30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    maximiliaan

HTML websites maken

Hallo,
    Ik heb een eigen website en maak ook websites voor mensen (whttp://www.maxwebsite.nlww.maxwebsite.nl) en ik wil graag echt professionele websites zonder standaard templates enzo leren maken. Op internet staat bij veel topics dat dat het niet kan maar dat moet natuurlijk wel want je moet het ooit leren. En dat wil ik. Ik heb al de programma`s Rapidweaver, iweb, freeway pro en express, sandvox en wordpress. Maar ik wil die codes leren!
    Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Alvast heel erg bedankt:thumbsup:

Bijdrager
    MrPinda95

Hallo Max

Dit boek zou ik aanraden om html en css te leren: http://www.bol.com/nl/p/handboek-html-css-en-javascript/1001004006552594/

Je zou het natuurlijk ook gewoon op internet kunnen leren (bijv op W3C Schools), dit is gratis maar je moet wel zelf je weg erdoor vinden. Het boek helpt je stap voor stap.

Als je de beginselen van html en css kent leer je zelf steeds meer door sites te maken of andere sites te onderzoeken.

Hopelijk kun je hier iets mee!

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou zeggen begin bij de basis.

– HTML + CSS

– Javascript en jQuery

– En daarna PHP

http://www.w3schools.com/
    Kijk eens aan de linkerkant in de kolom daar kunt je beginnen met de meeste simpele stappen van HTML. Pagina voor pagina doorlezen en steeds onderaan de pagina klikken op volgende.

Helemaal Gratis en na 10 pagina’s weet je 100% zeker of je door wilt gaan of niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Je bent pas 14, maar als je websites voor anderen wilt maken zal je ze wel een goed voorbeeld moeten laten zien. Je Nederlands op je eigen website is daar helaas niet een goed voorbeeld van eerlijk gezegd.
    Tip: voordat je je tekst plaatst, zet dan de spellingcontrole aan……

Bijdrager
    RobApple

Adviezen van Shmoo opvolgen lijkt mij een goede basis.

Aanvulling:

Stage lopen bij iemand, die je dit daarnaast wil leren in de praktijk, lijkt mij een optie, in je vakantie bijvoorbeeld.

Nederlandse taal goed beheersen is een eerste vereiste.

Ik waardeer je ondernemerschap, je gedrevenheid, ga zo door, jong geleerd is oud gedaan.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Begin met kladblok als editor en een browser als preview. Leer omgaan met code en leer vooral van je eigen fouten. Valideer al je werk (erg leerzaam) en controleer het regelmatig in andere browsers zoals Internet Explorer.

En begin alsjeblieft met wat basics in plaats van een complete site. Kost je hooguit een avond of vier en je hebt alweer genoeg geleerd om beter van start te gaan.

Voor de volledigheid. Ik bouw al mijn sites in code. Dat wil zeggen codekloppen zonder hulp van WYSIWYG editors.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad: begin eenvoudig. Probeer niet gelijk ingewikkelde sites met tientallen pagina’s en allerlei interactieve troep te maken, maar bouw gewoon een eenvoudige site met een paar pagina’s over iets dat je interesseert of zo.

Leer jezelf daarbij eerst en vooral aan om structuur in de pagina aan te brengen door correct gebruik te maken van koppen, alinea’s, lijsten, enz. om aan te geven wat de verschillende elementen op de pagina zijn in plaats van hoe ze eruit moeten zien. Daaraan kun je dan opmaak koppelen, waarbij ook weer geldt dat het beter is eenvoudig te beginnen.

Zorg bij dit alles wel dat je een beetje een idee hebt van hoe je wilt dat het eruit gaat zien, ook al weet je niet echt hoe je dat maakt. Door op het Internet te zoeken naar termen die aangeven wat je wilt bereiken kom je vaak uit bij sites die dat uitleggen. Stel dat je niet weet hoe je van tekst een kop kunt maken, dan kun je bijvoorbeeld zoeken op “html text headings” of iets dergelijks.

Bijdrager
    maximiliaan

Dank iedereen voor info .

Ik ga dus beginnen met die codes leren en verwerken in gewoon teksteditor.

Zijn er nog andere sites afgezien van http://www.w3schools.com/ waar je codes kunt leren? Nederlands mag, maarhoeft niet. Engels is prima.

Bijdrager
    SjorsSnoeren

Wat nog altijd de beste methode is (volgens mij):
    zoek een hele simpele template en ga een beetje kloten met die codes, verander een paar waardes, etc. als ie perfect is begin je aan een andere site en je zult merken dat je de helft al weet.

Bijdrager
    Shmoo

@Sjors,

Das idd perfect :S

Heb je ook zo leren autorijden, beetje kloten achter het stuur?

Het gebruik van basic HTML-/CSS Templates is een hele goede opties vooral omdat deze templates vaak gemaakt worden door ervaren developers en die weten als geen ander hoe je met margin’s en padding’s moet werken en met line-heights. Maar zonder de basic HTML ervaring kom je natuurlijk nergens.

Daarom is het belangrijk dat je een goed fundament hebt en dan pas gaat kijken naar templates. HTML leren is echt heel erg saai omdat je vaak alleen maar met platte teksten werkt en wat codes. et duurt echt een tijdje voordat je met grafische onderdelen gaat werken en het echt leuk begint te worden..

@Max,
    Kijk even in je Mailbox hier op OMT.
    Het linkje bevat een HTML en XHTML training DVD, wel al een paar jaar oud maar dat maakt verder uit.

