30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    wouwout

HTC Hero (Android) en OS X

Heb vorig jaar een iphone 3G met 2 jaar contract gekocht. Maar ik wil toch een nieuw gadget en heb mijn oog laten vallen op de HTC Hero. De nieuwste Android phone. Ik kan m’n iphone unlocken en die krijgt een goede bestemming:-)
    (voor alle onbedoelde adviezen: ik vind de 3GS te veel evolutie en bovendien te duur zonder simlock, bv in Belgie).

Ik kan op internet weinig relevante informatie vinden over het synchroniseren van OS X en Android. Of ik kan het niet vinden.

Ik wil het volgende doen:
    * iCal agenda’s synchroniseren, bij voorkeur met push. Het kunnen synchroniseren van de agenda’s is een must, ik moet zakelijke afspraken op zowel mijn macbook als de telefoon kunnen bijhouden
    * Adresboek synchroniseren (ook belangrijk)
    * indien mogelijk ook mijn .mac mail account laten pushen.
    * muziek erop zetten

Heeft iemand hier concrete/gebruikers ervaring mee? Of kan iemand me op weg helpen?

Bijdrager
    vogel

Syncen doe je via Gmail en alles wat daaraan vastzit. Ik heb hiervoor een programmaatje gekocht, Spanningsync (zoek maar ff op) met onbeperkte account voor 45 euro. Er is ook iets als gSync, geen ervaringen mee. Spanningsync werkt perfect, kan alleen in het begin erg traag zijn.
    Je telefoon maakt altijd verbinding met je Gmail account, dus is ie meteen gesynct. Hoe je .mac linkt aan de Hero weet ik niet, omdat ik geen .mac heb.
    Muziek zet je gewoon via de finder erop. De telefoon deelt dan zelf alle mp3’tjes in via de tags die eraan vastzitten. Het is geen iTunes, maar het werkt prima.

Bijdrager
    juanvr
    ”vogel”

Syncen doe je via Gmail en alles wat daaraan vastzit. Ik heb hiervoor een programmaatje gekocht, Spanningsync (zoek maar ff op) met onbeperkte account voor 45 euro. Er is ook iets als gSync, geen ervaringen mee. Spanningsync werkt perfect, kan alleen in het begin erg traag zijn.

Als het enkel is om je agenda en adressen van je MAC op Gmail te krijgen, zou je ook eens kunnen kijken naar SyncMate.
    De gratis versie kan dit. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Als je voor iedere scheet 45 euro moet betalen is de iPhone snel een voordelig alternatief. Wel goed om even buiten de deur de snuffelen, weet je over een maand weer waarom je een iPhone moet hebben.

Bijdrager
    prullenbak
    ”gijsraggers”

Als je voor iedere scheet 45 euro moet betalen is de iPhone snel een voordelig alternatief. Wel goed om even buiten de deur de snuffelen, weet je over een maand weer waarom je een iPhone moet hebben.

hehe idd.

Maar kun je serieus niet gewoon met software locaal via je usb-kabeltje syncen? Moet alles bij android perse via de google diensten? Ik dacht dat het zo’n prachtig open systeem was, voor mensen die een hekel hebben aan de gesloten software van de iPhone?

Wat ik ook niet snap. je hebt een iPhone, en dan koop je een android telefoon, waarbij je precies wilt doen wat je met je iPhone probleemloos kon…Eh…Help?:?

Bijdrager
    wouwout

dankzij jullie tips/programma’s om te syncen heb ik zojuis een witte HTC Hero besteld. Ik zal binnenkort m’n ervaringen, na zowel een originele iphone als de iphone 3G gebruikt te hebben, met jullie delen.

Jammer dat T-Mobile alleen aan 2 jaar contracten doet. Zo raak je toch business kwijt – stel je voor dat Android bevalt, dan ga ik volgend jaar naar een netwerk met echte ontvangst.

Bijdrager
    wouwout
    ”prullenbak”

Wat ik ook niet snap. je hebt een iPhone, en dan koop je een android telefoon, waarbij je precies wilt doen wat je met je iPhone probleemloos kon…Eh…Help?:?

