29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    man

    Huistelefoon via iPhone

    Is het ook mogelijk om met je iPhone (4) gewoon de inkomende gesprekken van je normale huistelefoon te ontvangen (glasvezel KPN). Dan bedoel ik dus niet het doorzetten van het nummer via sterretje nogwat.

    Bijdrager
    KarelWillem

    Nee, dat denk ik niet.

    Die gaat bekabeld via de router van je glasvezel-provider.

    Daar kan de iPhone verder niets mee.

    Bijdrager
    man

    ben al aan het zoeken, maar iets van een apparaatje er tussen?

    Bijdrager
    juwlez

    Sommige mobiele providers hebben daar wat voor. Van Vodafone weet ik dat ze daar Vast op Mobiel voor hebben. Je huistelefoon komt voortaan binnen op je mobiel. Dus je bent dan eigen op 2 nummer bereikbaar, je eigen 06 nummer en je eigen huisnummer. Je thuis-aansluiting zal dan worden opgezegd.

    Bijdrager
    KarelWillem

    Ik heb daar een heel simpele oplossing voor: 1 nummer. Alleen mobiel.

    Helemaal geen vaste telefoon meer. 1 abonnement, 1 bedrag, 1 nummer.

    Bijdrager
    Welloe

    Kan je niet gewoon je huistelefoon doorschakelen naar je mobiel? Bereik je volgens mij hetzelfde als wat jij bedoelt.

    Bijdrager
    Hansi2124

    Maar daar betaal je sowieso een extra bedrag per gesprek voor. Moet je alleen doen als je echt geld teveel hebt…..

    Bijdrager
    man

    overal is wat voor, maar hier dus niet… ik wil gewoon van die huistelefoon af maar kan niet zonder het bestaande nummer

    Bijdrager
    csteelooper

    Als je via VoIP belt kun je kijken of het volgende werkt:

    1. installeer een voIP-client op je iPhone, bijvoorbeeld iSIP.
    2. configureer de VoIP-client zodanig, dat de instellingen in je iPhone overeenkomen met die in je modem
    3. configureer in de iPhone VoIP-client als extraatje een STUN-server (bijvoorbeeld stun.isip.com) zodat het VoIP-verkeer door je router heen komt.
    4. klaar is kees. Deze oplossing zal ook buitenshuis werken, maar kan als nadeel hebben dat de SIP-servers van de meeste providers maar één aangemelde client (dus óf je iPhone, óf je modem/router) accepteren.

    Alternatief kun je bij sommige modems ook nog het volgende doen. Dit werkt bijvoorbeeld bij de Siemens Gigaset 76xDSL-serie en bij de KPN eXperia-box (ALLEEN wit). In onderstaand stappenplan is uitgelegd hoe het voor de voornoemde modems is te installeren:

    1. log in op je Siemens- of eXperia-modem
    2. Ga naar Advanced Settings (Geavanceerde instellingen)
    3. Ga naar Telephony (Telefonie) in het menu links
    4. Ga naar Extensions (Extensies)
    5. Geef bij extensie nummer *1 aan dat je wilt dat je gesprekken kunt ontvangen en dat je wilt bellen met het in de modem geconfigureerde account (wijst zich redelijk vanzelf). Geef ook een beschrijvende bijnaam op, zodat je de instellingen later kunt herkennen
    6. druk op Save/Apply (Opslaan/Toepassen) [verschilt van model tot model] om je instellingen op te slaan.
    7. Voer stappen 1 t/m3 van het eerste stappenplan uit. Gebruik als gebruikersnaam en wachtwoord *1. Als Display Name gebruik je 1 (zonder de ster). Als er wordt gevraagd om een poort gebruik je 5060. Als je alle instellingen hebt opgegeven kun je daarna BINNENSHUIS bellen met je iPhone.

    De laatste methode werkt alléén op Siemens Gigaset SX76x-modems en op sommige versies van de eXperia-box, dus in hoeverre je hier kans van slagen hebt valt te bezien. Er zijn verder wel modems/routers die soortgelijke mogelijkheden bieden, maar de configuratie daarvan kan (sterk) afwijken van hetgeen ik hier heb opgeschreven.

    Bijdrager
    KarelWillem
    man op 23 oktober 2011

    overal is wat voor, maar hier dus niet… ik wil gewoon van die huistelefoon af maar kan niet zonder het bestaande nummer

    Iedereen kan zonder alles.

