5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    frankiepera

HP psc 1210 all-in-one scant niet (iMac Intel leopard)

hallo allemaal,

met de vorige iMac G4 Tiger hadden we nooit problemen met onze HP psc 1210 all-in-one.

Sinds het overgaan naar de iMac Intel en Leopard, werkt het scannen niet meer. Je ziet niets gebeuren. Terwijl het printen en kopiëren prima gaat.

Op de site van HP wordt ik niet veel wijzer.

Ik kan me goed voorstellen dat ik niet de enige ben.

Iemand een oplossing?

Alvast dank en fijn weekend,
    Frank

Bijdrager
    Brainiac
    ”Hewlett-Packard”

Installatie-instructies voor het nieuwe Mac OS X v10.5 Leopard

De recentste HP driversoftware voor deze printer is onderdeel van de standaardinstallatie van Mac OS X v10.5 (Leopard); het is niet nodig HP software te downloaden of opnieuw te installeren.

Hieronder vindt u informatie over het updaten en installeren van Mac OS X v10.5.

OPMERKING: Het wordt aangenomen dat de HP driverset is geïnstalleerd als onderdeel van de standaardinstallatie van Leopard. Als dit niet het geval is, dan is er een aangepaste installatie-optie beschikbaar op de dvd van Mac OS X v10.5 voor het installeren van de HP driverset voor alleen afdrukken.

Als u een update uitvoert van Mac OS X v10.2, v10.3 of v10.4 naar het nieuwe Mac OS X v10.5:

Afdrukken

* USB-verbinding : als een HP printer via USB is aangesloten, zal het installatieprogramma van Mac OS X v10.5 de bestaande HP printerwachtrij automatisch updaten met de recentste HP driver.

* Netwerkverbinding : als de HP printer via ethernet of via een draadloos netwerk is aangesloten, zal het installatieprogramma van Mac OS X v10.5 automatisch alle printerwachtrijen in het netwerk verwijderen. Nadat de installatie is voltooid, opent u Systeemvoorkeuren , Afdrukken en faxen om uw printer toe te voegen en een nieuwe HP printerwachtrij te creëren.

* Bonjour : als er maar één printerwachtrij is en als die wachtrij was gecreëerd via Bonjour, ook voor een printer die is aangesloten op de USB-poort op een Airport Extreme of Express Base Station, dan zou deze printerwachtrij automatisch opnieuw moeten worden gemaakt als onderdeel van de installatie van Mac OS X v10.5. Dit proces werkt alleen als er één enkele printerwachtrij is. Als er meerdere printerwachtrijen zijn, raadpleeg dan de sectie Netwerkverbinding hierboven.

Scannen

Voor het behouden van volledige scanfunctionaliteit en compatibiliteit van HP Photosmart Studio met het nieuwe Mac OS X v10.5, raadt HP het volgende aan:

* Zorg ervoor dat de HP software is goed is geïnstalleerd en goed werkt binnen het huidige Mac OS X v10.3 of v10.4 systeem.
    * Installeer het nieuwe Mac OS X v10.5 over het bestaande v10.3 of v10.4 heen. De HP software zou volledige functionaliteit moeten behouden.

Als u een ‘Schone installatie’ of de functie ‘Archiveer en installeer’ uitvoert, of als u een nieuwe Mac hebt waarop Mac OS X v10.5 (Leopard) wordt uitgevoerd:

Afdrukken

* USB-verbinding : zorg ervoor dat de printer is ingeschakeld en aangesloten. Er zou automatisch een printerwachtrij moeten worden gecreëerd voor uw HP printer.
    * Netwerkprinters : nadat de installatie van Mac OS X v10.5 is voltooid, opent u Systeemvoorkeuren , Afdrukken en faxen en voegt u de printer toe om een nieuwe HP printerwachtrij te creëren.

Scannen

De HP cd en de webdownload werden gemaakt voordat Mac OS X v10.5 was ontwikkeld en op de markt was gebracht. Er kunnen dus problemen optreden bij het installatieproces. Raadpleeg de instructies in stap één hierboven en houd deze website in de gaten voor nieuwe geüpdatete software die compatibel is met Mac OS X v10.5 Leopard.

OPMERKING: Houd de HP website in de gaten voor de OS X v10.5 HP softwaresuite met volledige functionaliteit, met inbegrip van HP Photosmart Studio en een HP Photosmart Pro invoegtoepassing voor afdrukken voor Adobe Photoshop (alleen voor ondersteunde producten).

De drivers voor 10.4 vind je hier.

Bijdrager
    frankiepera

die drivers had ik al met Tiger.
    Heeft dus geen resultaat.

Frank

Bijdrager
    flyinghigh

Hi Frank,

Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem met mijn HP all in one printer. Scannen lukt niet meer sinds 10.5. Ook de oplossing die op de supportsite staat van HP biedt geen uitkomst, wanneer je een systeem hebt waar reeds 10.5 op is geïnstalleerd

Ik heb een email gewaagd naar de supportafdeling, maar zij verwijzen dus naar de support op de website. Verder zegt men daar af te wachten of er nieuwe software beschikbaar komt voor 10.5. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dit nog zal gaan gebeuren. De product life cycle van een printer is nl. niet zo gek lang meer tegenwoordig. Tegenwoordig zijn de cardridges die in het apparaat nog duurder dan het apparaat zelf!

Je kunt eventueel het programma Vuescan proberen. Ik meen te herinneren dat je het op de website van apple kunt downloaden. Als demo gratis te downloaden en dus uit te proberen om te zien of het voor jouw systeem werkt. Wil je de volledige functionaliteit dan zul je een licentie moeten kopen.

Bijdrager
    frankiepera

oké bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.