17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    xtroy

HTML pagina’s rechtstreeks in een frame laden

ik heb weer wat…

Een html pagina rechtstreeks op de hoofdpagina laden in een frame (genaamd iframe).

Deze linkjes hebben betrekking tot een nieuwsberichtjes.

Dit berichtje word (als je via de website zelf gaat http://www.fmn-vereniging.nl) geladen in het iframe.

Maar wanneer je natuurlijk nu uit je email programma zo’n linkje aanklikt laad hij deze kaal in je browser! Dus niet in de iframe.

ik heb al verschillende site’s gezocht waar deze oplossing evt. kan staan maar heb tot op heden nog niks gevonden.

Het is dus de bedoeling dat wanneer men in de mailing op een link klikt deze naar de index.html (waar de iframe staat) gaat en vervolgens het desbetreffende bericht in de iframe laad!!!

Kennen jullie dit probleem, of weet je hiervoor een goede oplossing!

Bijdrager
    Jakke

Stel je iFrame als target in voor je linkjes…

Moderator
    Adriaan Mol

[size=9:383fa79602]– ik heb even het overmatig gebruik van uitroeptekens (!!!) uit het onderwerp van dit bericht gehaald –[/size:383fa79602]

Wat bedoel je? Echt duidelijk is je omschrijving niet. Wat je eigenlijk wilt is dat je naar een specifiek nieuwsbericht link’d en dat deze dan in de iframe geladen wordt? Mijn oplossing zou zijn:

Link naar: http://www.fmn-vereniging.nl/?nieuws_id=223

En op basis van de parameter $nieuws_id laad je dit bericht in de iframe.

Bijdrager
    xtroy

Dit is inderdaad wel de bedoeling! Maar hoe werkt zo’n parameter dan?
    Wat er nu in de mailing staat die bij de mensen in hun email programma komt is:

(voorbeeld); <a href=”../nieuwsberichten/aanval.html”>Er is weer wat gebeurt</a>

En wanneer je dus hierop klikt krijg je inderdaad netjes het bericht, maar geen index, waar alle buttons staan.

Hoe moet je dan zo’n ID aan een bericht hangen, en hoe vertel je dan dat hij ook daadwerkelijk in de iframe geladen moet worden.

Moderator
    Adriaan Mol

[size=9:2e6895b965]– ik heb even mijn citaat die je had gebruikt weggehaald, want een bericht wat boven jezelf is geplaatst citeren lijkt me redelijk onnodig –[/size:2e6895b965]

PHP gebruiken. Kan eventueel ook met JavaScript. Of is daar geen kennis van?

Bijdrager
    xtroy

Wel iets van Javascript! Php / alleen het veranderen van de theme’s en dergelijke!

Ik had al een soort javascript gevonden op:

APV WEBDESIGN

Alleen lukt het niet met dit script!!! Wel dat wanneer men een pagina los probeerd te openen dat deze gelijk terug springt naar het index.html!!
    maar niet de index.html + het nieuwsbericht rechtstreeks laden in de iframe.

Bijdrager
    tennapel

Zie daar het probleem van het gebruik van frames.

Er zijn wel javascript oplossingen, maar die zijn zo gebruiksonvriendlijk dat dit nog vervelender wordt.

Beste oplossing: geen frames gebruiken.

Bijdrager
    xtroy
    ”tennapel”

Zie daar het probleem van het gebruik van frames.

Er zijn wel javascript oplossingen, maar die zijn zo gebruiksonvriendlijk dat dit nog vervelender wordt.

Beste oplossing: geen frames gebruiken.

Eigenlijk is het een frame in een pagina! En het werkt perfect voor de rest, ook het content management systeem. Want die hebben gewoon pagina’s met tekst en de index.html laad deze in de frames. Werkt allemaal perfect! Totdat er hier op kantoor eentje aankomt zetten met een digitale mailing!!! Tja, das andere koek!

Dus vandaar deze vraag naar een oplossing!

Bijdrager
    tennapel

Het gedrag van frames en iframes is hetzelfde in dit geval; je menu structuur staat kennelijk in de index.html en de onderliggende pagina’s worden in het (i)frame geladen. Als je dan rechtstreeks linkt naar de pagina krijg je het fenomeen dat je de navigatie kwijt bent. Ergo: geen (i)frames gebruiken las je dit soort dingen wilt vermijden.

Ook bookmarken van een pagina is een probleem: je kan alleen de index.hml bookmarken.

