4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JoeyNL

htaccess hidden in Mac OSX

Ik weet dat .htaccess een hidden file is op de Mac, maar ik las ook dat je hem zou moeten kunnen zien in Transmit. Echter, ik heb nu een .zip met een CMS gedownload, waar een .htaccess in zou moeten zitten, maar ik kan hem nergens zien in transmit. Hoe kan dit komen?

Is het nu ook helemaal niet mogelijk om een .htacces file te maken en/of the bewerken met bijvoorbeeld Smultron (html editor) op de Mac?

Bijdrager
    computer space

Met Tinkertool onzichtbare files aanzetten, en alles is gewoon te bewerken. Ook in FTP programma’s moet je vaak aangeven dat je onzichtbare bestanden wilt zien. Cyberduck bijvoorbeeld heeft dit ook standaard uit staan, maar dit is eenvoudig in de voorkeuren aan te passen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

In het menu van Transmit:
    View>Show Invisible Files

In principe kun je een .htaccess file met elke teksteditormaken.
    wat ook handig is om de punt weg te laten, dan is ie gewoon zichtbaar en dat werkt wat makkelijker.

Als je hem dan met Transmit op je server hebt geplaatst zet je de punt er weer voor.

Bijdrager
    JoeyNL

Bedankt, het is me zowel met Cyberduck als met Transmit gelukt. Ik heb ook door dat je in Cyberduck gewoon New File kan aanklikken en dan .htaccess creeren. Daarop dan dubbelklikken en je kan hem direct bewerken in bijv. Smultron. Handig, want als je hem opslaat upload hij hem meteen weer:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.