12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    PoBoG4

HP deskjet 3650 draadloos via airport laten werken …

Beste MacOSX’ers,

Een tijdje geleden heb ik een USB printer gekocht omdat ik ook met mijn powerbook wilde printen … en ik dacht dit dan ook draadloos te kunnen gaan doen via airport.

Nu is mijn printer aangesloten op de airport en in de airportconfiguratie samenvatting staat keurig hp deskjet 3600 erin vermeld.
    Airport herkent de printer dus.

Als ik dan een printer wil configureren, dan krijg ik die printer niet via Rendezvous aan de praat. Hij ‘ziet’ de printer wel …
    Hp deskjet 3600 … (via Rendezvous) maar ergens onderin staat driver not installed. Maar ik heb van de site van HP keurig het driver pakket van bijn 35 Mb gedownload en geinstalleerd … maar hij vertikt het om die op de één of andere manier te pakken.

Als ik gewoon vanuit Word bijv. zeg Print … dan kan ik ook uit Rendezvous kiezen als ik dan kies voor hp 3600 serie … dan gaat hij even zoeken en dan volgt de melding: an error occured while trying to add the selected printer.

Nu kan ik wel printen als het ECHT moet .. .dan jas ik de USB kabel gewoon rechtstreeks in de powerbook … en dan is er nix aan de hand … ik krijg het geheel alleen niet werkend via airport.

Iemand suggesties waardoor het mij wel kan lukken?

Alvast bedankt!
    Ik heb een
    Powerbook G4 titanium
    1 Ghz 1Mb L3-cache
    768 Mb Sdram
    MacOSX 10.3.3
    en een hp deskjet 3650

Bijdrager
    Fezzie

Kijk hier maar eens

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030915050404405&query=airport+printing

Ik had hetzelfde als jij met een officejet d135, maar kan via deze hint nu prima draadloos printen

succes

Bijdrager
    PoBoG4

Thanks Fezzie,

Nu heb ik mijn XP bak wel aan de praat;-)
    Maar de mac vertikt het nog steeds.
    Het is echt iets met die driver … verder doe ik alles braaf zoals op de webpagina is aangegeven. Ik ga nu nog proberen de drivers van HP te downloaden en te gebruiken … misschien dat dat werkt … Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Bijdrager
    PoBoG4

Nou ben nog een tijd bezig geweest … maar hij pakt ‘m echt niet.
    Ook de HP deskjet 900 serie geprobeerd als driver (las ik ergens op een site) … maar niks hoor. Heb alles braaf gedaan zoals in het artikel stond … en nu kan ik geweldig printen met mijn XP bak … maar niet met mijn powerbook …
    errug frustrerend …
    Iemand nog suggesties?

Bijdrager
    Fezzie

Ik zeg het maar even voor de zekerheid: Je moet gewoon die nieuwe printer, die je met die bestandjes hebt aangemaakt, selecteren. En het dus niet via rendez vous proberen, want dat werkt niet.

Waarschijnlijk heb je dat ook gedaan, maar dat is het enige wat ik kan bedenken want bij mij doet ie het sindsdien prima.

Gr

Bijdrager
    PoBoG4
    ”Fezzie”

Ik zeg het maar even voor de zekerheid: Je moet gewoon die nieuwe printer, die je met die bestandjes hebt aangemaakt, selecteren. En het dus niet via rendez vous proberen, want dat werkt niet.

Waarschijnlijk heb je dat ook gedaan, maar dat is het enige wat ik kan bedenken want bij mij doet ie het sindsdien prima.

Gr

(Ten eerste bedankt voor de reacties so far ….!!!)

