8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    aukem

HTML coden in Terminal

Hallo mensen, voor alle HTML fanaten. Ik zou graag mijn html pagina’s willen maken in terminal. Is dit mogelijk. Ik wil dit namelijk graag omdat het zwart met groene letters thema erg rustig is voor mijn ogen.

Weet iemand of dit kan of weet iemand een andere programma met hetzelfde kleurenthema?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als je gewoon een ‘plain’ text editor wilt zonder dan ook maar iets erop of eraan: VIM, pico, nano, emacs, noem maar op. Die drie zitten standaard in OS X en zijn te starten door hun naam te tikken. Persoonlijk gebruik ik vaak nano (niet voor HTML, dat wel).

Daarnaast zijn genoeg editors met meer functionaliteit en thema’s te vinden, waaronder mijn persoonlijke favoriet: Sublime Text.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou ook graag een Ferrari willen rijden omdat ik in een rode auto meer opval.

Zo’n beetje elke HTML (code) editor online heeft een mogelijkheid om de kleuren van de layout aan te passen naar wens.

Bijdrager
    Le Big Mac

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Waffle op 21 februari 2014

VIM, pico, nano, noem maar op. Die drie zitten standaard in OS X en zijn te starten door hun naam te tikken.

Waarbij pico niet meer is dan een alias voor nano:

~ $ whereis pico
    /usr/bin/pico
    ~ $ ls -l /usr/bin/pico
    lrwxr-xr-x  1 root  wheel  4  7 dec 15:37 /usr/bin/pico -> nano

Bijdrager
    janvanes

BBedit is een veelgebruikte code editor, waarin je de kleuren van tekst en achtergrond naar vrije keus kunt instellen. http://www.barebones.com

Bijdrager
    aukem

Thanks guys!

Bijdrager
    peterjanp

Ik gebruik de laatste tijd brackets. Brackets is een open source project van Adobe en heeft een aantal leuke opties zoals: live vertoning in Chrome (alles wat je dus aanpast/maakt in brackets zie je live veranderen in Chrome), je kan plug-ins installeren (er zijn ondertussen al heel veel plug-ins voor brackets waaronder de optie om je thema aan te passen) en zo zijn er nog veel meer toffe dingen die brackets kan doen: kijk anders even op http://www.brackets.io

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.