8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

HS niet in de Appstore?

Ik zie nog steeds HS niet vermeld bij “Updates”
    Reden??

Bijdrager
    digilb

Omdat het geen Update is. Kijk eens onder het kopje “Uitgelicht”.

Bijdrager
    OMT-fan

Logisch natuurlijk, geen update.
    Het is nog vroeg zullen we maar zeggen, bedankt!

Bijdrager
    digilb

Ik vind het anders vreselijk onlogisch… High Sierra IS toch gewoon een update van Sierra? Misschien niet strikt genomen, maar zo voelt het wel voor eindgebruikers.

Bijdrager
    OMT-fan

Soms is de denkwijze van Apple onnavolgbaar zullen we maar zeggen.

Bijdrager
    mowat

Normaal gezien zou HS na het installeren ook in de “aankopenlijst” moeten komen maar het lijkt alsof Apple dat ook al niet meer nodig vindt. In mijn aankopenlijst staan de systemen vanaf Lion tot en met El Capitan maar MacOS Sierra staat er niet bij. Je kon tot 25 september met cmd+R natuurlijk dat systeem opnieuw installeren maar vanaf nu is het natuurlijk verdwenen. Men kan natuurlijk op voorhand een usb stick maken maar waarom laat Apple zijn gebruikers voor het werk en de kosten opdraaien. Het systeem zouden zij moeten ofwel bijleveren ofwel beschikbaar houden zoals het voorheen altijd gebeurde. Geen winst genoeg ?

Bijdrager
    Q-collective
    OMT-fan op 26 september 2017

Ik zie nog steeds HS niet vermeld bij “Updates”
    Reden??

Apple maakt een verschil tussen updates en upgrades. De eerste zijn bijvoorbeeld beveiligingsupdates, de laatste zijn nieuwe grote versies met nieuwe functionaliteiten. Vergelijkbaar met de stap van Windows 8 naar Windows 10.

Voorheen kondigde Apple deze aan met grote banners onder de updates tab van de App Store, maar dat is een paar maanden niet meer zo. Waarom Apple die verandering heeft doorgevoerd, is niet bekend.

mowat op 26 september 2017

Normaal gezien zou HS na het installeren ook in de “aankopenlijst” moeten komen maar het lijkt alsof Apple dat ook al niet meer nodig vindt. In mijn aankopenlijst staan de systemen vanaf Lion tot en met El Capitan maar MacOS Sierra staat er niet bij.

Dat is omdat sinds Sierra je Apple ID niet meer nodig is om macOS te downloaden. Sierra staat dus niet gekoppeld aan je Apple ID en daarmee staat het niet onder de aankopen.

Je kon tot 25 september met cmd+R natuurlijk dat systeem opnieuw installeren maar vanaf nu is het natuurlijk verdwenen. Men kan natuurlijk op voorhand een usb stick maken maar waarom laat Apple zijn gebruikers voor het werk en de kosten opdraaien. Het systeem zouden zij moeten ofwel bijleveren ofwel beschikbaar houden zoals het voorheen altijd gebeurde. Geen winst genoeg ?

Je kunt ook opstarten naar de originele Internet Recovery (SHIFT-CMD-ALT-R), waarmee je de originele versie kunt downloaden waarmee de Mac is verkocht.

Bijdrager
    GoeieDag
    Q-collective op 26 september 2017

Voorheen kondigde Apple deze aan met grote banners onder de updates tab van de App Store, maar dat is een paar maanden niet meer zo. Waarom Apple die verandering heeft doorgevoerd, is niet bekend.

Ik kan me van de vorige keer (van EC naar Sierra) herinneren dat Apple er eerst geen ruchtbaarheid aan geeft door het niet middels een badge aan te geven, en later wel. Op die manier spreiden ze het download verkeer, en ontlasten ze hun servers, vermoed ik.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.