13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

HTML-laadbalk in flash

voor een website moet ik wat wachtschermpjes maken en mijn idee was het om dan een flashfilmpje te laten zien wanneer de user moet wachten totdat de pagina geladen is.
    in flash heb je dan meestal wel van die ‘laadbalken’ die je dan vol ziet lopen wanneer de pagina aan het laden is. nou wilde ik zo’n zelfde ding maken voor een html-pagina.
    weet iemand waar ik daarvoor een tutorial kan vinden of waar zoiets te vinden is kant en klaar?

liefst natuurlijk een tutorial, dan weet ik ook hoe het in mekaar steekt;)

Bijdrager
    freshface

Dus je wil html content preloaden met flash?

Bijdrager
    klaus

Preloaders voor htmlcontent worden nooit gemaakt hoor.

Html sites worden stuk voor stuk opgebouwd. De tekst zal dus al eerder zichtbaar zijn dan de images. Bij elke request wordt dit weer ingeladen of uit de cache gehaald.

Op htmlsites is het gewoon niet nodig of nuttig. Ik heb daar bijvoorbeeld geen nood aan, als ik snel een artikel of bericht wil lezen, dan hoef ik niet te wachten tot ook de duizend images geladen zijn die bij dat artikel horen..

Bijdrager
    EL Mystica

Met Ajax kan dit, maar voor een gewone plain html-pagina lijkt me dat quasi onbestaande

Bijdrager
    Mr.Mark

neej het gaat niet om het preloaden, maar eerder om de wachttijd van de verwerking van een formulier op de website op te vullen met een flash animatie.

deze behoort dan zo af te spelen naarmate de verwerking voortgaat. dus als de voortgang snel gaat, speelt het filmpje ook snel af. gaat de verwerking langzaam, dan speelt het filmpje ook langzaam af.

het gaat hierbij dus niet om het preloaden van een html-pagina.

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”EL

Met Ajax kan dit, maar voor een gewone plain html-pagina lijkt me dat quasi onbestaande

en hoe gebeurt dit dan? heb je daar misschien meer info van? eventueel een tuto?

Bijdrager
    EL Mystica

beginnen met een AJAX-server op te zetten:)

en de progress van de verwerking van een form kan je niet meten.

Je zou je form moeten inwerken in flash, dan kan het dat wel tonen.
    Maar wat is het nut daarvan …?

Bijdrager
    mac748

Ook in de ajax sites worden vaak animated gif’s gebruikt om de voortgang aan te geven, op het moment dat de pagina volledig geladen is verdwijnt de div met de animatie en zie je de content.
    Je kan dit ook met een eenvoudige flash doen, maar misschien laad een gifje sneller.

Bijdrager
    Metalhead

Ik heb wel eens een webapplicatie gemaakt, waar vrij veel images in voor kwamen… Toen heb ik in het titelscherm een pre-loadeer gemaakt met JavaScript (laadt alle plaatjes even een keer, zodat ze gecached zijn)…

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”EL

beginnen met een AJAX-server op te zetten:)

en wat is dan de verdere werkwijze hiervan?

want naar mijn weten bestaat er al een AJAX-webserver hier. Het enige wat dan nog gedaan moet worden is het opstellen van de animaties die communiceren met de pagina.

//edit:
    misschien voor n beetje meer duidelijkheid. het gaat hierbij om het ‘online reserveren’ item op deze website. zoals je dan ziet als je n keer doorklikt in het nieuwe scherm moet je even wachten voordat alles is geladen. deze laadtijd moet dan opgevuld worden met een flash animatie.

Bijdrager
    rutgerz

Daar zou ik dan gewoon een animated gif van maken, in de stijl van het ding wat je ziet als je OS X opstart. (Hoewel dat natuurlijk persoonlijk is.) Of het echt nodig is dat dat ding ook de laadvoortgang laat zien is een tweede, zoals de site nu functioneert is alleen een animatie als deze misschien wel voldoende voor je:

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”rutgerz”

Daar zou ik dan gewoon een animated gif van maken, in de stijl van het ding wat je ziet als je OS X opstart. (Hoewel dat natuurlijk persoonlijk is.)

Een voorbeeldje:

tjah, zelf had ik er ook iets anders neergezet, marja klant is koning he:?

Bijdrager
    klaus

Laadvooruitgang zal toch altijd maar een simulatie zijn, aangezien je onmogelijk de vooruitgang in de processing van je form kunt meten.

Zet gewoon een simpele doch mooie animated gif.

Dat de klant koning is, is grotendeels waar. Maar het is ook jouw taak als webdesigner de klant erop te wijzen wat mogelijk is en wat niet, wat werkt in bepaalde situaties en wat niet. Als de klant het zomaar voor het zeggen had, kon hij evengoed zelf webdesigner geworden zijn. Input moet van beide kanten komen, je moet er wel een beetje evenwicht in zien te vinden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.