3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Demon Hunter

HP710C printer op Windows pc in draadloos netwerk

Hallo, binnenkort begin ik met mijn studie en ik wil graag via mijn iBook printen op mijn printer die aangesloten is op mijn Windows pc. De pc is via een ethernet kabel verbonden aan mijn WiFi router en de iBook gaat draadloos het internet op. Nu heb ik zelf al een beetje aanlopen modderen met instellingen, maar het werkt nog niet(helemaal). Ik heb Windows-deling aangezet op mijn Mac en op mijn PC heb ik via een wizard mijn printer geconfiguureerd als netwerkprinter. Echter, als ik iets probeer uit de printen vanaf mijn iBook gebeurt er niets! Als ik kijk bij mijn printer op mijn Windows pc zie ik dat het bestand geladen wordt, maar vervolgens verdwijnt het weer. Mijn iBook geeft weer dat het te printen bestand voltooid is, maar de printer print dus niets uit. Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan en wat de oplossing is voor dit probleem? Ook zou ik graag willen weten hoe ik bestanden kan uiwisselen tussen mijn pc en iBook via mijn draadloos netwerk.

Bijdrager
    Dennis121
    ”Demon

Hallo, binnenkort begin ik met mijn studie en ik wil graag via mijn iBook printen op mijn printer die aangesloten is op mijn Windows pc. De pc is via een ethernet kabel verbonden aan mijn WiFi router en de iBook gaat draadloos het internet op. Nu heb ik zelf al een beetje aanlopen modderen met instellingen, maar het werkt nog niet(helemaal). Ik heb Windows-deling aangezet op mijn Mac en op mijn PC heb ik via een wizard mijn printer geconfiguureerd als netwerkprinter. Echter, als ik iets probeer uit de printen vanaf mijn iBook gebeurt er niets! Als ik kijk bij mijn printer op mijn Windows pc zie ik dat het bestand geladen wordt, maar vervolgens verdwijnt het weer. Mijn iBook geeft weer dat het te printen bestand voltooid is, maar de printer print dus niets uit. Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan en wat de oplossing is voor dit probleem? Ook zou ik graag willen weten hoe ik bestanden kan uiwisselen tussen mijn pc en iBook via mijn draadloos netwerk.

Ik zit hier met dezelfde situatie.
    Alleen probeer ik dan te printen met mijn Deskjet 995c.
    Ik installeer de printer zoals de Help van OSX aangeeft. Maar printen ho maar.
    Op een gegeven moment printte ik vanuit word en toen bleef dat ding pagina’s spuwen.
    Ook heb ik de hp drivers voor deze pinter geinstalleerd, maar ook dat helpt er niet bij.
    Ik heb dus “More Printers” “Windows Printing” “Workgroup-PCNAAM” geselecteerd, daar kwam de naam van mijn gesharde printer te staan (HP) model geselecteerd uit de lijst en toegevoegd.
    Werkt dus niet. Wellicht heeft het nog iets met een instelling in Windows te maken?
    Hopelijk weet iemand iets meer, ik zou graag vanaf mn iBook printen.

Bijdrager
    gizzmo

Hoi,
    Ik zit met ditzelfde probleem, ik heb op mijn windows pc een Deskjet 720C printer hangen die als netwerk printer werkt. Maar nergens kan ik een driver vinden voor mac die deze printer-reeks ondersteunt. Ik heb al een email verstuurd naar de costumer-service van HP, maar die hebben terug gemaild dat zo’n printer geen mac-driver heeft en er zo ook geen zijn(hij zei ook dat er geen usb aansluiting werkte, maar dat had ik zelf ook al wel door).
    Ik zou zeggen, kijk ff voor een andere printer met een usb-aansluiting. Bij de Apple Store online staat er nu trouwens eentje voor 90 euro die kan printen en scannen (dus ook copieren).

groetjes..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.