3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple-is-the-Best-by-Arne

Hulp bij aanschaffing nieuwe mac

Dag,

Ik ben Arne 15 jaar en zit in een kunstschool en vollegend jaar ga ik een grafische richting doen en daarvoor moet ik een mac aanschaffen en ik wil graag een air en vooral omdat er nu een nieuwe is. Ik wil zoiezo een 13 inch model met 256 gb opslag maar ik moet heb upgrade maar ik kweet niet war het beste is ofwel i7 proccesor of 8gb ram, als ik voor i7 kies kan ik later de ram nog upgrade of gaat dat niet? Ik ben in de war en ik ga niet naar een apple retailer want die zegt dat ik macbook pro moet nemen voor de beste prestaties en dat komt duurder uit. maar met de geupgrade air met flash enzo denk ik dat een air beter is en sneller wat is jullie mening ….

Bedankt

Groetjes Arne

Bijdrager
    Wyodor

Het is vloeken hier, maar ik zou mijn geld maar besteden aan een cursus Nederlands.

Kijk, een typefout is nog daar aan toe, maar een aaneenschakeling van kromtaal in de vorm van een willekeurige collectie lettergrepen duidt toch op een ernstiger probleem.

(…)maar ik moet heb upgrade maar ik kweet niet war het beste is(…)

Of zo iets.

Ik ben in de war

En waarom niet aan je ouders gevraagd. Ben je wees? Of zijn ze net zo in de war?

Geld alleen is niet voldoende.

Bijdrager
    Nic

Ofschoon Wyodor een goed punt heeft w.b.t. je Nederlands, on topic: ‘grafische opleiding’ is een nogal breed begrip. Dit kan van alles zijn, waardoor het niet eenvoudig is je zomaar iets aan te raden. Het beste vraag je aan je toekomstige school wat zij aanraden, en of ze überhaupt eisen dat je een laptop neemt.
    Ik denk dat de nieuwe Air voldoende krachtig is om je door je opleiding heen te loodsen, maar een 13 inch schermpje kan erg krap worden om lekker op te werken. Een extern scherm voor thuis kan dan uitkomst bieden, maar je kunt voor dat geld ook kijken naar een iMac, zeker als je op je opleiding op hún Macs kunt werken en een laptop dus misschien geen vereiste is.

Je kunt met de Air en Retina Pro’s inderdaad niet meer RAM toevoegen nadat je hem gekocht hebt, dit moet je dus direct bij aanschaf als optie aanvinken. Hetzelfde geldt voor de harde schijf. Je kiest liever 8GB RAM dan de i7-processor, als je binnen een budget moet blijven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.