7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonazz

HP Photosmart 5510 vs AirPrint

Ik kocht vandaag een HP Photosmart 5510 .. Op Apple.com én op hun eigen verpakking staat nog net niet in’t goud dat die zonder problemen AirPrint ondersteuning geeft.
    Maar als ik van mijn iPhone 4 (geen jailbreak,iOS 5.0.1) wil printen en hem achter printer laat zoeken zegt hij dat er geen AirPrinter in het netwerk (waar iPhone,Printer én MacBookPro opzitten) in het netwerk hangt….

toestel heeft meest recente firmware zitten. Ben ik nog ergens iets vergeten? ik wordt hier werkelijk ZOT !

Bijdrager
    FotoDirk

De printer dient op te staan om gevonden te worden. Dus je moet steeds weer eerst op de power knop van de printer drukken, dan even wachten en dan pas naar de printer zoeken.

Is de printer als Wifi printer ingesteld? Want als je hem als USB printer aan je Mac hangt dan werkt AirPrint misschien niet. Vermoedelijk moet je op de printer ergens wel het Wifi netwerk instellen.

Kan je via Wifi en de Mac printen?

Bijdrager
    Jonazz

Printer staat aan,wifi van de Printer ligt aan. via Wifi kan ik met mijn MacBook Pro printen wat ik maar wil.. dus de wifi connectie lijkt ok. het is echter puur het AirPrint deel dat hij niet wil doen….

Bijdrager
    FotoDirk

Ok dus dat is al in orde dan.

De kans is klein maar ben je zeker dat beiden op hetzelfde netwerk zitten?
    bv het kan zijn dat je zowel een normaal en een gast-netwerk hebt op je router.
    Of je router maakt misschien een 2.4 en een 5 Ghz netwerk aan.
    En toevallig zitten de printer en de iPad op verschillende netwerken?

Bijdrager
    Jonazz

Jep,beiden op zelfde netwerk. hoe weet ik dat zo zeker? mijn netwerk heeft een verdomd lang wachtwoord,en heb het al 4x opnieuw ingegeven op die Printer :P… iPhone én Printer in zelfde netwerk.

Bijdrager
    Jonazz

OPGELOST !

Het probleem lag blijkbaar bij de router die AirPrint niet doorliet. Even Firmware upgrade en werkte in enkele minuten:-) … oef.

Bijdrager
    Jonazz

Hm,blijkbaar is die printer terug uit iPhone verdwenen..en krijg er hem niet meer terug op :-S…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.