30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 864)
  • Q:
    Bijdrager
    boriskiss

Huiswerkbabbeldraadje

”Yaris”

We zullen een “Wie wil mijn huiswerk voor mij maken?”-topic openen.

Nou bij deze.

Ik heb mijn huiswerk af maar, misschien iemand anders niet…….

edit: naam verander

Bijdrager
    Patrock

Wie wilt er morgen voor mij gaan werken? Ik heb niet zoveel zin.

Bijdrager
    boriskiss

Dan moet jij voor mij naar school.

Bijdrager
    rdesign

Ik heb morgen een Repetitie over hoofdstuk 3 van Nova Natuurkunde. Mag jij voor mij wel een samenvatting voor maken, ik heb er namelijk kâk zin in. Ondertussen ga ik lekker van mn zondag vieren!:lol:

Bijdrager
    iJuggle

iemand interesse in 400 woorden latijn?

Bijdrager
    julesp

Iemand Interesse in eenn ’60 opdracht?

Aan de hand van de gegevens die je in deze teksten kan vinden ( ga je nu zelf een stuk schrijven waarin je de verschillen en de overeenkomsten tussen de jongeren uit de jaren ’60 en die van nu met elkaar vergelijkt. Natuurlijk mag je ook je eigen kennis en mening gebruiken, juist dan wordt het een stuk dat in eigen woorden geschreven is.

Bijdrager
    Jogchum
    ”rdesign”

Ik heb morgen een Repetitie over hoofdstuk 3 van Nova Natuurkunde. Mag jij voor mij wel een samenvatting voor maken, ik heb er namelijk kâk zin in. Ondertussen ga ik lekker van mn zondag vieren!:lol:

Niks leukers dan Natuurkunde:

§1
    Veel bewegingen gaan te snel om ze met het blote oog goed te kunnen bekijken daarom zijn er verschillende manieren bedacht om bewegingen vast te leggen.
    1 manier is de beweging met korte tussenpozen te fotograferen. Je legt beeldjes vast met een tussenpozen van bijv. 1/16 seconde.
    Je kunt een beweging ook vastleggen door een stroboscopische foto te maken. Zo’n foto wordt gemaakt in een verduisterde kamer met als enige verlichting een stroboscooplamp.
    Je kunt bewegingen ook vastleggen in een afstand-tijdtabel. Je kunt een tabel maken aan de hand van een stroboscopische foto van de beweging je moet dan wel weten
    -welke tussenpozen ertussen de lichtflitsen zaten
    -hoe groot de afstanden op de foto in werkelijkheid zijn
    van een afstand-tijdtabel kun je ook een afstand-tijddiagram maken. Zo’n diagram wrodt ook wel een (s.t)-diagram genoemd. De S staat voor afstand en T voor tijd.

§2
    Een wielrenner die 184 kilometer in 4 uur aflegt heeft een gemiddelde snelheid van 46 kilometer per uur (km/h). Dat betekent niet dat hij de hele weg 46 km/h heeft gereden. Je kunt de gemiddelde snelheid berekenen door de afgelegde afstand te delen door de tijd die ervoor nodig was.

Gemiddelde snelheid= afstand / Tijd

Deze formule schrijf je korter als:

Vgem= s / t

Als je de afstand invult in meters en de tijd in seconden krijg je de gemiddelde snelheid in meters per seconde (m/s)
    Vb. een sprinter die 100 meter in 10,9 seconden loopt heeft een gemiddelde snelheid van :

Vgem= S/T –> 100 /10,9 = 9,2m/s

1 km = 1000 meter
    1 h = 3600 seconden
    van km/h naar m/s reken je om door bv. 27 km/h : 3,6= 7,5 m/s
    van m/s naar km/h 27m/s x 3,6

Bij een eenparige beweging verandert de snelheid niet: de snelheid is constant.

§3
    Als een auto wegrijdt bij een stoplicht wordt zijn snelheid steeds groter. Zo’n beweging waarvan de snelheid steeds groter wordt noem je versnelde beweging.
    Als de automobilist afremt voor een scherpe bocht noem je dat een vertraagde beweging. Een beweging waarvan de snelheid gelijkmatig toeneemt heet een eenparig versnelde beweging. Als de auto met deze beweging blijft doorgaan kun je zelf berekenen dat na 5 seconde de auto met een snelheid van 20 m/s zal bewegen. Symbool voor versnelling is a (van acceleratie).
    Voor een eenparig versnelde beweging kun je der versnelling berekenen met:

Versnelling = snelheidsverandering / Tijd

Een vertraging is een negatieve versnelling.

