14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Flipper01

.htaccess

Ik ben er zojuist achter gekomen dat .htaccess bestanden niet weergegeven kunnen worden door OSX… Hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben nu namelijk geneigd om m’n PC weer op te starten om het ff op die manier te regelen, maar er moet toch wel een betere oplossing zijn om deze bestanden te openen en te bewerken?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Daar gebruik ik Transmit voor. Een ander ftp programma zal vast ook wel werken. Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de punt weg laten, en op het moment dat je het bestandje wilt gebruiken een duplicaat maken en daar dus wel een punt voor te zetten.

Bijdrager
    Flipper01

Ik gebruik momenteel Dreamweaver om m’n bestanden te uploaden in combinatie met Cyberduck. Cyberduck heeft alleen geen split-screen mogelijkheid dus moet ik m’n bestanden vanuit Finder slepen en daar kan hij ze niet vinden.
    Op zich is het ook wel op te lossen door de punt later toe te voegen, maar het probleem is dat alle .htaccess bestanden die ik had nu niet meer te vinden zijn op m’n nieuwe macbook. Dus zou ik die eerst in windows moeten aanpassen…
    Misschien moet ik toch maar een licentie aanschaffen voor Transmit, want ik heb nog geen goed en gratis FTP programma gevonden.

Moderator
    unSOUND

Bij OS X is het zo dat een bestand met een punt ervoor standaard onzichtbaar is. Je kunt dat dus eenvoudig oplossen door in het menu van Cyberduck de weergave van onzichtbare bestanden aan te zetten.

Bijdrager
    Wiebo

Heb je hier wat aan wellicht?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik open en edit ze in BBEdit

Bijdrager
    danielpunt

Ik heb een klein script geschreven waarmee ik .haccess bestanden kan lezen, bewerken en opslaan in de browser.:)

Zal als ik thuis ben kijken of ik het nog kan vinden.

Bijdrager
    Wiebo

Mijn eerdere post is ook slechts een Applescriptje in een GUI

Bijdrager
    danielpunt

Die van mij in PHP.:)

Moderator
    unSOUND

Volgens mij vergeten jullie nu wat de vraag was…

Het enige probleem wat hij had, was dat hij het bestand niet kon zien, en dus niet kon uploaden… Dat is dus simpel op te lossen door in het menu de weergave van onzichtbare bestanden aan te zetten.

Bijdrager
    willyb
    ”unSOUND”

Het enige probleem wat hij had, was dat hij het bestand niet kon zien, en dus niet kon uploaden… Dat is dus simpel op te lossen door in het menu de weergave van onzichtbare bestanden aan te zetten.

Iid: voor finder is dit een groot gebrek, gebruik zelf daarom (en de missing APPLE-X) geen finder meer.
    Een alternatieve finder lost het probleem voor je op (path-finder bijvoorbeeld, of gewoon terminal).

In cyberduck (ftp programma) kun je het wel weergeven overigens als je dat ergens aanvinkt onder weergaven.

Bijdrager
    danielpunt
    ”unSOUND”

Volgens mij zocht hij een andere manier om ze te openen en bewerken :roll:

maar er moet toch wel een betere oplossing zijn om deze bestanden te openen en te bewerken?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Als je ze ziet (en dat doe ik met Onyx, daar kun je het weergeven van onzichtbare bestanden aan/uit zetten) kun je ze ook openen en bewerken.(met Smultron ofzo)

Bijdrager
    Flipper01

Het script van Wibo werkt helaas niet in m’n Finder..

Ik had de onzichtbare bestanden in Cyberduck wel aangezet, maar dan zie ik alleen de .htaccess files op m’n server terwijl ik ze juist op in m’n Finder wilde zien, anders kan ik ze namelijk niet uploaden..

Maar ik zie nu dat de .htaccess file wel wordt weergegeven in het overzicht van Dreamweaver! Dat is ook al voldoende aangezien ik zo het bestand kan bewerken en het vervolgens automatisch wordt geupload! :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.