8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iMakkie

Hub zorgt voor problemen

Eerder zei ik dat mijn router zorgde voor snelheidsproblemen, maar dit blijkt een hub te zijn ipv een router (sorry, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.):P

De Hub zorgt er dus voor dat mijn upload snelheid van mijn ADSL verbinding teruggebracht wordt van 44kb naar 2kb. Ja je leest het goed. Dit betekent dat ik net zo langzaam dingen kan uploaden als vroeger met je oude modempje.

Mijn situatie is dus als volgt: 2 macs en 1 adsl verbinding modem en een windoowze pc verbonden door een hub. De download snelheid vanaf internet is oke, de upload snelheid is bagger en de verbinding tussen de macs laat ook te wensen.
    Ik ben er dus achter gekomen dat die hub voor het probleem zorgt, want als die er niet tussen zit is het probleeem weg, maar ja het zo gewoon goed moeten kunnen werken toch?

Nogmaals ik ben geen kenner. Hopelijk iemand wel en kan mij dus ook helpen.

Alvast bedankt

Makkie B

Bijdrager
    Pasav

Een hub is in principe gewoon een dom ding die geen invloed heeft op snelhied .. anders dan dat die je snelheid verdeeld over het aantal angesloten porten …

Al een andere hub geprobeert …. of anders een Switch die is wel wat duurder maar is ook meteen wat slimmer …

Succes

Bijdrager
    Rail

Is het een HUB of een switched HUB (switch).
    Bij een HUB wordt alle data naar alle aangesloten computers gestuurd waar de computer die het nodig heeft het oppikt. Dit kan problemen opleveren omdat pakketjes met elkaar kunnen gaan ‘botsen’.
    Een switch stuurt de data alleen naar de computer voor wie het bedoeld is.

Bijdrager
    Doede

Een 8-poort switch heeft een ‘vanaf’ prijs van 40 euro bij mijn weten. De prijzen zijn de laatste jaren flink gezakt. Ik wil namelijk een 10 Mbit hub (5 poorten) vervangen door een switch met >5 poorten ivm een overschot aan gebruikers en heb een tijdje terug wat prijzen opgezocht. Voor 40 euro kom je natuurlijk op een b-merk uit… maar heeft iemand misschien een aanrader voor mij? (mag dus best iets meer dan 40 euro kosten)

Bijdrager
    archivaris

Een Zyxel switch, kost ca 80 euri, maar dan heb je A-kwaliteit in huis.

Bijdrager
    macpro

Ik heb een 5 poorts switch van Sitecom en een 8 poorts van Unex.
    Draaien allebei probleemloos.

In principe kun je aan een switch niet veel fout doen en maakt het merk ook niet zoveel uit als je maar weinig poorten nodig hebt.

Hubs kun je het beste niet gebruiken omdat die inderdaad het netwerk verkeer naar alle poorten sturen. Daardoor deel je de netwerk snelheid met alle apparaten en heb je dus zelden de volle 10 of 100 Mbits beschikbaar. Een switch is intelligent en weet welk apparaat op welke poort is aangesloten. Dus zal die het verkeer alleen maar naar die ene poort sturen.
    Daarbij zorgt een switch ervoor dat elk aangesloten apparaat wel de volledige snelheid kan benutten.

Ik haal regelmatig snelheden van 9 MByte per seconde als ik van een Mac naar de andere copieer. Dat komt dus ruwweg neer op 100 Mbits per seconde. En dat gaat dan in het uiterste geval van Mac naar Unex switch naar Draytek router naar Sitecom switch naar andere Mac.

Bijdrager
    Jello

ik heb een 4 poort switch (wel router) met draadloos,
    de snelheden bij bij liggen altij rond de:
    upload 22 kB/s
    dwonload 700 kB/s

(gegevens speedtest.nl)
    ik denk dat je best gewoon een switch koopt, omdat het ene pakket voorang heeft op het anderen, waardoor bv. uw pakjes moeten wachten voor een rood licht, omdat er een ander pakje passeert.
    niet? wat gebreurt er met de snelheid als de de pc zo aan de modem zet?

Bijdrager
    Aqua1

Hoe is de snelheid tussen windhoos en Mac ? Heb je al andere poorten van je hub gebruikt ? Is het probleem ook als je maar 1 computer op je hub aansluit ?
    Een switch is idd beter dan een hub, maar van 44 naar 2…. dat klinkt als een ander probleem.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.