7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BaSZie

HP printer en Lion: onjuiste printmarges

Hallo,

ik heb een HP Color Laserjet CM1015 MFP. Deze werkte tot en met SL probleemloos. Sinds de installatie van Lion krijg ik bij iedere print, vanuit ieder programma, 2 cm witmarge aan de bovenzijde van de pagina. Gechecked: papierformaat klopt, marges kloppen (beide ook via aangepast paginaformaat geprobeerd), software is up-to-date.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en de oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Gr. Bas

Bijdrager
    Pasav

Gebruik je de laatste HP drivers … ? Was je printer al aangemaakt toen je upgrade naar Lion … ? Misschien even opnieuw aanmaken.

Bijdrager
    BaSZie

Heb via software-update de laatste drivers geïnstalleerd. Versienummer komt ook overeen met de laatste. Heb de printer ook al verwijderd en opnieuw toegevoegd, dit alles helaas zonder succes. Zal later eens proberen via Parallels, zien of het vanuit Windows ook gebeurt.

Bijdrager
    Pasav

Probeer het eens onder een ander user account.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het komt heel vaak voor dat printer of scanner software na een grote OS upgrade gewoon opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Bijdrager
    BaSZie

Vergeten te vermelden… de software van HP had ik ook al opnieuw ge├»nstalleerd. Dus ik ben een beetje ten einde raad… Overigens via het printermenu ook nog een test-pagina geprint (dus buiten Lion om), deze liet geen problemen met de marge zien, dus het moet toch echt wel een softwarematig probleem zijn.

Bijdrager
    BaSZie

Opgelost! Voor de ge├»nteresseerden: via CUPS kwam ik erachter dat het standaard-paginaformaat op letter stond… en dat terwijl in pagina-instellingen etc gewoon A4 was geselecteerd.

Kortom, in CUPS het formaat aangepast en alles draait weer. Vreemd…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.