21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    pebro

HP printer USB werkt niet rechtstreeks op iMac

Ik heb een HP C 4180 all in one USB printer en een Intel iMac 20″ core duo.
    De printer werkt wel wanneer ik hem op het toetsenbord aansluit, echter wanneer ik hem rechtstreeks in de iMac plug dan is hij niet te vinden.
    toetsenbord usb 1.1
    printer usb 2.0
    kabel usb 2.0
    iMac usb 2.0
    Software reeds verwijderd en opnieuw installed zonder aangsloten printer overigens ook met aangesloten printer geprobeert.
    Printer gereset.
    Ik denk dat ik alles heb geprobeerd maar ik kom er niet uit.
    Iemand een idee:|

Bijdrager
    TonE

Heb je de laatste driverversie voor Intel Macs gebruikt?

http://tinyurl.com/yf5xlq

Bijdrager
    pebro

yep installed

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb zoiets ook eens gehad op een G4 QS. Nooit kunnen vinden hoe en waarom….. zit nog steeds een beetje frustratie daarover, ook al heb ik die (verder perfekte) machine al weer een lange tijd geleden verkocht.

Bijdrager
    Brainiac

Hmm.. de USB-poorten van zo’n Apple-toetsenbord zijn niet voorzien van een sterke stroomvoorziening. Nuja, niet genoeg om een USB-stick met te voeden, zeg maar. Misschien heeft het daar iets met te maken?

Wild guess. :mrgreen:

Bijdrager
    pebro
    ”Turbanus”

Ik heb zoiets ook eens gehad op een G4 QS. Nooit kunnen vinden hoe en waarom….. zit nog steeds een beetje frustratie daarover, ook al heb ik die (verder perfekte) machine al weer een lange tijd geleden verkocht.

en daar heb je het bij gelaten?
    hmmm, is dat de catagorie wat je niet snapt…… vervangen???:wink:

Bijdrager
    pebro

@ Brainiac
    Op het toetsenbord doet hij het JUIST wel.
    Als ik hem op het usbpoortje achterop de iMac aansluit doet hij het niet.

Bijdrager
    TonE

Steek ’s een ander USB geval in die poort achterop, misschien is de aansluiting gaar…

Bijdrager
    Turbanus
    ”new2mac”
    ”Turbanus”

en daar heb je het bij gelaten?
    hmmm, is dat de catagorie wat je niet snapt…… vervangen???:wink:

Vervangen was noodzaak hoor. Maar ik heb het idee dat een usb-poort op een Mac als het ware in een heel diepe slaap kan raken. Het grappige is dat er wel spanning op staat want dat heb ik getest met zo’n snakelight. Het heeft met micro-switches te maken naar het moederbord.

Bijdrager
    pebro

Allemaal al geprobeerd, usb-poorten lijken in orde.
    Usb-stick, camera en een muis erop gehad werkt allemaal.
    Alleen als ik die printer er aan hang dan…….niks
    Hij ziet ook niet dat er uberhaupt iets aan hangt, Ow, het kabeltje denk je dan nee dus
    Kabeltje is goed (ook getest).

?????????? :sick:

Bijdrager
    Turbanus

Die 3 usb-poorten….. heb je daar al 2 usb-2 devices op hangen? Volgens de spec’s zouden alle drie de poorten ook echt usb-2 moeten zijn. Ook al stekkers in poorten verwisseld?

Bijdrager
    pebro

alle stekkers al tenminste 1 x in elke poort gehad
    zowel toetsenbord als iMac

Bijdrager
    Turbanus

Wat heb je buiten je toetsenbord dan nog meer aan je mac op usb hangen?

Bijdrager
    Brainiac
    ”new2mac”

@ Brainiac
    Op het toetsenbord doet hij het JUIST wel.
    Als ik hem op het usbpoortje achterop de iMac aansluit doet hij het niet.

Weet ik. M’n redenering slaagt inderdaad nergens op.:P

Bijdrager
    pebro

toetsenbord aan iMac > muis aan toetsenbord
    printer aan iMac
    dat is het enige dat er standaard aan hangt, das niet te gek dacht ik zo

Bijdrager
    Turbanus

En als je de printer aan je iMac hangt en je doet daarna een nieuwe install van de driver?

Bijdrager
    pebro

ook al gedaan

Bijdrager
    Turbanus

Dit is net zo frustrerend als ik destijds al eens heb beleefd…… Probeer het met een mail aan Apple Support zou ik zeggen en zet daar vooral in wat je allemaal al hebt gedaan op het werkend te krijgen.

Bijdrager
    pebro

idd maar een mailtje naar apple support gestuurd, dit betekent niet dat jullie niet meer hoeven te reageren hoor.
    Alle ideeen zijn welkom.

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb Graves op, Bourgogne, Chateauneuf du Pape en Dom Perignon… dus reageer ik maar niet meer….:wink: :innocent:

Bijdrager
    RuudBerg

Heeft het misschien iets te maken met, op welke poort de printer geinitialiseerd is?

En ik heb net een blow op dus deze reactie slaat misschien ook wel nergens op :wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.