13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    appievanr

HP Deskjet F4210 scannen aangesloten via Time Capsule

Hoi,

Weet iemand hoe ik kan scannen met de HP Deskjet F4210 in Snowleopard aangesloten vanaf USB Time Capsule? Via Voorvertoning ” Importeer van scanner” gaat niet en via fotolader is ook geen scanner van de F4210 te bekennen.

Het vreemde is dat printen gaat via Time Capsule met de standaard drivers meegeleverd met snowleopard maar is de scanner ook niet te bekennen. Wat ik dus ook geprobeerd heb is de HP driver zelf installeren en dan gaat printen/scannen vanaf USB van de iMac en is de printer/scanner dan weer niet te vinden als ik hem via de Time Capsule aansluit.

Het scannen gaat dus alleen als ik de driver van HP zelf installeer en dan alleen via USB op de iMac. Met de driver van HP via de Time Capsule is de printer en zowel de scanner niet te vinden.

Wat ik dus zou willen is netwerk printen/scannen via Time Capsule met de meegeleverde driver in snowleopard, of eventueel de driver van HP zelf.

Overigens staat printerdeling goed ingesteld in de Time Capsule.

Weten jullie misschien een manier?

Bijdrager
    Koetjesreep

ik scan wireless met dat ding en de drivers had snow leopard al in zich.
    Je moet hem wel met usb even aan je mac hangen om wireless in te stellen op de all in one.

Bijdrager
    appievanr

@Koetjesreep ik heb de instellingen eens doorgelopen en het ding scant niet via de Time Capsule. Als ik hem nu aan de iMac hang of aan de Time Capsule met de bijgeleverd HP Deskjet F4200 driver die Apple bij zijn besturingssysteem leverd.

Of je hem nu aan de iMac of de Time Capsule hangt via usb moet je hem steeds opnieuw instellen onder syteemvoorkeuren, afdrukken en faxen.

Denk dat scannen gewoon niet gaat via Time Capsule. Maar vind ook vreemd dat hij niet kan scannen met de bijgeleverde HP Deskjet F4200 driver onder snowleopard. Zie dan onder printervoorkeuren ook geen scantabblad.

Met de driver van HP zelf de Deskjet F4200 driver is het geen probleem om te scannen en printen onder snowleopard aangesloten via usb op de iMac.

Bijdrager
    Koetjesreep

Kan je ook printen wireless?
    Want dan heb je misschien een access list of zo ingesteld zodat de printer/scanner geen contact kan maken met je router (want dat is het gewoon je time capsule)

Ik moest bij installatie aangeven dat ik hem wireless in wilde stellen, wireless knop op printen indrukken, wachtwoord van de router (AE) invoeren en klaar.

Bijdrager
    Pasav

HEb je hem draadloos ingesteld of hang je hem via USB aan je TimeCapsule .. ?

Bijdrager
    appievanr

HEb je hem draadloos ingesteld of hang je hem via USB aan je TimeCapsule .. ?[/quote1Deze HP Deskjet F4200 is niet draadloos en hang hem gewoon via USB aan de TimeCapsule.

Ik heb hem net nieuw gekocht en heb op de Apple website gekeken welke printers compatibel zijn met hun systeem met zowel printen als scannen. Volgens hun test moet deze All in One printer onder Snow Leopard gewoon moeten kunnen werken met de standaard drivers van Apple. Dat doet hij dus ook met printen onder zowel aangesloten te zijn Via USB op de iMac en onder de Time Capsule, maar scannen doet hij niet. Wel met de drivers van HP zelf, maar dit gaat dan weer niet via de Time Capsule en printen doet hij dan ook niet meer.

De aansluiting via De TimeCapsule is voor mij belangrijk in verband met printen via iPad en het aankomende huiswerk van de kinderen met nog drie computers hier in huis.

Bijdrager
    appievanr

Ooops! ging even iets mis.:grin:

Bijdrager
    appievanr

HEb je hem draadloos ingesteld of hang je hem via USB aan je TimeCapsule .. ?

Deze HP Deskjet F4200 is niet draadloos en hang hem gewoon via USB aan de TimeCapsule.

Ik heb hem net nieuw gekocht en heb op de Apple website gekeken welke printers compatibel zijn met hun systeem met zowel printen als scannen. Volgens hun test moet deze All in One printer onder Snow Leopard gewoon moeten kunnen werken met de standaard drivers van Apple. Dat doet hij dus ook met printen onder zowel aangesloten te zijn Via USB op de iMac en onder de Time Capsule, maar scannen doet hij niet. Wel met de drivers van HP zelf, maar dit gaat dan weer niet via de Time Capsule en printen doet hij dan ook niet meer. De aansluiting via De TimeCapsule is voor mij belangrijk in verband met printen via iPad en het aankomende huiswerk van de kinderen met nog drie computers hier in huis.

Bijdrager
    hokkie

Je had toch zo’n gecertificeerd mannetje? Of gaat dit ook zijn petje te boven?
    Whahaha

Bijdrager
    appievanr

Whahaha

Whahahah. Je ziet hem ook overal die dominee gremdaat die niet tegen persoonlijke kritiek kan maar het wel graag op een ander wil leveren als hij zich op de teentjes voelt getrapt en dan ook nog de topics gaat zitten vol trollen om zijn gelijk te halen bij de gene die hem iets op de teentjes getrapt heeft.

Zielig mannetje, met zijn kinderlijke gedrag.

Bijdrager
    appievanr

Whahaha

Nou, dan kom jij maar eesn met een goede oplossing. O nee, je wilt me al niet meer helpen omdat ik je op de teentjes heb getrapt.:sarcastic:

Bijdrager
    SHEP

Wij hebben al 2 jaar een C5180, maar altijd gedonder met de scanfunktie, lukt mij enkel met de HP drivers, pas op dat als het werkt je geen updates van HP accepteert, dan is het vaak weer puzzelen. Vanaf andere computers lukt printen wel, maar nadat de eerste cartridge het half lege stadium heeft bereikt krijg je eerst hiervan een melding en een rood knipperend lampje waarna je eerst op OK moet drukken om de afdruk te maken. En daar deze cartridges zeer klein zijn,en snel leeg, is dit altijd wel het geval. Je moet dus altijd naar de printer lopen om de afdruk te starten. Scannen lukt mij alleen via de Imac, waar ik hem op de Usb heb aangesloten.

Bijdrager
    wavemaster

@apllevanr :
    ik heb hetzefde probleem, maar met een F2480 all in one van HP.
    ik kan ook probleemloos printen via TC, maar scannen wil maar niet lukken, terwijl hij wel in de lijst van compatible apparaten staat…
    werkt het intussen bij jou ? kan je me vertellen hoe het dan gegaan is ?
    alvast bedankt,
    wavemaster

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.