11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneSegers

HP PSC 1210 All-in-One Printer via Linksys draadloos

Is het mogelijk om de HP PSC 1210 All-in-One Printer te verbinden met een Linksys draadloos modem en dan te printen van alle computers via dat draadloze verhaal?

Waar ik al achter ben is in ieder geval dat ik dan een kabel nodig heb met aan de ene kant de printeraansluiting van een normale USB-kabel (dus niet USB stekkertje, maar zo’n printer stekkertje) en aan de andere kant ethernet.

Bestaat dit?

Bijdrager
    fozzy

http://lmgtfy.com/?q=UTP+to+usb

zoiets?? en dan van de UTP zijde een UTP kabeltje in je modem??

Denk niet dat die kabels printer naar UTP rechtstreeks bestaan..

Is een printserver aan je printer hangen dan niet een optie?

Bijdrager
    Zeekomkommer

USB is heel iets anders dan Ethernet, dus zo’n kabeltje bestaat niet.

Wat je nodig hebt is een printserver of een router met een ingebouwde printserver.

Bijdrager
    ReneSegers

Ik heb deze router: Lynksis WRT54GC 2.0

4 ethernetpoorten om zaken aan aan te sluiten. Vandaar dat ik zoek naar een manier om de “male b”-kant van de USB printer kabel aan de andere kant te voorzien van een ethernetstekkertje.

Bijdrager
    e.abrahamse

Als je naar de specificaties van de HP PSC 1210 kijkt is het onwaarschijnlijk dat deze via een draadloze router van Linksys zomaar gaat werken. Allereerst zit er geen Ethernet op de 1210. Hij gebruikt USB voor aansluiting op de computer. Als de Linksys ook een USB poort heeft die als een printserver kan functioneren (Apple Airport Extreme) dan zou m.i. het kunnen gaan werken. De vraag is of de printer drivers van de 1210 hiervoor ook geschikt zijn.

De suggestie van een printserver is een goede. Als je de 1210 op een centrale plaats zet om te kunnen printen dan moet dat met een laptop toch niet zo’n probleem zijn. Je moet de geprinte velletjes toch uit te printer halen.

Als je de printer aan een vaste 24/7 draaiende linux machine (binnen het netwerk ) hangt, heb je continue een print server.

Bijdrager
    Rolf

vergeet het. Als dat modem geen USB poort heeft lukt je dat volgens mij niet.

Daarnaast moet je ook bedenken, dat als je die printer wel wireless hebt gekregen, dat je dan alleen kunt printen (en kopieren). Scannen en zo kun je dan ook vergeten. Dat werkt alleen met een kabel.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”ReneSegers”

Ik heb deze router: Lynksis WRT54GC 2.0

4 ethernetpoorten om zaken aan aan te sluiten. Vandaar dat ik zoek naar een manier om de “male b”-kant van de USB printer kabel aan de andere kant te voorzien van een ethernetstekkertje.

Je kan wel zo’n kabeltje willen. Maar zo lang USB iets ander is dan Ethernet heeft dat dus geen zin.
    Het is net zoiets als de stekker van je strijkbout in het putje van je afwasbak steken (past misschien ook nog).

Bijdrager
    ReneSegers

OK dat is helder, gaat dus niet zomaar lukken.

Heel veel dank voor jullie snelle reacties!

Bijdrager
    GeryKa

Wel handig om te weten dat er tegenwoordig dus wel nieuwe all-in-one’s zijn die wel via ethernet aangesloten worden (v.a. zo’n €149), en voor iets meer (€168,-) heb je er zelfs die ook draadloos kunnen verbinden met je netwerk.
    In dat geval kun je dus wel via netwerk printen en ! scannen.

Bijdrager
    Rolf
    ”GeryKa”

Wel handig om te weten dat er tegenwoordig dus wel nieuwe all-in-one’s zijn die wel via ethernet aangesloten worden (v.a. zo’n €149), en voor iets meer (€168,-) heb je er zelfs die ook draadloos kunnen verbinden met je netwerk.
    In dat geval kun je dus wel via netwerk printen en ! scannen.

Hoho, niet zo snel……ik heb een HP met ingebouwd netwerk (ethernet en draadloos), maar functies als scannen gaan volgens mij nog steeds alleen met een draadje ertussen. Draadloos printen is geen enkel probleem, maar scannen moet volgens mij nog ‘ouwerwets’…….

Bijdrager
    ReneSegers

Ik ben toch niet echt van plan hiervoor een andere/nieuw te gaan kopen.

Maar dank voor het meedenken!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.