10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

HTML handtekening

IK had tot voor kort een HTML handtekeningen voor de uitgaande mail. Sinds kort (ik denk sinds Mail 11) zijn deze verdwenen. Het schijnt dat Mail het tekstbestand van de handtekening op een andere plaats bewaart. Het moet ergens in iCloud Drive zijn. Weet iemand van jullie waar? Gr. Jos.

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Jos Opel.

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk op systeemniveau. Dus wanneer je dan macOS update (upgrade) komt dit te vervallen.

Lijk mij handig wanneer je een snippet van deze HTML handtekening ergens opslaat zodat je het weer eenvoudig en snel opnieuw kunt instellen.

Bijdrager
    Jos Opel

@shmoo, bedankt voor de tip. Ik heb intussen de locatie op OS niveau gevonden, maar nog niet die van iCloud (Drive). Gelukkig had ik het script wel bewaard, dus ik kan deze zo terugzetten.

Bijdrager
    Joid

Wellicht dat je hier nog wat aan hebt, voor mij was dit altijd een hele praktische handleiding voor een HTML handtekening in Mail: http://matt.coneybeare.me/how-to-make-an-html-signature-in-apple-mail-for-high-sierra-os-x-10-dot-13/

Bijdrager
    Jos Opel

Dat is de Engelse en veel complexere uitvoering van het artikel van AT dat ik gebruikte. Maar helaas lukt het mij nu niet om de handtekening in iCloud Drive op te slaan. Volgens mij is in Mail 11 de “V4” in de terminalopdracht veranderd in “V5”. Ik ga vanmiddag deze versie eens proberen. Thnx

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Jos Opel.

Bijdrager
    abbenhui

Ik heb V5 in plaats van V4 ingevuld en krijg dan idd de handtekeningen die op m’n systeem staan te zien. Als ik vervolgens de goede er uit pik en daar de net gemaakte code invoer, blijft de hand tekening in een mailbericht blanco Ook in het voorbeeldvenster in Voorkeuren krijg ik niets te zien.

Bijdrager
    abbenhui

Nog eens opnieuw geprobeerd en nu werkt het wel.
    De truc is dus inderdaad om V4 door V5 te vervangen.

Bijdrager
    Jos Opel

@Abbenhul, bij mij lukt het nog steeds niet. In Terminal krijg ik de melding dat de file niet bestaat. Ik gebruik de 2 handtekeningen nu gewoon op OS niveau. Op de iPhone gebruikte ik er maar 1 van de 2 en vreemd genoeg is deze intact gebleven.

Bijdrager
    abbenhui

Ik gebruik deze opdrachtregel in Terminal:

open -a TextEdit ~/Library/Mail/V5/MailData/Signatures/*.mailsignature

Dan krijg ik alle bestaande handtekeningen, inclusief de “testversie” die ik heb gemaakt. Daarin plak ik de code die met de tool van AT is gemaakt, opslaan en voilà!

Het is wel belangrijk dat Mail helemaal uit staat terwijl je dit doet.

Bijdrager
    Jos Opel

Dat is de (aangepaste) regel voor het bewaren op iCloud – zonder Drive – niveau. Ik zie nu dat ik deze ook gebruik en dus niet op OS niveau. We zitten nu op één lijn!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.