2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    MacTrunk

html e-mail forwarden lukt niet

Ik heb een probleem met een html mail voor een klant. Die wil deze graag zelf forwarden. Als ik deze opmaak in Dreamweaver dan ziet hij er perfect uit in Mail en de ontvanger ontvangt hem ook prima. Echter bij het forwarden worden de beelden blauwe vierkantjes met vraagtekens en blijft er niets van de mail over ook niet bij de ontvanger.

Bij voorgaande eenvoudigere html mails met slechts 1 beeld en 1 regeltje tekst gaat het wel goed. Deze is wat ingewikkelder maar ik zou niet weten waarom ik hem niet kan forwarden zonder dat hij kapot gaat. Andere reclame html mail die ik krijg en ook soortgelijke html hebben doen het wel goed en blijven heel na het forwarden.

Weet iemand he ik dit kan oplossen? :(

Alvast bedankt!

Bijdrager
    yamarnez

Heb ik ook al gemerkt. En het is niet “automatisch” bij alle programma’s dat het mis loopt. Naar googlemail loopt het bv niet goed, entourage weet ik niet zeker.

Hoe ik het nu oplos, is door te zorgen dat er een html versie on line staat van de html mail die ik wil versturen.(op een “email” pagina op onze website), en dat de foto’s binnen die html pagina geen relatieve, maar een absolute link hebben – dus niet …/foto1.jpg, maar http://www.onzewebsite.be/email/foto1.jpg).

Als ik dan die pagina, via safari “verstuur” , dan kunnen de meesten het ook weer doorsturen.

Ik weet het, zeer omslachtig. Maar ik heb niets anders gevonden. Ik doe het dan ook enkele voor “bulk” emails naar klanten.

succes
    Paul

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.