne 15 jaar en zit in een kunstschool en vollegend jaar ga ik een grafische richting doen en daarvoor moet ik een mac aanschaffen en ik wil graag een air en vooral omdat er nu een nieuwe is. Ik wil zoiezo een 13 inch model met 256 gb opslag maar ik moet heb upgrade maar ik kweet niet war het beste is ofwel i7 proccesor of 8gb ram, als ik voor i7 kies kan ik later de ram nog upgrade of gaat dat niet? Ik ben in de war en ik ga niet naar een apple retailer want die zegt dat ik macbook pro moet nemen voor de beste prestaties en dat komt duurder uit. maar met de geupgrade air met flash enzo denk ik dat een air beter is en sneller wat is jullie mening ….

Bedankt

Groetjes

Bijdrager
    wessel145

De macbook air kan je niet ‘zelf’ upgraden. door het dunne model is alles op het moederboord gesoldeerd. Je gaat de Grafische richting op. dan schiet een macbook air toch wel tekort. Een goedkope tip: Koop een macbook pro i7 met het minste geheugen en zonder fusion drive/ssd. en koop deze later (bij mekaar 200 euro bij de computerwinkel op de hoek). Scheelt flink in de euro’s en dan heb je een prima klaptop!

Groeten,

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom komt een MB Air te kort? Een MBA 2013 voldoet prima, ook voor een grafische opleiding.

Bijdrager
    computer space

Voor een kunstschool zou ik een Microsoft Surface Pro kopen.
    Tablet en Laptop in een, 1920×1200 IPS scherm, Wacom stylus, en verder vergelijkbaar met de Air. Kan zelfs OSX op als je dat zou willen (wil je niet als je Windows 8 er op hebt draaien). En nog geld over voor de zomervakantie.
    En mijn ervaring is dat je als ze een systeem verplicht voorschrijven en dat juist niet doet, meteen punten scoort. Koop gewoon het beste gereedschap, niet wat je leraar nog net kan bevatten.

Bijdrager
    Soulshaker
    wessel145 op 11 juni 2013

De macbook air kan je niet ‘zelf’ upgraden. door het dunne model is alles op het moederboord gesoldeerd. Je gaat de Grafische richting op. dan schiet een macbook air toch wel tekort. Een goedkope tip: Koop een macbook pro i7 met het minste geheugen en zonder fusion drive/ssd. en koop deze later (bij mekaar 200 euro bij de computerwinkel op de hoek). Scheelt flink in de euro’s en dan heb je een prima klaptop!

Groeten,

Opgelet , de macbook air heeft nu de HD5000, een veel betere grafische processor dan de macbook pro.
    Die nog over de HD4000 beschikt

Bijdrager
    wessel145

Opgelet , de macbook air heeft nu de HD5000, een veel betere grafische processor dan de macbook pro.
    Die nog over de HD4000 beschikt

Sterk punt. had ik niet meegenomen in m’n beoordeling. Maakt het inderdaad wel aantrekkelijker om de MBA te nemen. maar latere upgrade mogelijkheden zijn er niet en dat zou mij er van weerhouden om hiervoor te kiezen. Die lange batterij duur is ook wel om enthousiast van te worden!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.