Ik heb een hele goede bestemming voor m’n iphone 3G en was weer toe aan mijn jaarlijkse nieuwe telefoon. vandaar. tja het is iets dwangmatigs :lol:

Bijdrager
    vogel
    ”gijsraggers”

Het is de enige scheet waar ik voor betaald heb. Bummer dat ik kennelijk niet goed gezocht heb. SyncMate dus…
    @Prullenbak, het systeem zelf is open, dwz iedereen kan apps ontwikkelen en op de market gooien en je hoeft niet per se via iTunes te werken. Bij mijn weten is alleen het adressen en agendagedeelte strikt gekoppeld aan je Gmail account.
    Ik ga eens snuffelen of dat ook anders kan, maar ik betwijfel het omdat Android door Google zelf ontwikkeld is.

Bijdrager
    prullenbak

Ik zeg niet dat het onlogisch is, maar waar veel mensen graag push en internetdiensten willen, zie ik “synchroniseren via een usb-kabeltje” TOch wel als basisfunctionaliteit, voor een smartphone:P

Bijdrager
    vogel

Ik sync niets met een usb-kabeltje hoor. Wat wordt bedoeld met push?

Bijdrager
    prullenbak
    ”vogel”

Ik sync niets met een usb-kabeltje hoor.

jij niet. Ik doe dat wel graag. Dat bedoel ik.

Bijdrager
    vogel

Ach so.
    Toch denk ik niet dat deze foon los kan van Google. Als je hem voor het eerst aanzet wil hij namelijk meteen je accountgegevens weten…
    Al het andere spul, dus wat niet met je agenda en adresboek te maken heeft, is makkelijk via usb over te zetten.

Bijdrager
    Waba
    ”vogel”

Syncen doe je via Gmail en alles wat daaraan vastzit. Ik heb hiervoor een programmaatje gekocht, Spanningsync (zoek maar ff op) met onbeperkte account voor 45 euro.

Je kan ook gewoon het tootlje van Google zelf hier voor gebruiken i.c.m. Gmail http://www.google.com/sync/index.html

Bijdrager
    Ganymedus

Hmm dat is niet helemaal correct, ja je wordt gelijk geconfronteerd met het google inlog scherm. Echter je kunt deze skippen. Nadat je deze hebt geskipt kun je ook gebruik maken van je telefoon zonder dat het online samenwerkt met google. Het sync gedeelte met je mac word dan wel lastig vrees ik.

Bijdrager
    prullenbak
    ”Waba”

Je kan ook gewoon het tootlje van Google zelf hier voor gebruiken i.c.m. Gmail http://www.google.com/sync/index.html

kijk. Dat is ook niet helemaal verkeerd. Ze hebben dus wel zelf al iets geregeld. Al blijf ik het onhandig vinden dat dat ook niet gewoon rechtstreeks kan, zonder tussenkomst van googles eigen producten. Aangezien veel android-gebruikers roepen dat hun systeem zo lekker vrij is zonder tussenkomst van “big brother apple”…dan denk ik “de pot verwijt de ketel”, zeg maar.

anyway. Ik denk dat wouwout die link wel even goed moet bekijken.

Succes.

edit: Ik wil nog even duidelijk maken dat ik hier op geen enkele manier probeer android zwart te maken. Het zijn mooie telefoons, en qua interface en gebruiksvriendelijkheid de enige fatsoenlijke smartphones, samen met de iPhone. Simpel zat :)

Bijdrager
    vogel

Het is heel simpel, het is allemaal marketing. Apple roemt altijd haar ongelofelijke gebruiksvriendelijkheid. Later kom je erachter dat je echt alles van Apple moet hebben om er optimaal gebruik van te kunnen maken (het valt me nog mee dat er geen iCamera is).
    Android gaat er prat op dat het een open systeem is. Wie doorleest komt erachter dat je wel een Gmail account nodig hebt om het meeste voordeel eruit te halen.
    We hebben het hier over bedrijven. Of het nou Apple of Google is, maakt niet uit. Om de grootste winst te behalen halen ze allebei trucs uit.

Bijdrager
    Cea

Ik heb m’n google account gelinked met iCal en synced dus mijn googlekalender in iCal. Heb op m’n HTC hero m’n google account ingesteld en synced m’n agenda netjes in de kalender van de hero.
    Werkt perfect en wordt netjes geupdate.

