13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Doodle

HP Scanner (3300c)

Hallo hallo,

Ik probeer mijn Scanjet 3300c aan de praat te krijgen op mijn MacBook maar het lukt voor geen meter. Iemand enig idee? Heb VueScan als software, maar het lijkt erop dat niets mijn scanner gaat vinden…

heb geprobeerd te zoeken naar drivers, maar kon weinig vinden. En HP = bagger…

Hoop dat iemand mij kan helpen…

Bijdrager
    Nikita

Hm, als ik de site van HP mag geloven hebben ze alleen Windows drivers voor jouw type.
    Ik heb trouwens een PSC 1215 en daar heeft HP zelfs vrij snel Universal software voor uitgebracht! Alle nieuwere producten volgens mij trouwens. Bij de MediaMarkt hebben ze die dingen staan met 2 nieuwe inkttanks voor zo’n 60 euro nu. De PSC 1415 is het geloof ik. In elk geval, voor mij is HP geen bagger…

Bijdrager
    Doodle
    ”Nikita”

Hm, als ik de site van HP mag geloven hebben ze alleen Windows drivers voor jouw type.
    Ik heb trouwens een PSC 1215 en daar heeft HP zelfs vrij snel Universal software voor uitgebracht! Alle nieuwere producten volgens mij trouwens. Bij de MediaMarkt hebben ze die dingen staan met 2 nieuwe inkttanks voor zo’n 60 euro nu. De PSC 1415 is het geloof ik. In elk geval, voor mij is HP geen bagger…

blijft schraal dat ze geen mac drivers uitbrengen, lijkt me niet al te moeilijk. Ik ga trouwens geen geld uitgeven aan nieuwe appartuur… enige nadeel is dat ik nu moet rebooten voor winxp…

Bijdrager
    Sachin
    ”Doodle”
    ”Nikita”

blijft schraal dat ze geen mac drivers uitbrengen, lijkt me niet al te moeilijk. Ik ga trouwens geen geld uitgeven aan nieuwe appartuur… enige nadeel is dat ik nu moet rebooten voor winxp…

Helaas is dat vaak de enige oplossing. Officieel ondersteunt HP mijn All-in-one maar vermits de drivers en software zo slecht is crash het scan programma toch altijd. Gelukkig kan ik wel printen.

Bijdrager
    Nikita

Wat is het toch dat iedereen altijd problemen schijnt te hebben met HP producten, terwijl het hier – op verschillende Macs! – volledig foutloos draait. Alleen op de MacBook (intel – vandaar) werkte de oude software niet, maar dat lag aan het feit dat het met Rosetta in de clinch lag. Nu met de Universal software doet alles het prima… :roll:

En dan aan de andere kant denk ik ook van “wat is nou 60 euro voor een PSC?” Dan zit je printer d’r ook nog ’s bij. Wellicht als je inkt op is, het overwegen waard… Hoef je ook niet meer 600 Mb aan schijfruimte weg te gooien voor een XP installatie. Daarbij is een nieuw apparaat vreemd genoeg altijd goedkoper dan alleen 2 nieuwe inkttanks..

Bijdrager
    Doodle

Nou ja, ik vroeg me dus af of er drivers waren voor de HP Scanjet 3300c voor op de Mac. Niet in advies wat ik beter kan doen als die er niet zijn. Daarbij staat er hier ook nog een HP LaserJet die ook niet werkt. Maar er gaat dus niet iets nieuws aangeschaft worden wanneer ik de apparatuur al jaren met plezier gebruik (onder Windows). Daarbij; inkttanks in nieuwe printers zitten voor een kwart vol, dat verklaart waarom het lijkt dat het voordeliger is om zowat een nieuwe printer te kopen ipv inkttanks.

Bijdrager
    Nikita

Wat een onzin zeg… Iedereen hier zal alleen maar behulpzaam willen zijn mocht je apparaat niet werken om met een wel werkend alternatief te komen. Daarbij vind ik het knap dat ik met een kwart-volle inktank net zo lang doe als met een retail (die dan dus wel vol zou zitten)… :roll:

Bijdrager
    Sachin
    ”Nikita”

Wat is het toch dat iedereen altijd problemen schijnt te hebben met HP producten, terwijl het hier – op verschillende Macs! – volledig foutloos draait. Alleen op de MacBook (intel – vandaar) werkte de oude software niet, maar dat lag aan het feit dat het met Rosetta in de clinch lag. Nu met de Universal software doet alles het prima… :roll:

En dan aan de andere kant denk ik ook van “wat is nou 60 euro voor een PSC?” Dan zit je printer d’r ook nog ’s bij. Wellicht als je inkt op is, het overwegen waard… Hoef je ook niet meer 600 Mb aan schijfruimte weg te gooien voor een XP installatie. Daarbij is een nieuw apparaat vreemd genoeg altijd goedkoper dan alleen 2 nieuwe inkttanks..

Het zijn juist de goedkope HP printers/scanners die zo’n problemen geven. Zodra je wat printer ermee en nieuwe inkttanks koopt merk je dat het eigenlijk een ongelofelijk dure printer is …

Bijdrager
    Pasav

De 3300 had een nep USB .. een bridge tussen parralel en USB ….. En daarom doet VueScan het niet ..

Bijdrager
    Nikita
    ”larridon”

Het zijn juist de goedkope HP printers/scanners die zo’n problemen geven. Zodra je wat printer ermee en nieuwe inkttanks koopt merk je dat het eigenlijk een ongelofelijk dure printer is …

Problemen bij de goedkope HP’s? Mijn PSC was 69 euro! Meer dan een jaar geleden gekocht en nog steeds op de eerste inkttanks. En niet bepaald weinig mee geprint. Nergens last van gehad (alleen vanwege het feit dat er eerst geen Universal software was)… Ik snap d’r niks van, zoveel mensen die zeggen dat HP bagger is en ik heb op verschillende configuraties nergens last van…

Sleutelbeheerder
    Night
    ”Pasav”

De 3300 had een nep USB .. een bridge tussen parralel en USB ….. En daarom doet VueScan het niet ..

Da’s niet het enige probleem; Veuscan gebruikt HP libraries om te communiceren met HP scanners, en er zijn nu eenmaal geen OSX libraries beschikbaar voor de 3300c, ergo kan Vuescan er ook niet mee overweg.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Mijn HP G85 All-In-One uit 2000 wordt nog altijd ondersteund en draait als een tierelier. Ondanks andere verhalen is HP het beste wat er te koop is in consumentenland.

ps. is Vuescan niet duurder dan een nieuwe scanner?

Bijdrager
    Nikita
    ”Vuescan

The Standard Edition costs US$49.95 and includes one year of free upgrades. The Professional Edition costs US$89.85 and adds raw scan files, ICC profiles, IT8 color calibration and unlimited free upgrades.

Als het vergelijkt met die aanbiedingen zoals sommige HP PSC’s momenteel is de Pro editie inderdaad duurder. De Standard zit d’r inderdaad wel onder, maar nog niet eens 10 euro…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.