8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

htacces: éénmalig bezoek landingspagina

Beste allemaal,

Ik heb een WordPress website en daarnaast een simpele stand-alone html pagina. deze html pagina, genaamd welkom.html moet eenmalig getoond worden als een bezoeker de site bezoekt, door het root-adres in te typen in de browser. In deze html-pagina zit een automatische doorverwijzing (meta refresh) naar index.php, zodat automatisch naar de WordPress site gegaan wordt na x seconden.
    In de htaccess wordt de welkomspagina automatisch gezocht d.m.v. de regel ‘DirectoryIndex’:

# BEGIN WordPress
    <Module mod_rewrite.c>
    DirectoryIndex welkom.html index.php
    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\.php$ - [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]
    </IfModule>;

Nu het probleem:

Als een bezoeker van de site binnen de WordPress site op ‘Home’ klikt, gaat deze verwijzing niet naar index.php (de eigenlijke homepage), maar wederom naar welkom.html

De vraag:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de landingspagina welkom.html slechts één keer te zien is voor bezoekers en niet als er binnen de site om de ‘home’ button geklikt wordt?

Bijdrager
    Koning Frank

Cookies is idd de netste manier.

Een fors lelijkere, maar makkelijkere manier, is om van welkom.html een index.php/html te maken, en van de echte homepage een home.php/html te maken en vanuit je menu naar home.php/html te linken. Dus dat je op je website niet meer linkt naar een index pagina maar naar een andere pagina met exact dezelfde inhoud. De manier van @OSX-Lion is netter.

Sleutelbeheerder
    Night

Hier heb ik geen enkele ervaring mee. Hoe zet ik dat dan op?

Het probleem in dat de home button in WordPress niet instelbaar is, en gewoon een link is naar de root url zonder index.php. Zodoende kan ik dat ook niet wijzigen.

Bijdrager
    Koning Frank

Geen idee, ik gebruik geen WordPress. Probeer Google eens

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je in de hoofddirectory niet meer zet dan je welkomstpagina en een subdirectory met daarin de WordPress-site, en in WordPress de basis-URL ook voorziet van de naam van de subdirectory, dan vermoed ik dat het ook automatisch werkt — zonder dat je met cookies hoeft te rotzooien.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat had ik ook al geprobeerd en inderdaad, dat werkt (zelfs zonder de hele site in een subdirectory te plaatsen). Alleen wil ik dan dat de url niet de subdirectory toont. En ofschoon dat mogelijk zou moeten zijn in htaccess om dat te verbergen, wil me dat niet lukken.

Bijdrager
    Wauters
    Sleutelbeheerder
    Night

Hé, dat ziet eruit als iets bruikbaars. Dat ga ik eens proberen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.