24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

HTML – probleem

Sinds kort ben ik op mezelf HTML aan het leren, maar ik stuit op het volgende probleem.

Wat doe ik fout?
    Mvg,

Bijdrager
    computer space

Moet je wel het probleem vertellen! Dit is een heel mooi, zeer basic stukje code, ook nog met een nauwelijks gebruikt en incorrect doctype.
    Off topic:
    Is cumming niet yoghurt over een arm jong schepsel spuiten?

Inactief
    Anoniem

Erm… misschien is het eerst eens handig uit te leggen wat je wil:P
    Tip: koop een goed boek over HTML en CSS, zodat je het meteen goed leert.
    Wat ik nu al zie als fout: je gebruikt kapitalen voor de HTML tags, en in “goede” HTML mag dat tegenwoordig niet meer…

[email protected]: dat cumming vond ik ook al zo vaag staan :mrgreen:

Bijdrager
    KingAchille

Mja, het boek dat ik nu gebruik (geleend van de bib) is wel ettelijke jaren oud.
    In het boek stond er, onder deze broncode, een hele sobere webpagina. Maar ik kan deze webpagina niet bekomen… Ik zou graag wat resultaat zien, maar dit blijft helaas uit…

OT: cumming = een woordspeling, voornamelijk gekend bij ons in de streken. Het is afgeleid van het engelse woordje ‘cum’ waarnaar de betekenis zich laat raden en uiteraard ‘cum’ betekend ook kom…

Mvg,

Bijdrager
    computer space

De streken rond Ukkel toevallig?
    http://simple.wikipedia.org/wiki/Cum 8)

Bekijk gewoon eens de code van moderne pagina’s. Bijvoorbeeld van deze. Of van sites op cssmania.com of zo. Die zijn meestal wel correct gecode.

Bijdrager
    mooirood
    ”Martiniman”

Is cumming niet yoghurt over een arm jong schepsel spuiten?

Iets met dirty mind en joy forever :D

Bijdrager
    KingAchille

Niet om onbeleefd te doen ofzo, maar het is wel dringend :oops:
    Mvg,

Inactief
    Anoniem

Je moet wel eerst het bestand als .html bestand opslaan, en dan in een browser openen.
    En dat boek van de bibliotheek zou ik niet gebruiken, dan leer je het meteen op de oude manier, en dat is tegenwoordig erg achterhaald, geef gewoon 40 euro uit en koop een goed boek, daar heb je heel lang wat aan en het is heel leerzaam.
    Ik raad deze aan: Basiscursus XHTML, CSS en JavaScript

Edit: waarom is het dringend? Lijkt me niet dat je binnen een paar uur een complete website in elkaar zet zonder kennis:P (Microsoft FrontPage al eens geprobeerd? :evil:)

Bijdrager
    KingAchille

Het bestand was opgeslagen in .htm
    Na toevoeging van een ‘l’ was er nog niets veranderd…
    Die boeken zijn gewoon overal verkrijgbaar??
    Mvg,

Bijdrager
    inactiveaccount

Typ deze code eens in Kladblok/Notepad en niet in Word of iets dergelijks.
    Je moet als je HTML zelf typt in ASCII, plain-text, werken, Word doet dat niet.

Dus kladblok openen, die code intypen, en opslaan als .htm of .html

Inactief
    Anoniem

In principe altijd .html gebruiken, .htm is ook oud.
    En inderdaad als je Windows hebt Kladblok gebruiken, als je een Mac hebt Teksteditor, en dan converteren naar platte tekst (shift-command-t).

Bijdrager
    KingAchille

Kladblok? Bestaat dit ook op Mac?
    Als ik dit in SpotLight intyp bekom ik enkele onopenbare .lnk bestandjes uit…
    Mvg,

Edit: laatste post kwam er toen ik dit aan het typen was…

Bijdrager
    iDuck

Je kan een freeware html editor downloaden. Zoals Taco HTML Edit. Een prima handig klein progje om puur code in te kloppen. Dan zie je ook meteen wat je doet.

Bijdrager
    KingAchille

Inderdaad het is gelukt :D
    kan ik nu verder met het boek uit de bib, of adviseren jullie me toch om het boek van Sgt. Peppers te kopen?
    Mvg,

Bijdrager
    inactiveaccount

Ik kijk zoveel fora dat ik soms vergeet welke over het algemeen mac only zijn;)
    Mocht je programma’s ervoor zoeken, de beste die ik kan aanraden is TextMate maar die is niet gratis.
    Gratis programma’s om HTML code te typen (dus niet WYSIWYG (what you see is what you get)):
    http://smultron.sourceforge.net/
    http://www.barebones.com/products/textwrangler/

-edit: ik ken het boek niet, maar als ik de titel bekijk lijkt het alvast stukken beter. Het boek dat je nu hebt is in ieder geval niet aan te raden:)

Inactief
    Anoniem

Ik heb het boek zelf en het is een topboek, erg veel van geleerd:)

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik raad je TextWrangler aan, ik gebruik het zelf om al mijn code in te schrijven, erg goed programma.

Ook kan je hier goede hulp vinden bij wat je wilt leren: http://www.w3schools.com/html/default.asp

Handige lijsten met alle HTML functies en uitleg erover met voorbeelden.

Ik heb zelf niets uit boeken geleerd maar alles van tutorials etc.

Inactief
    Anoniem

Ja, dat kan ook, maar als je een boek naast je hebt liggen vind ik het toch makkelijker gaan…

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien makkelijk als je een wat recenter voorbeeld hebt;)
    [code:1:8c4c7d215c]<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd">
    <html>
    <head>
    <title>naam</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

<style type="text/css">
    </style>
    </head>

<body>
    Zet hier lekker je tekstjes e.d. neer.
    </body>
    </html>[/code:1:8c4c7d215c]

Het stukje < style type=”text/css” > wordt gebruikt voor het design van je site.
    Daar zet je stukjes code neer voor het geven van een kleurtje, het plaatsen van je
    achtergrond enzo. Beetje romeins misschien, maar je hoeft er niets tussen te zetten
    als je er nog niet aan toe bent hoor;-)

Bijdrager
    BoramoR24

Als het hier al mis gaat.

Zou je dan wel een hele website gaan maken?:)

Probeer anders Dreamweaver.
    Succes

Geblokkeerd
    Anoniem

Iedereen moet toch ergens beginnen Boramo?
    En ’t is beter dat hij op de goede manier wil beginnen, in plaats van te beginnen
    met tabelletjes e.d.

Bijdrager
    Almerrrrr

Begin anders met wat leren vanaf de w3c school linkje
    Hier staan lekker overzichtelijk de eerste basis lessen voor html en css.

Bijdrager
    danielpunt
    ”DarkRaverNL”

Ik raad je TextWrangler aan, ik gebruik het zelf om al mijn code in te schrijven, erg goed programma.

Ook kan je hier goede hulp vinden bij wat je wilt leren: http://www.w3schools.com/html/default.asp

Handige lijsten met alle HTML functies en uitleg erover met voorbeelden.

Ik heb zelf niets uit boeken geleerd maar alles van tutorials etc.

Is dat nieuw? Functies in HTML?

Bijdrager
    iJoost
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.