Misschien eens contact opnemen met de CMS leverancier of de templates niet zo aangepast kunnen worden dat de navigatiebuttons aan de content pagina worden toegevoegd in plaats van de frames oplossing?

Bijdrager
    xtroy

Dat is een optie, alleen werken ze met Microsoft Frontpage!!

En wij met Freeway Pro. Dit gaat best goed samen.
    Maar ze willen juist niet dat alle pagina’s voorzien zijn van navigatiebuttons!
    maar puur context met wat linkjes. Als het aan mij lag had ik het gelijk al anders gedaan.

Maar zoals al een paar berichten hiervoor… HET IS MOGELIJK, dus als iemand mij nou even een voorbeeld site / turtorial / php script / java script kan aanwijzen voor mij… kom ik misschien een stuk verder dan nu te gaan discussiĆ«ren over wel of geen frames gebruiken.
    Ik kies ook liever voor GEEN FRAMES, maar ja!

Bijdrager
    xtroy

zooooo… 5 uur geweest!!!!!!! klaar met werken, morgen weer een nieuwe dag om te zoeken.

:| :| :| :|

Bijdrager
    Arno

Coole avatar!!! :D :D

Bijdrager
    tennapel
    ”xtroy”

Dat is een optie, alleen werken ze met Microsoft Frontpage!!

En wij met Freeway Pro. Dit gaat best goed samen.
    Maar ze willen juist niet dat alle pagina’s voorzien zijn van navigatiebuttons!
    maar puur context met wat linkjes. Als het aan mij lag had ik het gelijk al anders gedaan.

Maar zoals al een paar berichten hiervoor… HET IS MOGELIJK, dus als iemand mij nou even een voorbeeld site / turtorial / php script / java script kan aanwijzen voor mij… kom ik misschien een stuk verder dan nu te gaan discussiĆ«ren over wel of geen frames gebruiken.
    Ik kies ook liever voor GEEN FRAMES, maar ja!

Misschien voortaan wat duidelijker in je posts zijn? Ik dacht dat je aan de gebruikerskant zat, maar dat is kennelijk niet zo?

Als je javascript gebruikt zal je een script moeten toevoegen aan de pagina die in het iframe wordt geladen, dus de vraag is of dat een oplossing is die wel acceptabel is?

Bijdrager
    XXX
    ”tennapel”

Als je javascript gebruikt zal je een script moeten toevoegen aan de pagina die in het iframe wordt geladen

zoiets als dit:

<script type=”text/javascript”>
    if (parent.location.href == self.location.href){
    // change the url below to the url of the
    // frameset page…
    window.location.href = ‘index.html’
    }
    </script>

Bijdrager
    xtroy
    ”XXX”
    ”tennapel”

Als je javascript gebruikt zal je een script moeten toevoegen aan de pagina die in het iframe wordt geladen

zoiets als dit:

<script type=”text/javascript”>
    if (parent.location.href == self.location.href){
    // change the url below to the url of the
    // frameset page…
    window.location.href = ‘index.html’
    }
    </script>

Dit script ken ik inderdaad, en heb deze ook geprobeerd! Wat er dan gebeurd is wanneer men (bijvoorbeeld) nieuws_01.html opend, deze vervolgens automatisch doorgaat naar index.html
    is mooi, alleen wat wij graag zouden willen is dat hij inderdaad naar index.html gaat en vervolgens nieuws_01.html dan in het iframe laad!!

Bijdrager
    tennapel

Ik denk dat je hier verder mee komt: http://www.w3schools.com/js/js_examples_3.asp

Een aantal scripts om twee rames tegelijk te refreshen, dat kan je inbouwen in voorgaand scriptje om na het laden van de index.html ook het iframe met de juiste pagina te laden.

Aanvullend is deze ook informatief: http://www.yourhtmlsource.com/javascript/scriptingframes.html

Bijdrager
    xtroy

Werkt fantastisch, alleen niet geschikt voor wat wij zoeken!

Althans, de scripts die hier staan doen niet wat wij willen!

Misschien nog een keertje vertellen:

een digitale nieuwsbrief per email naar de klant, hierin zitten links naar nieuwe .html pagina’s
    Deze .html pagina’s moeten zodra de klant op de link klikt van de digitale nieuwsbrief geladen worden in een iframe die standard op de index.html pagina staat.

Dat is eigenlijk alles, alleen… nu nog werkend zien te krijgen!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.