11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

HP printer: Printen lukt niet via de normale weg.

Hallo,

Sinds kort heb ik een HP Photosmart e-Station (C510) printer. Hij is via WiFi verbonden met m’n netwerk.

Alleen gewoon een document afdrukken, lukt niet. Mac blijft zeggen dat hij bezig is de printer te zoeken en komt niet verder.

Via ePrint kan ik wel printen (een bestand via mail naar het emailadres van de printer sturen), dat werkt prima. Ook via airprint op m’n iPhone kan ik prima printen. M’n Mac heeft er alleen sinds vandaag wat problemen mee.

Wat heb ik al gedaan?

Printer opnieuw opgestart
    Printer verwijdert uit systeemvoorkeuren en hem opnieuw toegevoegd
    Wat instellingen nagekeken, maar zijn onveranderd ten opzichte van enkele dagen terug en toen werkte het wel.

Deze melding blijft, overigens komt ‘Supplies Levels’ ook iedere keer erbij te staan sinds vandaag

Bijdrager
    Quirijn123

probeer het eens met de kabel van de printer?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien gewoon een Lion bug? Ik kan op de PhotoSmart van één van mijn vrienden prima draadloos printen op SL. Thuis heb ik echter alleen Canon’s en Dell’s staan.

EDIT: even die zin gecorrigeerd, dat sloeg helemaal nergens op…:grin:

Bijdrager
    Quirijn123

heb je al de update gedaan van lion

Bijdrager
    Chorro

Via USB vind ik een klusje wat ik morgen even kan uitproberen, toch moet het via WiFi werken vind ik.

Een Lion bug zou kunnen, inmiddels draai ik sinds enkele minuten 10.7.1 en het probleem is niet verdwenen.

Bijdrager
    Quirijn123

misschien omdat je dan nog steeds dezelfde instellingen hebt staan, misschein printer opnieuw installeren op je mac

Bijdrager
    Chorro

Inmiddels heb ik het voor elkaar.

Heb het interne IP adres van de printer opgezocht en bij het toevoegen van een printer de Mac niet zelf laten zoeken naar een printer maar gewoon zelf een printer geconfigureerd met dat IP adres als locatie. Nu drukt ie prima draadloos af.

Nu nog scannen, maar dat schijnt sowieso nog niet onder Lion te werken. Daar wordt nog software voor gemaakt heb ik mij laten vertellen door een HP helpdeskmedewerker. Dus voorlopig nog even scannen via SD kaartjes.

Bijdrager
    RolfBieze

Ik bezit ook een HP C510 e-station en heb ook problemen met het printen vanaf de Mac, het gekke is dat ik ongeveer de eerste 5 minuten wel kan printen, maar dat het daarna gebeurt is en hij de printer niet meer “ziet”.

Printen vanaf een windows machine gaat daarna wel goed. Heb al van alles geprobeerd, updates e.d. maar helaas geen verschil. Herken je dit probleem ook?

Bijdrager
    robert1970

@Chorro: Voor SL is vorige week ook een nieuwe update beschikbaar gekomen voor HP-printers.
    Wellicht dat in die update de oplossing zit!?

Bijdrager
    Chorro
    RolfBieze op 09 november 2011

Ik bezit ook een HP C510 e-station en heb ook problemen met het printen vanaf de Mac, het gekke is dat ik ongeveer de eerste 5 minuten wel kan printen, maar dat het daarna gebeurt is en hij de printer niet meer “ziet”.

Printen vanaf een windows machine gaat daarna wel goed. Heb al van alles geprobeerd, updates e.d. maar helaas geen verschil. Herken je dit probleem ook?

Nee, geen last van en ook geen last van gehad.

Heb je het volgende al gedaan? Sindsdien heb ik namelijk geen gezeik meer:

Op de Zeen
    – Vinger van boven naar beneden over het scherm vegen zodat de notificaties van Android zichtbaar worden
    – Bovenin zie je een vakje met het IP adres van de printer, onthoud die/schrijf ‘m op o.i.d.

Op de Mac
    – Ga naar Systeemvoorkeuren > Afdrukken en scannen > Het ‘+’ tekentje onder de lijst met bekende printers > Tabblad ‘IP’
    – Zet het protocol op ‘HP Jetdirect – socket’
    – Typ bij ‘Adres’ het zojuist gevonden IP adres in en laat het onderste gedeelte door Mac zelf invullen.

@robert1970: Best aardig, maar ik draai Lion en daar is tot op heden tot mijn verbazing nog steeds geen software voor. Kom op, HP!

Bijdrager
    robert1970

Die update kwam van Apple en zal zeker ook op Lion werken.
    Check maar eens of er updates klaar staan voor je Mac. Het was in ieder geval een groot bestand (ik meen iets van 230MB).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.