4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TijhofGraphics

HP OficeJet V40 & iMac intelcoreduo 17″

Hoi,

Ik ben weer eens in het hoge noorden bij mijn ouders, en zoals altijd heetf mijn moeder wel weer wat met haar computer, eerst 20 dingen per week met haar windhoos en nu slechts 1 ding per maand met haar Apple:P :apple:

Het probleempje is als volgt.
    “Vroeger” toen ze windowsxp had kon ze de officejet met een USB kabel in de AMD pluggen, ff wachten… en zonder te zeggen wat het is zei het “HP OfficeJet V40 klaar voor gebruik.”

Nu, op de Apple, plug ik hem erin voor het eerst, ik waag een gokje en ga maar naar de “Systeemvoorkeuren”, en dan “Afdrukken en faxen” , dan koos ik voor de pritner die ik moest hebben(er stond er maar een) ook de naam klopte namelijk HP OfficeJet V40

Ik klik dan dus op die printernaam, maar ik kon nog niet op “Voeg toe” klikken.

Dit kan natuurlijk niet omdat ik eerst nog moet kiezen “Druk af via”

Maar… deze staat er niet bij :o.
    nou moet ik wel zeggen dat hij we bij Windows op deze manier er ook niet bij staat, maar bij Windows XP pakt hij hem automatisch wel, maar handmatig staat hij niet in het lijstje.

Ik heb voor het testen even OfficeJet 9100 geprobeerd, maar dan volgen alleen onbekende progameertalen en tekens.

Ik zou erg geholpen zijn als iemand weet wat ik verkeerd doe, of wat ik hier nog achteraan moet doen.

Groetjes,
    TG

Bijdrager
    wout3r

Zo te zien deelt HP ook geen drivers voor dit type uit voor Mac OS

Bijdrager
    TijhofGraphics

Hm….
    Oke, even tussendoor als het mag.
    Ik heb een AMD-WinXP hier ook aan de router hangen.
    Als ik daar bestanden deel(door die handige tut.) kan ik dus op de Apple inderdaad gedeelde bestanden(en ik denk ook hardware( zien en gebruiken op de Apple, maar… andersom niet. Ik kan namelijk ook nergens bij Szsteemvoorkeuren vinden over de computernaam, wel IP, die ik handmatig heb ingesteld(i.v.m. locale webserver).
    Maar geen computernaam, dus staat hij bij Windows ook niet in de netwerkgroep…

Bijdrager
    Ezri Dax

Is dit al gelukt? Ik heb de HP Officejet V40 gewoon gekoppeld aan mijn powerbook met Tiger

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.