    Gewoon een nieuw nummer in gebruik nemen (je 06 dus), en iedereen verwittigen.

    En eventueel tijdelijk, bijvoorbeeld 3 maanden, daarnaast nog de doorschakel-methode gebruiken.

    Bijdrager
    Pretletter
    KarelWillem op 23 oktober 2011

    Ik heb daar een heel simpele oplossing voor: 1 nummer. Alleen mobiel.

    Helemaal geen vaste telefoon meer. 1 abonnement, 1 bedrag, 1 nummer.

    Dat is geen simpele oplossing maar een asociale oplossing. Tenzij je de extra kosten die mensen nu moeten maken om je te kunnen bellen vergoed.

    Bijdrager
    KarelWillem

    3/4 van de mensheid belt tegenwoordig mobiel.

    2/8 belt vast, en de rest mailt alleen nog maar.

    Zo asociaal is dat tegenwoordig niet meer.

    Bijdrager
    Pretletter
    KarelWillem op 23 oktober 2011

    3/4 van de mensheid belt tegenwoordig mobiel.

    2/8 belt vast, en de rest mailt alleen nog maar.

    Zo asociaal is dat tegenwoordig niet meer.

    Wat is dat nou voor onnozel gelul? Bellen naar mobiel is duurder dan naar vast. Dat geldt voor mensen die mobiel bellen en voor mensen die vast bellen. Daar draait het om. Je jaagt anderen op extra kosten en dat is asociaal.

    Bijdrager
    Stirf

    Dat is helemaal niet asociaal, maar juist sociaal. Je bent namelijk altijd te bereiken.

    Bijdrager
    juwlez
    Stirf op 23 oktober 2011

    Dat is helemaal niet asociaal, maar juist sociaal. Je bent namelijk altijd te bereiken.

    Dus als ik ALTIJD bereikbaar ben, ben ik sociaal? Laten we het even andersom bekijken..
    Dus, als ik niet ALTIJD bereikbaar ben, ben ik asociaal?

    Dus als ik niet mee ga met de rest om mijn telefoon 24/7 aan bij me te hebben, ben ik asociaal.
    Oke, fijn om dat even duidelijk te hebben.. Slaat een beetje nergens op, hoe deden mensen het 50 jaar geleden dan? Oja, die waren allemaal asociaal. Trouwens, iedereen begint asocialer te worden, eigenbelang gaat voor alles.

    Bellen naar mobiel is duurder dan naar vast.

    Ligt eraan waarmee je belt, met je mobiele telefoon maakt het niets uit. Met een huistelefoon (meestal wel) omdat je vaak binnen je pakket gratis kunt bellen naar vaste nummers.

    Bijdrager
    KarelWillem

    Daarnaast wordt er volgens mij voor mobiele abonnementen geen onderscheid meer gemaakt voor bellen naar vast of mobiel.

    Een minuut is een minuut, ongeacht naar welke soort telefoon. Of begrijp ik dat nu helemaal verkeerd?


    Oké, iets te traag. Dat wordt hierboven me ook al uit de doeken gedaan.:lol:

    Bijdrager
    juwlez

    Een minuut is een minuut, ongeacht naar welke soort telefoon. Of begrijp ik dat nu helemaal verkeerd?

    Nou, heb laatste een behoorlijke rekening gehad van het bellen naar DHL, 26 minuten bellen naar hun kost je ruim 20 euro.. stelletje… 0,80 cent per minuut.

    OT: Met een mobiel abonnement is dat onderscheid tussen vast en mobiel idd verdwenen.

    Bijdrager
    KarelWillem

    Service-nummers is i.d.d. zwaar oplichterij met een mobiel abonnement.

    Nooit doen dus.:lol:

    Bijdrager
    1984

    Huistelefoon via iPhone

    Ach, het gaat om het idee

    Bijdrager
    llowboy

    Dat is geen simpele oplossing maar een asociale oplossing. Tenzij je de extra kosten die mensen nu moeten maken om je te kunnen bellen vergoed.

    @Pretletter Ik en mijn vriendin bellen al 3 jaar zonder vaste lijn. We zijn altijd bereikbaar. Mijn vader van 60 belt ook al jaren zonder vaste lijn, mijn moeder (woont apart) idem. De tijd verandert nou eenmaal. Ik vind het niet per definitie asociaal om geen vaste lijn meer te hebben. Van mensen verwachten dat ze een dure vaste lijn aanhouden terwijl die nauwelijks meer wordt gebruikt kun je ook asociaal noemen…

    Bijdrager
    iep
    KarelWillem op 23 oktober 2011

    Daarnaast wordt er volgens mij voor mobiele abonnementen geen onderscheid meer gemaakt voor bellen naar vast of mobiel.