§4

snelheid-tijddiagram = diagram waarin de snelheid van een optrekkende auto uitgezet is tegen de tijd.
    De hele beweging bestaat uit 3 delen:
    – tussen 0 en 4 seconde beweging eenparig versneld. De oppervlakte is hier 5×4/2= 10 m
    – tussen 4 en 14 seconden is de beweging eenparig. De oppervlakte is hier 10×5= 50 m
    – tussen 14 en 20 seconden is de beweging eenparig versneld. De oppervlakte is hier 5×6/2= 15 m

samen is de oppervlakte 10+50+15= 75 meter

§5
    Als je beweegt zijn er altijd krachten die je beweging tegenwerken.
    Als je fietst beweeg je door de lucht. Je moet de lucht als het ware opzij duwen.
    De tegenwerkende kracht die je hierbij ondervindt wordt de luchtweerstand genoemd. Je kunt de luchtweerstand verminderen door jezelf en je fiets te stroomlijnen.
    Als je fietst vervormen je banden en de ondergrond waarop je rijdt. Hoe sterker ze vervormen des te groter wordt een tegenwerkende kracht die de rolweerstand wordt genoemd. Je merkt dat bijvoorbeeld:
    – als je banden erg zacht zijn
    – als je door mul zand rijdt
    – als je op een hobbelige weg rijdt.

Als je remt op een fiets met handremmen wrijven de remblokjes langs de velg van je fiets. De tegenwerkende kracht die zo ontstaat wordt wrijvingskracht genoemd.
    Als de voortstuwende krachten even groot zijn als de tegenwerkende krachten, is de beweging eenparig. In dat geval is de nettokracht 0 N.

§6
    remweg= afstand die de auto nodig heeft om tot stilstand te komen
    hoe groot de remweg is hangt af van:
    – beginsnelheid
    – massa van de auto
    – remkracht

totale stopafstand is afstand die de auto nodig heeft om te stoppen duz ook de reactietijd van de automobilist.
    Zo reken je de stopafstand uit:
    Stopafstand= reactie-afstand+remweg

Bijdrager
    MacBoot
    ”iJuggle”

iemand interesse in 400 woorden latijn?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed faucibus sapien hendrerit metus. Morbi purus justo, porttitor quis, porta nec, scelerisque gravida, libero. Proin dignissim. Duis lacinia sagittis urna. Donec consectetur ligula vitae dolor. Etiam viverra aliquet risus. Nullam bibendum posuere nunc. Integer sollicitudin, ligula et mollis congue, quam turpis facilisis ligula, sit amet ullamcorper arcu erat porttitor massa. Mauris vel mauris ac massa laoreet bibendum. Aliquam leo lectus, facilisis vitae, malesuada in, laoreet eu, erat. Vivamus sollicitudin gravida justo. Vivamus mauris. Praesent ultrices tortor id dui imperdiet commodo.

Morbi non lectus. Nulla lacinia. Nunc ac libero. Vestibulum sapien. Maecenas vitae neque. Ut consequat sapien ut orci. Fusce et ante. Praesent lobortis neque eu sapien. Aenean tristique, enim et elementum feugiat, leo nulla malesuada ipsum, ut ullamcorper magna ipsum in odio. Integer mi nisi, fringilla et, pharetra eu, pellentesque a, enim.

Pellentesque commodo odio quis dolor. Ut mi. Ut viverra sem id dolor. Nulla ullamcorper diam sit amet nulla. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Nulla vulputate, elit vel vulputate dapibus, nisl ante mollis odio, eu rutrum enim nibh quis dui. Nam sem risus, tincidunt malesuada, porta a, convallis id, elit. Maecenas consequat, nisl sit amet ornare fringilla, lorem felis varius ligula, in elementum mi felis a augue. Nullam facilisis quam sit amet sem. Donec vel nisi ut turpis pulvinar vulputate. Duis sodales. Curabitur lobortis nisi eleifend nunc. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Cras ac lectus. Donec quis tellus sed augue consequat ullamcorper. Quisque vulputate.

Nunc eget nisl. Donec odio augue, rhoncus id, posuere ut, vehicula vel, felis. Phasellus convallis libero ut felis. Nulla purus dui, posuere a, lacinia id, fringilla id, felis. Aliquam erat volutpat. Nulla vitae neque vitae diam congue tincidunt. Vivamus aliquet sapien ac ante. Morbi aliquet enim. Mauris blandit. Pellentesque turpis. Vestibulum pulvinar tellus a elit.

Integer arcu dui, adipiscing eget, luctus eu, tincidunt eget, nisi. Praesent elit augue, feugiat vel, faucibus et, scelerisque et, tellus. Nunc varius, sem eget viverra auctor, metus ipsum facilisis metus, vitae aliquam elit nisl eget urna. Morbi vitae dui. Sed massa lectus, dictum ultricies, dapibus vitae, volutpat a, mi. In faucibus, magna quis fermentum faucibus, justo tellus vestibulum massa, egestas viverra eros velit id tellus. Nunc sapien. Integer viverra ornare dui. Vivamus fermentum mi.

zijn er 400 ga maar tellen

Bijdrager
    BloomPod

Simpel taakje wat een lustige OMT’er wel eens aandurft:

Eén artikel zoeken i.v.m. waterbesparing en een ander artikel i.v.m. energiebesparing. Alleen opzoeken, meer niet. :wink:

Bijdrager
    Calpa

Werk voor mij maar even een interventieprogramma uit gericht op het verbeteren van coping-strategieën bij getrouwde stellen om zo de huwelijkstevredenheid te verhogen en de kans om een scheiding te verminderen… 2500 woorden..

