15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    So Klear

[Hulp] 100 GB MacBook HD

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.
    Een paar dagen terug is er drank over mijn 4 maanden oude zwarte MacBook gevallen. helaas heeft hij het niet overleefd en zo’n incident valt niet onder de garantie. Gelukkig doen mijn 2 GB RAM en (waarschijnlijk) mijn 100 GB het nog steeds.

Ik heb inmiddels een nieuwe zwarte MacBook gekocht en waren ze zo vriendelijk bij de Apple Centre om m’n RAM uit m’n oude MacBook over te zetten. Helaas hadden ze niet de middelen bij de hand om de gegevens van de oude HD over te zetten op de nieuwe. Nu zit ik dus met een nieuwe MacBook en een oude HD met al mijn belangrijke gegevens maar die ik niet kan benaderen.

Wie, oh, wie helpt mij uit de brand?

Ik woon in Amsterdam.

Heeft een van jullie de oplossing voor me dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

tel. 0636149018

Alvast hartstikke bedankt!!!

Sascha

Anoniem

Als je de oude harddisk en je MacBook meeneemt naar de meeting, neem ik een extern USB kastje mee, kun je alles overzetten!

Of… zijn de bestanden op de oude harddisk beschadigd? Of doet de schijf het gewoon nog goed?

Moderator
    Jan David Hanrath

Mijn innige deelneming…

Heb je geprobeerd of opstarten in Target mode (T ingedrukt houden bij opstarten) nog werkt? Zo ja, dan kun je je kapotte MacBook met een firewirekabel aan je nieuwe MacBook hangen en verschijnt deze als harddisk in de finder.

Bijdrager
    aerosoul

tsjah.. stuk is stuk..gecondoleerd!

maar was hij zo naar de klote dat je niks anders kon zeggen dan dat hij gevallen is?! Dit is namelijk het laatste wat je moet zeggen als iets stuk is… Reden waarom die het niet doet is altijd.. geen idee.. ineens deed hij ’t niet meer.

En inderdaad, anders koop je ’n lege 2,5 inch externe casing voor je HD kan je ‘m altijd nog gebruiken als mobiele opslag ipv dat je ‘m aan de kant gooit.

Bijdrager
    Sentitel
    ”aerosoul”

maar was hij zo naar de klote dat je niks anders kon zeggen dan dat hij gevallen is?! Dit is namelijk het laatste wat je moet zeggen als iets stuk is… Reden waarom die het niet doet is altijd.. geen idee.. ineens deed hij ’t niet meer.

Met drank merken ze het snel genoeg…

Bijdrager
    aerosoul

tsjah dat is wel heel jammer inderdaad..

1 voordeel: Met de macbook die je nu hebt ga je heeeel erg voorzichtig doen!.. ik ken het verschijnsel.. mijn PowerBook is gejat.. en nu ga ik wel heeel erg voorzichtig om met m’n MacBook Pro..

Bijdrager
    So Klear

Waarcshijnlijk is de HD nog in takt, maar dat heb ik natuurlijk nog niet kunnen controleren.
    Waar het om gaat is dat al mijn huiswerk nog op die HD staat en ik zo snel mogelijk mijn gegevens terug moet hebben. Ik vind het voorstel Niek van Galen een prima plan, maar dat duurt helemaal tot zaterdag. :(

Bijdrager
    Juch

als je het geld hebt om een nieuwe zwarte macbook te kopen (hoe doe je dat overigens…dat wil ik ook ;)), koop dan een externe behuizing voor je 100GB schijf en sluit die firewire of USB2.0 aan op je nieuwe MacBook.

Anoniem

De oplossing van Juch is het snelst, en je houdt er een 100 GB externe harde schijf aan over!

Bijdrager
    Juch

ik herinnerde me ineens dat je hardeschijf verwisselen echt poepsimpel was in je Macbook. ik weet niet wat die luie verkoper je voor bullshit verkocht heeft. Heb het even voor de zekerheid opgezocht voor je…. De HD vervangen is een kwestie van klikken, valt binnen de garantie en is in 20 min gedaan. Soort plug and play met voorzicht!

voor instructies:
    http://manuals.info.apple.com/en/MacBook_13inch_HardDrive_DIY.pdf

EDIT: nog een mooie video bij ook:
    http://www.youtube.com/watch?v=8c6ckjy-gdY

Bijdrager
    mvdenberg

Ja, maar dan moet je wel je programma’s opnieuw installeren.
    Ik zou de oude harddisk in de nieuwe macbook zetten: dit is zo gedaan omdat je bij de harddisk makkelijk bij kan. Opstarten en klaar: je kunt meteen werken.
    Voor de nieuwe harddisk die uit de nieuwe macbook komt, zou ik een behuizing kopen.

EDIT: nu heeft JUCH zijn post aangepast. Nou ja, dan maar 2 keer gepost. :)

Bijdrager
    Juch

niet aangepast, nog een post gemaakt…je weet wat ze zeggen he mvdenberg…. great minds think alike:) ;)….ahum….genoeg aan zelf ophemeling gedaan:P

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Juch”

niet aangepast, nog een post gemaakt…je weet wat ze zeggen he mvdenberg…. great minds think alike:) ;)….ahum….genoeg aan zelf ophemeling gedaan:P

:D
    Ow ja… nog een post. Dat had ik dan weer niet gezien.
    Ik ben benieuwd wat Perfect Dark Zero nu zal doen. Wat een mazzel dat hij meteen een nieuwe kon kopen! Toch maar eens met hem praten hoe hij dat nu doet :D

Bijdrager
    So Klear

Thanks Junch! De oude HD deed het nog prima. Ik heb via het netwerk de gegevens van de oude HD op een PC gezet en ben nu bezig al die data over te zetten op m’n nieuwe HD!

Allemaal hartstikke bedankt! Zie jullie op de meeting!

Sascha

Anoniem

Mooi dat het zo opgelost is, hoef je de 20e niet met al dat spul te zeulen in ieder geval:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.