7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Rob Mekken

Hue default opstart instellingen

Aloa,

Wanneer je de spanning fusiek op een hue lamp aanzet, dus met de ouderwetse luchtschakelaar, dan gaan de lampen op 100% branden. Ik sou het vetwelkomen wanneer de lampen dan op een soort default aan gezet worden die je op een bridge of andere controller kan instellen.

Ook met de Bridge 2 en de nieuwe App kan dat niet.

Ik snap dat je de lampen niet kan instellen zolang de spanning er niet op staat maar ze zouden volgens mij vrij gemakkelijk na het opstarten aan de bridge de default instellingen kunnen opvragen.

Ik heb dtt als een feature request ingedient maar ja dat duurt vast …

Iemand die hier iets voor verzonnen of gevonden heeft?

Bvd
    Rob

Bijdrager
    Rob Mekken

Excuses voor de type fouten. Foutloos typen blijft een ding op een iphone;-)

Bijdrager
    langbeest

Beste Rob,

Dat zou inderdaad een welkome aanvulling zijn op het systeem.
    Heb dit ook als request ingediend.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  langbeest.

Bijdrager
    Odiebla

Philips heeft aangegeven het als veiligheids mechanisme te zien om de lampen naar 100% wit te brengen. In geval van nood wil je niet dat je je lampen niet aan krijgt omdat ze in de laagst gedimde stand zijn uitgeschakeld.

Bijdrager
    koen
    Rob op 07 mei 2016

Excuses voor de type fouten. Foutloos typen blijft een ding op een iphone;-)

Wanneer je op je avatar klikt, kun je je post bewerken en de fouten er uithalen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    Rob Mekken

Hoi Odiebla,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb van Philips een heel ander antwoord gekregen.

Zo gaven ze aan dat er geen geheugen in de lampen zit dus daar kunnen ze het niet opslaan en dat het fixxen via de bridge een feature request is. Dat van 100% voor noodsituaties vind ik wel erg gezocht. “Vroeger” kochten we lampen met een specifiek wattage/lumen en kleurtemperatuur juist om de gewenste lichtsterkte te hebben bij aanzetten. Dus als ze die veiligheid zo serieus nemen dan zou ik graag witte lampen zien die bij 100% vergelijkbaar zijn met de oude gloeilamp ( 2600K / 40Watt / 415 Lumen). Ik heb gisteren de nieuwe White Ambiance getest maar die start op 800 Lumen. Hij lijkt te starten op 6500K maar dat moet ik nog verder nakijken. Maar alleen al door de 800 Lumen is die dus ook veel te fel voor gebruik zonder Dimmer etc.

Met de hue lampen MOET je dus altijd of met de hue tab, dimmer of App werken. Het is niet altijd handig want soms is een simpele aan:uit schakelaar op de muur echt makkelijker. Natuurlijk kan je die, soms, vervangen door een dimmer maar dat is kostenverhogend. Bij sommige klanten van mij is dit gemis met enige regelmaat zelfs een Show Stopper.

Nogmaals dank voor je reactie en nog een mooie zondag!
    Rob

Bijdrager
    polansky

Lichtschakelaar op de muur vervangen voor een hue schakelaar.

Die 23 euro per schakelaar doen het hem ook niet echt meer als je toch volledig voor hue als lichtsysteem kiest.

Bij Praxis kosten de schakelaars momenteel overigens 19 euro de stuk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  polansky.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.