Bijdrager
    Sbojevets

Ik heb net als wouwout een HTC Hero omdat ik geen geld overheb voor een losse iPhone en ik niet aan T-Mobile wil vast zitten (en zeker niet twee jaar met 1 telefoon kan doen!). Dan is de Hero icm Android de beste oplossing! Prima phone.

De vorige telefoon was een HTC Touch Diamond. Die ging perfect in sync door middel van Missing Sync. Agenda, contacten, eigenlijk alles ging van een leien dakje. Perfect dus, en dat voor een WinMo systeem.

Nu op de Android HTC zoek ik me suf naar een progje voor hetzelfde werk. Agenda kan met Google Calender, maar dan heb je maar 1 agenda in iCal, en niet de uitgebreide structuur die ik in iCal heb staan. Da’s jammer en ik zal wel even moeten wachten op een app.

Contacten kan ik importeren (dus niet syncen) vanuit Adressbook op de Hero dmv. een app uit Android market. Gewoon even zoeken op vCard en je vindt er genoeg. Ik heb de I/O Import app. Gewoon exporteren als vCard vanuit Adressbook, via USB op de Hero zetten en daarna importeren via eerder genoemde app.

Maar ook Google GMail werkt hiervoor prima. Daar kan je ook al je contacten in kwijt. Ik heb alleen liever niet alles in een “cloud” staan. Tussen de hardware zelf syncen vindt ik prettiger. Alleen Google zet alles weer anders neer dan Adressbook…

De ideale wereld is inderdaad alles van Apple gebruiken. Alleen dan lijkt het wel prima te werken…

Bijdrager
    vogel

Als je dit draadje doorleest vind je een aantal suggesties, waaronder Spanningsync, gSync en SyncMate.

Bijdrager
    Sbojevets

Gisteren even lopen snuffelen in Google’s capaciteiten. Ik heb nu toch via Google mijn agenda’s daar draaien en iCal er op geabboneerd. Ook heb ik mijn contacten nu via Google in sync. Alleen is dat een import geweest. Google claimt zelf met Sync een oplossing te hebben voor Adressbook. Alleen ik vindt niks van Sync alleen een hulppagina die mij geen concrete info geeft.

http://www.google.com/support/contactsync/

Zou wel handig zijn als dat ook werkt. Dan alleen nog de IMAP oplossing van Google voor al mijn mail en dan ben ik klaar.
    Altijd alles en overal gelijk op m’n iMac, MacBook Pro en HTC Hero. Lijkt me heerlijk!

Nog even verder rommelen vandaag!

PS. Spanning Sync had ik al gespot. Heb alleen (nog) geen creditcard… is niet handig, i know, maar dat maakt wel dat ik op zoek ben naar de beste gratis apps.

Laten we dit draadje lekker open houden voor alle andere Mac + HTC Hero gebruikers die er nog bijkomen! :wink:

Bijdrager
    Sbojevets

Mmm, 2-way sync werkt toch beter met Spanning Sync. Calender en Contacts – geregeld!

Nu nog de IMAP… :satisfied:

Bijdrager
    ray-
    ”dreamlab”

Gisteren even lopen snuffelen in Google’s capaciteiten. Ik heb nu toch via Google mijn agenda’s daar draaien en iCal er op geabboneerd. Ook heb ik mijn contacten nu via Google in sync. Alleen is dat een import geweest. Google claimt zelf met Sync een oplossing te hebben voor Adressbook. Alleen ik vindt niks van Sync alleen een hulppagina die mij geen concrete info geeft.

http://www.google.com/support/contactsync/

Zou wel handig zijn als dat ook werkt. Dan alleen nog de IMAP oplossing van Google voor al mijn mail en dan ben ik klaar.
    Altijd alles en overal gelijk op m’n iMac, MacBook Pro en HTC Hero. Lijkt me heerlijk!

Nog even verder rommelen vandaag!

PS. Spanning Sync had ik al gespot. Heb alleen (nog) geen creditcard… is niet handig, i know, maar dat maakt wel dat ik op zoek ben naar de beste gratis apps.

