17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    maxtje

html editor voor mac?

Hallo mensen!,
    Ik heb 3 jaar met een PC gewerkt en deze maand met iMac, ik maakte op mijn PC html website’s met kladblok.
    op de iMac heb je ook een standaard programma “teksteditor” , het ziet er wel het zelfde uit als kladblok voor de PC maar bij Tekst Editor kan je geen bestanden opslaan met de extensie “.htm” , wel met “.html” maar dat heb ik niet nodig…
    De vraag is nu dat er een programma voor de mac bestaat waar je wel als .htm kan opslaan.
    Alvast Bedankt!

Bijdrager
    beach

Ik zou met Taco HTML werken. Echt ideaal.

Bijdrager
    maxtje

hmm :/ ik wil geen 20 euro geven aan zo’n programma ;), kladblok was gratis…

Bijdrager
    Hailstorm

Wellicht handiger om dit topic in dit forum te plaatsen?

maxtje op 07 september 2011

bij Tekst Editor kan je geen bestanden opslaan met de extensie “.htm” , wel met “.html” maar dat heb ik niet nodig…

Gewoon zelf de extensie aanpassen.

Bijdrager
    Verwijder

Deze vraag is al vaker gesteld en kan beter in het Web-ontwikkeling-forum geplaatst worden.

Mijn favoriete editor: TextWrangler

Bijdrager
    BJVR

Mac App Store (gratis)

Erg netjes voor wat je krijgt.
    Verder is er TextMate + Coda welke beide te vergelijking zijn met Adobe DreamWeaver maar alleen een prikje kosten van wat Adobe vraagt voor hun producten.

( uit mijn hoofd 40,- en 80,- )

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum One More Thing naar dit subforum.
    Bijna elk topic plaats je in One More Thing. Terwijl het totaal niets met jouw vragen te maken heeft.

Graag de volgende keer meer aandacht besteden aan de relatie vraag-waar te plaatsen.

Bijdrager
    McLoe

TextWrangler kan ik ook van harte aanbevelen.

Bijdrager
    Yost

Espresso: http://macrabbit.com/espresso/

Edit: sorry, had de opmerking over prijs niet gezien. Ik dacht heel even dat er iets goeds moest komen. ;-)

Bijdrager
    Koning Frank

uberhaupt. .htm wtf? Waarom zou je dat uberhaupt gebruiken.

Bijdrager
    johnkeates

.htm en .html zijn hetzelfde

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ik zou eens in dit topic kijken veel-gebruikte-webontwerp-programmas.

Ik ben ook een fan van Taco HTML Edit, maar er zijn inderdaad nog tal andere editors. Het mooie van Taco vind ik dat zich voordoet als kladblok, maar toch over veel handige snufjes beschikt.

Moderator
    Strifer

volgens mij zijn .htm en .html gewoon hetzelfde. geen verschil. alleen bij een server waarbij slechts een standaard bestandsnaam is aangemaakt zou je problemen kunnen geven.

opties:
    – TextWrangler – http://itunes.apple.com/nl/app/textwrangler/id404010395?mt=12 (gratis)
    – BBEdit – http://itunes.apple.com/nl/app/bbedit/id404009241?mt=12 (betaald)

edit: oops.. ik zie dat mijn antwoord een beetje overbodig is;-)

Bijdrager
    maclover111
    Bijdrager
    arri

…maar bij Tekst Editor kan je geen bestanden opslaan met de extensie “.htm” …

je kunt elke extensie gebruiken die je maar wilt, als je zo’n bestand als platte text hebt geopend.
    Anders opent ie het html bestand als webpagina (incl. rendering).
    zie “ignore rich text commands in HTML files” in de prefernces

dat moet je sowieso doen als je de markup wilt editten… als je tenminste nogsteeds overweegt om TextEdit te gebruiken..

Bijdrager
    computer space

+1 voor smultron
    En voor de voor de CSS (HTML zonder CSS is niet veel): CSSEdit.

Bijdrager
    maxtje

heb nu text wrangler en kan m’n site weer runnen!;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.