Inderdaad … maar ten eerste staat die printer de hp deskjet 3650 (of voor mijn part de 3600 serie) er niet tussen. Dus heb ik ergens gelezen dat je ook een 900 serie kan selecteren … maar ook dit werkt helaas niet.
    Ik doe braaf wat er in dat artikel staat … want je moet het dus via de geavanceerde instellingen doen (alt + new printer) en dan kiezen voor AppSocket/HP JetDirect omdat je airport dus eigenlijk als HP printserver fungeert … maar goed … ook alle andere instellingen braaf overgenomen en dan doet tie vervolgens nog niets.
    Ook als ik vervolgens mijn nieuwe printerinstellingen met CUPS bekijk (via de browser) en er nog dingen aan verander … krijg ik em niet aan de praat.
    Probleem is ook dat ik dus niet de ECHTE driver kan selecteren voor deze printer.
    Als ik de printer rechstreeks aan mijn powerbook hang … DAN wordt er gebruik gemaakt van een programma dat heet: Deskjet 3600 (deskjet 3600.app) mja … die ‘driver’ of ‘programma’ die hij dan dus gebruikt om via USB te printen kan ik op geen enkele manier toewijzen zodra ik dat artikel volg om de doodeenvoudige reden dat ik niet de goede driver kan kiezen.
    Bovendien wordt de printopdracht voor 15% ofzo verstuurd en dan ‘hangt’ die…

Wie het weet mag het roepen … of liever typen:-)
    Ehh inkoppertje: koop een nieuwe pinter … (dat mag je niet roepen, want dat had ik dus al gedaan … stom natuurlijk dat ik niet even de airport compatibiliteit heb gechecked .. maar verder werkt ie prima met mijn pobo)

Bijdrager
    macpro

Ik heb het zojuist aan de praat gekregen voor een HP DeskJet 3320 onder OS X 10.3.3.

De twee belangrijke URL’s zijn:
    HPIJS for Mac OS X
    Topic: Printing Compatibility

De 1e URL levert de links naar twee pakketten:
    – De HPIJS drivers (hpijs-foomatic)
    – ESP Ghostscript 7.05.6

Beide pakketten moet je installeren, anders werkt het niet!
    (Er wordt wel eens geroepen dat je onder Panther ESP Ghostscript niet meer nodig zou hebben, maar bij mij klopte dat niet.)

De 2e URL bevat een discussie over printer compatabiliteit.
    Daarin staan ook de stappen die je moet uitvoeren om de printer toe te voegen.

De benodigde info heb ik eruit gehaald:

1. Open up Print Center

2. As stated in the Read Me for Gimp-Print, hold down the “option” key and click on the “Add” button in Print Center.

3. Select “Advanced” in the popup menu of the Add printer dialog.

4. Select “AppSocket/HP JetDirect” in the “Device” popup menu

5. Type in a name for my printer in the “Device Name” field.

6. For the “Device URI” I put in the following:

socket://10.0.1.1:9100/

Where 10.0.1.1 is the local address of my AEBS when NAT is on and 9100 is the port number the Mac should connect to so it can talk to the printer.

7. Selected my vendor’s name in the “Printer Model” popup.

8. Selected my model printer in the list that appears magically below the “Printer Model” pop up when I selected my vendor’s name.

9. Clicked the “Add” button in the dialog.

Bijdrager
    PoBoG4

Macpro heeft mij in ieder geval een onvergetelijke tweede paasdag bezorgd !!
    Hij doet het …
    PERFECT MAN … Thanks !
    :P

Bijdrager
    Pluy

Ik weet dat dit onderwerp wat oud is, maar ik heb een vraagje. PoBoG4, welk model heb jij gekozen in die lijst? Bij mij staat de 3650 er niet bij namelijk . . . Ik heb nu de 3658 gekozen, maar ik wil graag weten of een andere misschien beter werkt.

Bijdrager
    hansenonline

als je de airport voor jetdirect laat spelen kon ik mijn psc 2110 gewoon selecteren, gewoon nog een keer proberen zou ik zeggen.

daan.

Bijdrager
    macpro

Mocht het met poort 9100 niet werken, probeer dan poort 9101.
    Ben ik vandaag achter gekomen dankzij Rendezvous Browser.

Bijdrager
    Mac Man

:D :D :D :D

koste me een heel weekend maar het werkt allemaal weer.
    alhoewel ik geen idee heb waarom het ophield met werken (deed het allemaal prima) ben ik blij dat alles nu weer werkt zoals het hoort!!!!

Thanx

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.