Bijdrager
    SjorsSnoeren

@Shmoo bedankt voor het sarcasme. Maar ik heb het niet over templates a la themeforest eerder eentje waar je een header sidebar en content vlak hebt met wat kleurtjes en borders. So,

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb ook css geleerd door van die gratis templates aan te passen, en steeds dingen op te zoeken. Maar het verschil is dat ik toen al wel HTML kon.
    EDIT: Kijk, dit soort dingen: http://www.code-sucks.com/css%20layouts/

Bijdrager
    Thrust

Check http://thenewboston.org/ daar ben ik begonnen.

Tip: Wees geduldig, programmeren leer je niet in een dag. Daar gaan jaren overheen!

Succes!

Inactief
    Anoniem
    maxpusch op 20 mei 2012

Hallo,
    Ik heb een eigen website en maak ook websites voor mensen (whttp://www.maxwebsite.nlww.maxwebsite.nl) en ik wil graag echt professionele websites zonder standaard templates enzo leren maken.

Bij ons thuis zeggen ze altijd “een goed begin, is het halve werk”. Flauw, maar die had Robben er zelfs met gemak ingeschoten.:smile:

Tip: leer HTML5 en CSS3, er zijn enorm veel tutorials online, maar die zijn vaak al achterhaald en gebruiken veel verouderde codes.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Tip: leer HTML5 en CSS3, er zijn enorm veel tutorials online, maar die zijn vaak al achterhaald en gebruiken veel verouderde codes.

Lijkt mij erg verwarrend om mee te beginnen. Ik zou altijd beginnen met talen die breed ondersteund worden. Daarna pas verdiepen in nieuwere talen.

Inactief
    Anoniem

HTML5 en CSS3 zijn echt niet totaal verschillend van HTML4 en CSS2, er zijn wat extra’s bij gekomen, maar daar houd het ook wel op.

Trouwens als je een basis kennis het van HTML en CSS dan is HTML5 en CSS3 echt niks nieuw hoor.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dus…

Bijdrager
    pwessels

Het lijkt mij ook handig om eerst een basis te hebben. Kom je specifieke problemen tegen, kan je altijd naar de code kijken van een bestaande website.
    Een handige website is Handleiding HTML. Hier vind je uitleg over zowel html als css.

Bijdrager
    Shmoo

@Max,

Laat even weten of je de cursus hebt gedownload dan kan ik hem offline halen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou gewoon zeggen: leer het jezelf! Pak een code van bijv. mijn website (best eenvoudige code) en bewerk hem daar jouw smaak. Als je een code niet snapt; zoek hem op en leer ervan.

Ik ben zelf 12 en ik heb alles van HTML (en CSS ook al bijna) onder de knie. Het is dus makkelijk te doen.

Lukt het niet zo goed, dan kan ik je de \’30 Days to Learn HTML & CSS\’-tutorial van Tutsplus zeker aanraden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Toevoeging vorige post; ik kan je echter wel – in tegenstelling tot Max – aanraden om de codes te leren in een \’fatsoenlijke\’ editor, deze geven de elementen een kleur waardoor je code makkelijker te begrijpen is en geven fouten aan.

Bijdrager
    maximiliaan

Bedankt iedereen voor de reacties!

@Shmoo bedankt voor je videotutorials. Ze zijn aan het downloaden.

@Rainiervanes1 wat voor editor raad je aan? En wat is jouw website?

Ik hou het topic open voor iedereen die nog iets toe te voegen heeft.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mijn website is RainiervanEs.com (nog mee bezig).

Qua editor kan ik Espresso enorm aanraden. Kost wel een paar centen, maar dan heb je een goede, simpele editor.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Er zijn genoeg threads op dit forum over teksteditors voor HTML:) Hier één van de meest recente waarin verschillende suggesties worden gedaan.

Bijdrager
    daanclasener

Hey max,

Ik zelf heb html en css geleerd door het gewoon te proberen, zonder boeken enzo, gewoon als je een style in gedachten hebt, dat schetsen op papier of op de pc, en dat proberen uit te werken.
    En als je iets niet weet/snapt dan Google je gewoon even op datgene.

En wat ik zelf ook wel eens doe is kijken naar broncodes van andere sites, daar leer je een hoop van.

Succes:)

Bijdrager
    maximiliaan

@daanclasener bedankt voor je reactie. Je website ziet er echt heel mooi uit! Is dat echt heel moeilijk of valt het wel mee als je HTML en css onder de knie hebt?

Bijdrager
    maximiliaan

Ik heb Espresso en ik ga codes leren enzo. Op naar een hele mooie site!

Bijdrager
    daanclasener

Hey bedankt,

Eerlijk gezegd is mijn website niet zo moeilijk te maken, ben zelf nog beginner en als je binnenkort wat kan met html en css is het zo na te maken:)

Als het je interesseert heb je html en css zo geleerd.

Bijdrager
    Realdesign

@Daanclasener,
    Je hebt snel de basis technieken geleerd voordat je alle regels kent en beste methodes ben je wel even bezig natuurlijk. HTML en CSS is meer dan alleen opmaak typen.

Ik heb veel geleerd van boeken lezen, internet door zoeken en actief zijn op de verschillende fora’s, bijvoorbeeld html-site.nl en webdesignersforum.nl

succes!

Bijdrager
    daanclasener

@Realdesign klopt helemaal, maar door research op het internet vind ik steeds makkelijkere manieren om dingen op te lossen, waardoor ik weer dingen bijleer.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.