12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

huis nummers in kaart brengen

Ik loop een krantenwijk en ben op zoek naar een manier om de huisnummers in google maps in kaart te brengen zodat ik kan
    zien hoe ik de wijk het efficients mogelijk kan lopen.
    Ook voor de beginners een handig overzicht hoe ze de huisnummers kunnen vinden.

Wie weet hoe ?

Bijdrager
    Jhollenberg

Bij het verdeelpunt of de verspreider de lijst van je wijk opvragen. Meestal hebben ze die als pdf en kunnen hem zo naar je mailen.

Bijdrager
    Horloge

Nee dat bedoel ik niet
    Ik bedoel via google maps een route weergevenHet is soms niet handig aangegeven in een woonwijk , de huisnummers
    drm zoek ik via google maps een handig overzicht c,q, looproute ( bv. van A naar B naar C

Bijdrager
    jasper050

Mag het ook http://www.openstreetmap.nl zijn in plaats van Google? Bij openstreetmap staan de huisnummers er al bij.

Bijdrager
    Horloge

Link opent niet maar heb het gevonden
    Ga kijken of dat is wat ik bedoel

Bijdrager
    GoeieDag

Link opent prima…

OSM, ook mijn idee!

Bijdrager
    Prinsenkind

Horloge, eigenlijk is het heel makkelijk. Neem de hoofdweg als uitgangspunt. vaak is het eerste nummer nummer een of twee. Dan is het alleen kwestie van kijken of dat een of twee links of rechts is. Die loopt tot achter en loopt weer terug. Dus aan de kant van de hoofdweg loopt het vaak op.

Bijdrager
    computer space

Docenten zouden eens war meer Google alternatieven moeten verkopen in de klas. OSM wordt gevukd uit de GBA, beter heb je niet in NL. Google Maps is tegenwoordig meer het equivalent van een pak folders door je brievenbus van 5 jaar geleden. 1/3 van de bedrijven is failliet, en iedereen schreewt om aandacht.

Bijdrager
    mowat

@Jasper50
    En het werkt ook in Belgie. Prachtig . Huisnummers , bushaltes en -hokjes ,bedrijfjes … Heel precies. Bedankt voor de link.

Bijdrager
    boerke

1. Apple maps heeft huisnummers (maar soms verwarrend neergezet, vooral in hoogbouw)
    2. Here maps heeft huisnummers (maar ook soms verwarrend neergezet)
    3. http://www.streetdir.nl/NL/ gebruik ik altijd (voor krantenwijken) ieder huisje is getekend te vinden, met nummers (wel voldoende inzomen)
    hoogbouw blijft een probleem, maar hier staan de nummers tenminste in het getekende gebouw.
    Ik zie trouwens net dat dit ook een openstreetmap variant is, alleen inclusief de outline van gebouwen. dus iets duidelijker)
    Erg actueel, een nieuwbouw project hier in de buurt dat op geen enkel andere kaart is terug te vinden staat hier al met huisnummers.

Bijdrager
    SunKeeper

Op iOS: (negeer als je geen iPhone hebt)

Ik gebruik hiervoor al een paar jaar PinDrop. Helaas is de ontwikkelaar een half jaar terug gestopt, maar dat weerhoudt natuurlijk niet om de app te gebruiken. (als je destijds niet hebt gedownload dan heb je de app uiteraard niet)

Je kunt heel eenvoudig labels aanmaken, als je slim met de namen omgaat kun je er makkelijk meerdere wijken in zetten. Onder de labels zie je de aantallen, die kun je precies met je wijk-lijstaantallen laten overeenkomen en zo weet je altijd dat je alles erop hebt staan.

Er is momenteel wel een alternatief, heet Pin-Drop en staat wel in de App Store. Nog nooit naar gekeken.

Bijdrager
    Horloge

Hartelijk dank voor de reacties
    Ik ken het niet Pin Drop ga kijken; ziet er goed uit iig

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.