15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    xtroy

.htacces / Inporteren van 1600 Leden

Hallo,

Wie weet er een mogelijkheid om een exel bestand met 1600 leden (naam + wachtwoord) in één keer te kunnen omzetten in het encrypted unix archief bestand. de .htacces file.

Ik heb namelijk geen zin om elke maand 1600 leden handmatig één voor één in te gaan zitten voeren.

Of zijn er hier programma’s voor???

vriendelijke groet, macFan!

Bijdrager
    Tammo80

Klinkt als typisch iets voor een shell-scriptje. Je zult eerst vanuit excel moeten exporteren naar csv (comma separated values), en daarna is er prima een shell-scriptje (in bash ofzo) omheen te breien dat herhaaldelijk het programma htpasswd aanroept. Een alternatief is een php-scriptje dat heel htpasswd omzeilt, maar da’s misschien overbodig moeilijk doen. Ik kan er nog wel even wat dieper over nadenken als dit de manier is die je zoekt.

Misschien bestaan er ook wel voorgefabriceerde programma’s, maar die ken ik in ieder geval niet.

Bijdrager
    Remco Vermeer

Ik zou idd ook een text file door een shell loopje heen halen.

[code:1:6ce447cfeb]
    [path]/htpasswd -b /[path]/.passwdfile $user $password
    [/code:1:6ce447cfeb]

is het command om een username/password toe te voegen aan een htpasswd file

Bijdrager
    xtroy

ik heb even op het web zitten zoeken en ben dit stukje software tegengekomen…

TechnoTrade.com

Deze is BIJNA wat wij zoeken. Dit script werkt perfect alleen gebruiken onze leden de achternaam als wachtwoord.

voorbeeld:

inlog: 10005
    wachtwoord: Water, van de

Het script (via de link) werkt goed alleen is alles voor de eerste ‘,’ inlog en daarna wachtwoord om vervolgens bij de tweede ‘,’ comma een gebruikersnaam eraan toe te voegen.

Misschien moeilijk te volgen, maar neem maar eens een kijkje

Bijdrager
    xtroy

… wat er dan dus gebeurd is dit:

inlog: 10005
    wachtwoord: Water
    naam: van der

en dat is nou net even jammer!!!

Bijdrager
    Tammo80

Als je dit wilt gebruiken en niet een scriptje (wat dit in wezen ook is, alleen veel uitgebreider), kan je om het komma-probleem heenkomen door in het Excel-bestand komma’s te vervangen door bijvoorbeeld [ (een of ander raar teken dat verder niet voorkomt), en in het resulterende .htpasswd bestand dit teken terug te vervangen in komma’s.

Bijdrager
    xtroy
    ”Tammo80″

Als je dit wilt gebruiken en niet een scriptje (wat dit in wezen ook is, alleen veel uitgebreider), kan je om het komma-probleem heenkomen door in het Excel-bestand komma’s te vervangen door bijvoorbeeld [ (een of ander raar teken dat verder niet voorkomt), en in het resulterende .htpasswd bestand dit teken terug te vervangen in komma’s.

Dat zal moeilijk gaan, wij krijgen namelijk deze ledenlijsten (ongeveer 1600/1700) namelijk via Exel aangeleverd. En deze is gegenereerd uit Acount View. En ik heb persoonlijk geen zin om die hele lijst alsnog handmatig na te gaan lopen! Deze worden namelijk om de twee weken vernieuwd!

Ik hoop dat ik nog een ander script kan vinden. ( het liefst mac gericht natuurlijk )

Bijdrager
    Tammo80

In Excel, in het menu Bewerken, zit een optie zoeken en vervangen die dit automatisch voor je doet.

Bijdrager
    Remco Vermeer

Als je hier gaat uitleggen hoe het jullie wachtwoordensysteem werkt, kan je er net zo goed geen wachtwoord op zetten :-p

Bijdrager
    xtroy
    ”Remco

Als je hier gaat uitleggen hoe het jullie wachtwoordensysteem werkt, kan je er net zo goed geen wachtwoord op zetten :-p

het is een voorbeeld!! wil niet zeggen dat wij dit hanteren!

Bijdrager
    xtroy
    ”Tammo80″

In Excel, in het menu Bewerken, zit een optie zoeken en vervangen die dit automatisch voor je doet.

Dat begrijp ik…

maar dan word er een wachtwoord gegenereerd met een ‘]’ inplaats van ‘Water, van de’
    en dan moet je dus alsnog alles handmatig omzetten van ‘Water] van de’ naar Water, van de’
    of zie ik het nu verkeerd!

Bijdrager
    Tammo80

En dit kan weer in een willekeurige tekst-editor voor mac-osx. Zoeken-vervangen hoef je nooit handmatig te doen.

Bijdrager
    xtroy
    ”Tammo80″

En dit kan weer in een willekeurige tekst-editor voor mac-osx. Zoeken-vervangen hoef je nooit handmatig te doen.

Zeg nou zelf…. eerst de Exel bestanden aanpassen, vervolgens via het script paswoorden generen om daarna weer van de website het .htaccess bestand te downloaden om in een texteditor de ‘]’ te vervangen voor ‘,’. Best mooi! maar als je weet dat wanneer je het script hebt gebruikt alle wachtwoorden in encrypted is gezet.!!!! Dus er valt dan geen ‘]’ te vervangen voor de ‘,’.

Bijdrager
    Tammo80

Die encryptie doet niet zoveel bijzonders. In de geëncrypte wachtwoorden zal geen [ voorkomen.

Bijdrager
    xtroy

dat klopt!! Dus de mensen die dan inloggen moeten het ‘]’ teken gebruiken i.p.v. de ‘,’
    en dat is nou juist het probleem! Want die leden krijgen een digitale nieuwsbrief (die geheel automatisch gegenereerd wordt) via de email met hun persoonlijke inlog en gebruikersnaam.

Er moet iets bestaan, want het vorige bedrijf waar we vroeger onze website’s beheerde deden het ook voor ons!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.