10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    idenniske

Html menu

Hallo,
    ik ben al dagen op zoek naar een html menu dat uitschuift, als je bijvoorbeeld informatie klikt dat er dan een lijst onder komt te staan.
    maar alles wat ik ook zoek overal dit dat JS bij en dat moet ik niet hebben.

kunnnen jullie mij helpen?

dennis

Bijdrager
    readefries

Dat kan met Whatever:hover. Daarvoor heb je geen JavaScript nodig, maar CSS.

Succes.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Zelf doe ik dit meestal in HTML gecombineerd met CSS, ik hoop dat CSS geen probleem is voor je.

Websitemaken.be – Tutorial – HTML menu in CSS(verticaal)

Als je het horizontaal wil (van links naa rechts) dan volg je alsnog bovenstaande tutorial en klik je daarna hier ongeveer

T.

PS: Ik zie nu dat het om een “uitschuifbaar” HTML-menu gaat. Kijk daarvoor ff bij CSS-play van StuNicholls (Bijvoorbeeld deze

Bijdrager
    TijhofGraphics
    ”glitch”

Succes.

Als hij een uitschuif menu wil maken waarvan de bovenste niet klikbaar moet zijn.
    Bijvoorbeeld:
    Home, Groep1(1a, 1b, 1c, 1d)
    Als idenniske niet wil dat men klikt op Groep1 (dus alleen muis erop houden) dan valt CSS:hover al door de mand, en staat op die link van glitch dat je JavaScript moet gebruiken en dat wil hij juist niet.

PS: Het zou trouwens kunnen dat dit bij CSS-play ook zo is, maar dat weet ik niet zeker. Ik kijk het ff na.

Bijdrager
    idenniske

het punt is dat ik css leek ben

Bijdrager
    MacX

Op CSS-Play vindt je een hele lijst met voorbeelden die je werkend kunt zien.

Bijdrager
    idenniske

ik ben op zoek naar code,
    en ik vind niet dat ik daarvoor eerst een donatie hoef te geven.

Bijdrager
    MacX

Niet bij alle menu’s maar wel bij de meeste kun je de code gewoon downloaden. Misschien even verder kijken.

Bijdrager
    computer space
    ”idenniske”

ik ben op zoek naar code,
    en ik vind niet dat ik daarvoor eerst een donatie hoef te geven.

De meeste basismenu’s mag je zo gebruiken hoor. Ik heb bij het menu voor mijn site Stu een meeltje gestuurd en daarna mocht ik het gewoon gebruiken. Uiteindelijk heb ik een donatie op zijn favicon pagina gedaan. Beetje mekaar helpen mag toch best.

Bijdrager
    readefries
    ”TijhofGraphics”
    ”glitch”

Succes.

Als hij een uitschuif menu wil maken waarvan de bovenste niet klikbaar moet zijn.
    Bijvoorbeeld:
    Home, Groep1(1a, 1b, 1c, 1d)
    Als idenniske niet wil dat men klikt op Groep1 (dus alleen muis erop houden) dan valt CSS:hover al door de mand, en staat op die link van glitch dat je JavaScript moet gebruiken en dat wil hij juist niet.

PS: Het zou trouwens kunnen dat dit bij CSS-play ook zo is, maar dat weet ik niet zeker. Ik kijk het ff na.

Hover = mouse over, geen geklik dus.
    Er is geen JavaScript nodig, alleen heb je bij gebruik van IE6 een HTC (HTML Component) gebruikt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.