Bijdrager
    boriskiss

Hoe bedoel je precies?

Bijdrager
    Stripe

En ik wil wel een betoog over de voor- en tegens van het geloof.

Bijdrager
    boriskiss

Moet je betere oproep plaatsen: Wie wilt mij helpen met……… (info)

alvast bedankt.

Bijdrager
    rdesign

@Jogchum: WTF:o Hoe kom je nou weer aan dat boek, terwijl je 25 bent? Leraar ofzo? Echt bedankt man. Heb je ook snel gedaan. Op mn iPhone gezet, morgen schermverlichting uit, iPhone tussen mn benen op de stoel, en spieken maaarrrr. hehe. bedankt! :lol:

Bijdrager
    rdesign

Macboot, HAHAHAHAHHAA. Ik lach me hier helemaal dood man.:P Bah, wat heb ik een haat aan dat Lorum ipsum gedoe. Als ik een online voorbeeld aan een van mn klanten geef, doe ik gewoon zo.

Welkom!
    Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst. Hier komt de tekst.

:lol:

Bijdrager
    boriskiss
    ”rdesign”

@Jogchum: WTF:o Hoe kom je nou weer aan dat boek, terwijl je 25 bent? Leraar ofzo? Echt bedankt man. Heb je ook snel gedaan. Op mn iPhone gezet, morgen schermverlichting uit, iPhone tussen mn benen op de stoel, en spieken maaarrrr. hehe. bedankt! :lol:

een iemand is al geholpen lol

Bijdrager
    rdesign

Jaja, ik vind het best handig! : D

Bijdrager
    Stripe
    ”boriskiss”

alvast bedankt.

Wie wilt mij helpen met een essay over de voor- en tegens van het geloof?

alvast bedankt.

Bijdrager
    Fishstick

Weet iemand de goede Duitse vertaling van profielwerkstuk?

Of heeft er iemand intresse om een heel Duits mondeling over energy drinks te gaan uitschrijven? :P

Bijdrager
    Jogchum
    ”boriskiss”
    ”rdesign”

een iemand is al geholpen lol

Ik zou heel interessant kunnen gaan doen, maar neen, zoals altijd is google je vriend:
    http://www.scholieren.com/werkstukken/trefwoord/?zoek=Hoofdstuk+3+Bewegen+%28Nova%29
    Al was natuurkunde wel mijn favoriete vak

Bijdrager
    djneo

Heeft er iemand zin om een programma te schijven voor de easy plc 412 dc rc.
    Aan en uit met 1 knop en een vertraging tussen de activatie van de eerste uitgang tot de laatste.

Bijdrager
    trabant
    ”Fishstick”

Of heeft er iemand intresse om een heel Duits mondeling over energy drinks te gaan uitschrijven? :P

Um Gottes Willen…
    Ambtelijk jargon (want daar valt ‘profielwerkstuk’ onder) vertaal je best met een Europese vertaalmachine: http://iate.europa.eu/

Bijdrager
    Koetjesreep

Iemand die mijn essay over de betrouwbaarheid van getuigenverklaringen in de strafrecht wilt maken voor de 10e? Liefst over de beïnvloeding van taal (formulering).

Bijdrager
    trabant

Begin eens met het strafrecht…

Bijdrager
    Calpa
    ”Stripe”
    ”boriskiss”

alvast bedankt.

Wie wilt mij helpen met een essay over de voor- en tegens van het geloof?

alvast bedankt.

Je bedoeld ‘religieus geloof’?

Bijdrager
    Fishstick
    ”trabant”
    ”Fishstick”

Um Gottes Willen…
    Ambtelijk jargon (want daar valt ‘profielwerkstuk’ onder) vertaal je best met een Europese vertaalmachine: http://iate.europa.eu/

Geen overeenstemmende ingangen gevonden. Wijzig uw zoekopdracht

Bijdrager
    trabant

Dan zul je moeten omschrijven.
    Iets met die schriftiche Arbeit zur irgendeiner Stufe

Bijdrager
    Koetjesreep

@Trabant, dat stond er al, op elke pagina stond het goed.
    Verder nog tips? Of ga je nu je kristallen bol pakken en eventuele spelfouten uit mijn essay vissen :wink: ?

Bijdrager
    trabant

Die is zerschmettert. :barbu:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 864)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.