Laten we dit draadje lekker open houden voor alle andere Mac + HTC Hero gebruikers die er nog bijkomen! :wink:

een beetje laat, maar was op zoek naar een android-draadje;) ik heb de hero sinds enkele weken en ben er zeer tevreden van. Het zou kunnen dat in die enkele maanden tijd de zaken die je hebt opgesomt, opgelost zijn, maar je kan toch zonder problemen alles syncen? Adresboek, ical,… In google calender kan je trouwens ook verschillende kalenders aanmaken hé?:)

Bijdrager
    Sbojevets

Gewoon Spanning Sync kopen. Werkt optimaal voor iCal synchronisatie met Google Calender.
    Mail draait nu gewoon nog via de pop server… dus alles komt dubbel binnen.

Ook dat schijnt via Google op iMAP te kunnen maar ik heb daar geen zin in.

Voor de rest nog steeds tevreden. Alleen heb ik de update nog niet kunnen draaien vanwege… de Mac.
    Updaten gaat alleen weer via een Windhoos PC. :cry:

Bijdrager
    ray-
    ”dreamlab”

Gewoon Spanning Sync kopen. Werkt optimaal voor iCal synchronisatie met Google Calender.
    Mail draait nu gewoon nog via de pop server… dus alles komt dubbel binnen.

Ook dat schijnt via Google op iMAP te kunnen maar ik heb daar geen zin in.

Voor de rest nog steeds tevreden. Alleen heb ik de update nog niet kunnen draaien vanwege… de Mac.
    Updaten gaat alleen weer via een Windhoos PC. :cry:

maar zelfs zonder externe programma’s kan je alles laten syncen, incl ical en address book… en je kan eender welke mail-account importeren… zowel pop3 als imap. Als je via de gmail app wilt werken, dan enkel gmail-account denk ik.

Bijdrager
    vogel

Toen ik net mijn Magic had kon dat nog niet. Hoe doe je dat zonder extra programma?
    Over het algemeen werkt SpanningSync te gek, maar zou leuk zijn om te weten hoe het zonder moet.

Bijdrager
    ernst.

Die HTC is een prima telefoontje en kan alles wat de iPhone ook kan.
    1 groot voordeel heeft de HTC sowieso:Uitstekende batterij ivg met de
    iPhone.Mischien minder flashy dan de iPhone,maar kwa degelijkheid
    zo niet beter!

Bijdrager
    eiskoud

Even een android + osx vraagje.
    Ik ben al 6 jaar een tevreden winmo gebruiker (ja die bestaan nog) nu ik sinds een tijdje zowel zakelijk als prive helemaal ben overgestapt naar de Mac loop ik af en toe tegen problemen aan met het installeren van software en rom updates.
    (Niet voor alles is een .cab bestandje dat je ook op je telefoon kunt installeren, en soms heb je dus echt een pc nodig met Active Sync om een update uit te voeren)

Nu vroeg ik mij dus af hoe dit gaat met Android?
    Als HTC een romupdate uitbrengt (zoals nu pas met de Hero) kun je die dan gewoon via de mac installeren, of moet dit weer via een Windows systeem (of Windows omgeving op de Mac, wat ik ook geen optie vindt)

Ik moet (gelukkig) nog een paar maandan wachten voordat ik weer mag upgraden, maar zal dan denk ik toch de overstap maken naar een Android of iPhone os toestel.

(…of er moet wel een héééél mooi winmo7 toestel uitkomen :innocent: )

Bijdrager
    Elbertox

Bijdrager
    vogel

LOL!
    Ik heb deze vandaag ik het ontdekkingendraadje in de Lounge gepost, maar hij kan ook uitstekend hier.

”vogel”

Mijn ontdekking: DroidBox!

Aanrader!

Bijdrager
    Jeffry

Handig als je er dan even bij verteld dat het om een App voor Dropbox gaat. Scheelt mij weer een zoekopdracht ;). (Ja liever lui dan moe.)

Ik zit ook te denken een Desire aan te schaffen, maar twijfel… ben namelijk nog nooit 2 jaar lang gelukkig geweest met een telefoon en ik heb er heel wat versleten (ex-Phonehousemedewerker ;)). Dus Apple heeft wel flink aan vertrouwen gewonnen ook met de updates – iOS4 overigens wel wat minder. Maar het scheelt wel erg veel geld t.o.v. de iPhone. Twijfel, twijfel…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.