4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Pivni Pes

HP dock G2

Ik heb via HP hun nieuwe G2 dock besteld, mooi compact ding en werkt perfect.
    Mooi dus allemaal, maar wat ik even later zag is dat deze dock ook de Macbook oplaad.
    Opzicht wel handig, maar normaal als de accu vol zit, dan gaat de stekker er uit.
    Probleem is als ik dat nu doet, dan doen mijn 2 externe monitoren het niet meer.
    Hoe zit dat nu met mijn accu? Als ik de hele dag die dock hebt aangesloten met een 100% volle accu, gaat deze dan niet kapot of wordt deze dan lui?

Bijdrager
    McMeller

Daar hoef je je bij de modernere batterijen geen zorgen meer om te maken. Realiseer je dat het zakelijk al jaren normaal is je laptop de hele dag in een dock met lader aan te sluiten, het kan vaak niet eens anders meer.

Moderator
    Night

Ik zou me er ook geen zorgen over maken. We hebben hier een MBP die alleen maar aan het stroom ligt. Niets te merken van enige batterij-degradatie.

Bijdrager
    Pivni Pes

Dus als ik het goed begrijpt heb ik die 1,5 a 2 jaar dat ik deze Macbook voor niks de accu leeg gebruikt en vervolgens weer opgeladen?
    Ik had altijd begrepen dat dit de manier was om de accu gezond te houden.
    Nou  ja, weer een ding om minder zorgen over te maken en nu kan ik dan ook zo’n dock voor thuis kopen.

Dus hij kan aan het infuus blijven hangen en als ik dan buiten de deur gaat krijg ik geen problemen dat ik een luie accu hebt?
    Dit laatste even voor de zekerheid;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.