19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    lensco

Html mails versturen in Tiger?

”apple.com”

HTML Message Composition
    Mail uses the Safari engine to format newly composed email using HTML.

Betekent dit nu dat je eindelijk zelf html mails kunt versturen zonder third-party app?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja?!

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik hoop een beetje van niet, gaan mensen kunstig doen in hun e-mails :wink:

Bijdrager
    XyonN

Oud topic, maar bij deze een schopje.
    Ik wil inderdaad een opgemaakte standaard e-mail hebben. Ik zal vanavond even een voorbeeldje droppen hier, want het lukt me gewoon niet.

Het moet een kop en een zijkant hebben en een leek moet ermee overweg kunnen. Het moet met mail.app te doen zijn, aangezien daar de leken goed mee overweg kunnen en niets anders willen leren. Heeft iemand hier ervaring mee, want op internet en in de Apple Help vind ik nou niet echt goede oplossingen. Wie-o-wie heeft een werkende oplossing voor me?

Bijdrager
    hansenonline

als je een html mail wilt maken met tiger, maak je in een htmlopmaak programma of teksteditor een website en die plaats je online. met safari ga je naar die pagina toe en met [command]+i opent mail de pagina om naar je contacts te sturen. verder heeft er in computer arts een artikel over gestaan om met mozilla een html mail te maken, misschien vindt je het op de website van computer arts tussen de artikelen of tutorials staan.

Bijdrager
    XyonN

Ja, maar wat als je dit nu voor elke mail wilt gebruiken. Zeg maar… een template o.i.d. Want ik ben de enige op kantoor van de drukkerij die met computers overweg kan. De rest kan calculeren en mailen, de rest is lastig voor ze, zeg maar. Dus dit is wel een oplossing, maar niet degene die ik zoek voor mijn collega’s.

Bijdrager
    m0217585

Al een oplossing gevonden?

Greetz

Bijdrager
    XyonN

Nee, ik heb nog geen allround oplossing gevonden zoals een plug-in of een tooltje o.i.d. waarmee je Mail “template”-functionaliteit geeft. Ik heb ook nog niet alle zoekcombinaties geprobeerd in google.

Bijdrager
    m0217585

Ik gebruik voor de moment steeds Appeltje + i Lukt voldoende.

Greetz

Bijdrager
    XyonN

Ja, maar dat is nou net niet de bedoeling, al lijkt het er wel veel op. Die [command] + i functie laat niet toe dat je je mail nog aanpast, binnen die html.

edit: oh, nu ik het zo zie, toch wel.

Maargoed, ik geloof niet dat de baas hier zo vrolijk van werdt. Ik ga maar eens kijken wat die signature optie kan betekenen voor me.

Bijdrager
    Deskman

/”
    / ASCII RIBBON CAMPAIGN
    X against HTML MAIL
    / and POSTINGS

Bijdrager
    XyonN
    ”Deskman”

/”
    / ASCII RIBBON CAMPAIGN
    X against HTML MAIL
    / and POSTINGS

Ja, wat moet ik daar nou mee:D

Nee, de oplossing is gevonden

Werkt perfect. MacMickey bedankt voor het onder de aandacht brengen.

Bijdrager
    Deskman

Dat betekent dat je voor het versturen van tekst gewoon tekst moet gebruiken.

Ik krijg af en toe mail van windowsgebruikers (Bij voorkeur viruswaarschuwwingen die het hele adresboek rondgaan) met compleet bewegende javascripted onzin er in. Daar is mail niet voor.

Ook niet voor een complete briefopmaak met header en footer met achtergrondjes en plaatjes…

Bijdrager
    XyonN
    ”Deskman”

Ik krijg af en toe mail van windowsgebruikers (Bij voorkeur viruswaarschuwwingen die het hele adresboek rondgaan) met compleet bewegende javascripted onzin er in. Daar is mail niet voor.

Ook niet voor een complete briefopmaak met header en footer met achtergrondjes en plaatjes…

Dat is jouw mening. Ik geloof in een totaalpakket van je huisstijl. Dus ook je e-mail.
    Inmiddels is het al rond en de reaties zijn positief.

Bijdrager
    Deskman
    ”XyonN”
    ”Deskman”

Dat is jouw mening. Ik geloof in een totaalpakket van je huisstijl. Dus ook je e-mail.
    Inmiddels is het al rond en de reaties zijn positief.

Het is maar een kanttekening…;)

Stuur je mij nu ook een mailtje?

Bijdrager
    XyonN

Wil je dat?:)

Bijdrager
    macmickey2

8) Bedankt voor de eer gozert! Maar degene die de kudo’s verdient is die gekke beer van het forum die mij via een prachtige css mail op het fenomeen wees….hail hail macbjörn…

Bijdrager
    MacBeer

Okee… nu we toch bezig zijn met het stoppen van veren in bipsen van anderen: Jonnotie bedankt dat je mij op de hoogte bracht van deze tip :lol:

Bijdrager
    XyonN

Ja, en Sinterklaas bedankt voor de cadeautjes, hallo hee:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.