-
Q:
HTML handtekening
IK had tot voor kort een HTML handtekeningen voor de uitgaande mail. Sinds kort (ik denk sinds Mail 11) zijn deze verdwenen. Het schijnt dat Mail het tekstbestand van de handtekening op een andere plaats bewaart. Het moet ergens in iCloud Drive zijn. Weet iemand van jullie waar? Gr. Jos.
-
Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door
Jos Opel.
@shmoo, bedankt voor de tip. Ik heb intussen de locatie op OS niveau gevonden, maar nog niet die van iCloud (Drive). Gelukkig had ik het script wel bewaard, dus ik kan deze zo terugzetten.
Wellicht dat je hier nog wat aan hebt, voor mij was dit altijd een hele praktische handleiding voor een HTML handtekening in Mail: http://matt.coneybeare.me/how-to-make-an-html-signature-in-apple-mail-for-high-sierra-os-x-10-dot-13/
Dat is de Engelse en veel complexere uitvoering van het artikel van AT dat ik gebruikte. Maar helaas lukt het mij nu niet om de handtekening in iCloud Drive op te slaan. Volgens mij is in Mail 11 de “V4” in de terminalopdracht veranderd in “V5”. Ik ga vanmiddag deze versie eens proberen. Thnx
-
Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door
Jos Opel.
Ik heb V5 in plaats van V4 ingevuld en krijg dan idd de handtekeningen die op m’n systeem staan te zien. Als ik vervolgens de goede er uit pik en daar de net gemaakte code invoer, blijft de hand tekening in een mailbericht blanco Ook in het voorbeeldvenster in Voorkeuren krijg ik niets te zien.
Ik gebruik deze opdrachtregel in Terminal:
open -a TextEdit ~/Library/Mail/V5/MailData/Signatures/*.mailsignature
Dan krijg ik alle bestaande handtekeningen, inclusief de “testversie” die ik heb gemaakt. Daarin plak ik de code die met de tool van AT is gemaakt, opslaan en voilà!
Het is wel belangrijk dat Mail helemaal uit staat terwijl je dit doet.
-
Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.