    Jawel hoor, heel veel onderscheid. Op mobiel zijn de kosten fors hoger als je naar speciale nummers zoals 0900, 088, etc. gaat bellen. Die vallen namelijk buiten je bundel waardoor je al snel 25 ct belt plus de overige kosten van zo’n nummer. Een vaste telefoonlijn is daarin nog altijd vele malen goedkoper omdat deze nummers wel binnen de bundel vallen. Via VoIP is het soms nog een ander verhaal, de goedkopere pakketten willen sommige wat zeldzamere nummers buiten de bundel laten vallen.

    Een minuut is een minuut, ongeacht naar welke soort telefoon. Of begrijp ik dat nu helemaal verkeerd?

    Bij mobiele telefoons is tegenwoordig tussen de 0 en 60 seconden al 1 minuut (afrekenen per minuut ipv per seconde). Vaste telefonie is nog altijd per seconde afrekenen.

    Bijdrager
    kogel

    en back on topic. Ik heb dezelfde vraag. Wij hebben hier kinderen dus wij hebben gewoon een normale lijn. En die blijft nog jaren. Maar ik zou het ook wel handig vinden als ik in de buurt van mijn huis loop dat mijn huisnummer gewoon ook overgaat op mijn iphone. En ik maak mij sterk dat er meer mensen zijn met deze vraag.

    Bijdrager
    iep

    En dat is waar de schoen wringt want dat kan dus niet zomaar. Als je een standaard KPN abo hebt kun je het op 2 manieren oplossen: doorschakelen of middels een eigen telefooncentrale. Met VoIP heb je vaak al wat basis functionaliteit van zo’n telefooncentrale waardoor je het daar met doorschakelen en instellen in de beheerinterface ook al kunt redden. Met VoIP kun je echter ook gebruik maken van een app op de iPhone. XS4ALL heeft volgens mij ook zo’n app in de App Store gezet. Als je het echt modern zou willen doen moet je aan de ENUM gaan. Dat is helemaal bedacht voor dit soort dingen. Kun je zelf aangeven waarop je bereikbaar wil zijn, etc. Eenvoudige oplossingen zijn dit allemaal niet, doorschakelen wel.

    Bijdrager
    juwlez

    jongens jongens, mijn reactie aan het begin van de topic is het enige wat mogelijk is…

    Bijdrager
    iep

    In jouw wereldje. In de echte wereld is jouw optie 1 van de vele mogelijkheden… Je reactie is dan ook complete lariekoek waar de arrogantie van afdruipt. Bah!

    Bijdrager
    juwlez

    ‘Complete lariekoek waar de arrogantie van afdruipt’

    Oke dat is een aparte mening, licht het is nader toe want kan me namelijk niet vinden in het geen wat jij zegt.

    Bijdrager
    iep

    Dat hoef ik niet toe te lichten, dat is gewoon een kwestie van dit topic terug lezen, navragen bij een firma die zich in telefonie heeft gespecialiseerd, VoIP platformen zoals Breezz bekijken, diverse telefoniecentrales bekijken (Asterisk, Siemens, etc.), etc. Er zijn zoveel mogelijkheden dat iets roepen als “jongens jongens, mijn reactie aan het begin van de topic is het enige wat mogelijk is…” onjuist en bijzonder arrogant is.

    Bijdrager
    man

    nu nog even terug bij het begin! Ik heb nu ISip en een KPN glasvezel abbo. Net gebeld en ze willen het wachtwoord niet geven dat je nodig bent om via de Thomson TG789vn het sip-server gedeelte te benaderen. Netjes gezegt ” sorry meneer wat u wil kan niet”….

    ALLE IPHONE GEBRUIKERS NOG AN TOE, HIER MOET TOCH EEN FATSOENLIJKE OPLOSSING VOOR ZIJN!

    Bijdrager
    man

    nou daar gaan we:

    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. We nemen binnen 1 dag contact met u op.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Glasvezel van KPN

    N.B. Dit is een automatisch verzonden e-mail, waarop u niet kunt antwoorden.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.