6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Paul

HP netwerkprinter probleem… wie helpt?

Ik heb een HP laserjet 5si aangesloten op de Mac in m’n netwerk. Hij herkent hem niet automatisch maar via het IP adres + het kiezen van het juiste model draait het beestje wat ascii taal uit (2 zinnen) en een stel lege pagina’s. Wordt dus wel aangestuurd maar geen tekst of illustraties.
    Is dit probleem bekend? Iemand ideetjes? Alvast bedankt!

Paul :cry:

Bijdrager
    drscsi

De Hp 5si, is dat wel een postsriptprinter? Want wij hebben hier op de zaak Hp4100 laserprinters en dat was echt plug en play, zowel in OsX als Os9. Behalve via ip zou je hem gewoon via appletalk moeten herkennen.
    Heeft de leverancier van de printer hem niet getest in het netwerk op de mac dan?

Bijdrager
    Paul

Volgens het lijstje van printers in Jaguar is het postcript – zo wordt ie althans omschreven. Gelukkig is er geen leveranciet, m.a.w. ik heb hem van een buurman die hem wil verkopen. Maar, dan moet het wel werken natuurlijk!

Paul

Bijdrager
    macpro

Die 5Si is volgens mij al een oud beestje.
    Dus zal die waarschijnlijk wel onder AppleTalk werken.
    Zet AppleTalk eens aan bij jou en kijk eens of je de printer dan wel kunt gebruiken.

Bijdrager
    Paul

had ik ook al geprobeerd; ik denk dat ik een verkeerde netwerkkaart heb; is nl. niet de originele kwam ik net achter…..

Bijdrager
    Ontwerper

Ik heb eergisteren via via een laserjet 5SI gekregen, maar bij mij dezelfde problemen als die al op dit forum omschreven staan. Het netwerk leest de printer wel, hij kan ook contact maken, maar het ‘over 30 seconden proberen we opnieuw een verbinding te maken’ gaat maar niet weg en dus wordt er niets geprint.

Apple Talk is altijd actief bij mij.
    Heb verschillende instellingen geprobeerd bij het configureren van een nieuwe printer.
    Misschien ook van belangg: ik heb een iMac G5.

Aangezien we nu al enkele ‘jaren’ verder zijn: iemand oplossingen gevonden?

Veel dank alvast!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.