6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    r.heijma

Opgelost, min of meer. HP Deskjet 2050 wel printer, geen scanner.

Ik heb recentelijk een HP Deskjet 2050 printer/scanner aangeschaft. Op de USB-poort van de Mac Mini aangesloten en zowel printer als scanner worden herkend. Mooi. Ook nog even de twee MBs eraan gehangen. Dus daar ook printen en scannen. en dan de twee windhoos flaptops van bonjour printer sharing voorzien en ook daar kunnen we nu printen.

Bij de Deskjet zit ook printer software met wat meer mogelijkheden voor printer-diagnose en een scanner programma. In al mij wijsheid geïnstalleerd. Stom, stom, stom.
    Het scannen vanaf een MB over het netwerk werkte niet meer goed. Het werd niet tot het einde uitgevoerd.
    Dus dan maar het de-installatie programma van de HP software gestart en de software eraf gegooid.
    Mooi, de printer is weer terug maar waar is de scanner gebleven?? Nog dieper in de shit.

Laatste redmiddel is de optie Stel Afdruksysteem opnieuw in… Printer uit en weer aan jawel wel een printer maar geen scanner.

Wat heb ik toch gedaan:cry:
    Iemand ervaring met printer en scanner drivers op SL?

Bijdrager
    fatboysmart

Kijk eens of Voorvertoning de scanner herkent bij het menu Archief -> Importeer van Scanner?

Bijdrager
    r.heijma

Helaas in Voorvertooning geen scanner te bekennen. Ook niet in Fotolader.

Het lijkt net of die verrekte HP-software de Apple driver heeft overschreven.

Bijdrager
    Vinhelper

De truc is om alles wat met printers en scanners te maken heeft (of in ieder geval met de Deskjet 2050) van alle Macs te verwijderen, zodat het net lijkt alsof je de printer net gekocht hebt, en nog niet geïnstalleerd is.

Vaak zou het opruimen van de HP-software (zoek eens met Spotlight naar nog resterende onderdelen) en het verwijderen van de printer en scanner in Systeemvoorkeuren (gebruik de [-] knop onderaan het vak) voldoende moeten zijn.

Herhaal dan de hele procedure, net als toen je dat voor de eerste keer deed, dus printer aansluiten en drivers via Software-update.

Bijdrager
    r.heijma

Probleem opgelost. Nou ja opgelost.
    Ik had toch op de planning staan om een grotere harddisk in de Mac mini te zetten en heb alles maar vers geïnstalleerd.
    De les die ik geleerd heb is nooit meer software van HP te installeren. Stelletje windows boeven. Daar flikken ze ook zo iets.

Bijdrager
    Vinhelper

Wel heel rigoureuze oplossing, maar aan de andere kant: Mac OS X herinstalleren<45 min.) kost een stuk minder tijd dan Windows herinstalleren<20+ uur:lol: )

Maar software van HP zelf is een ramp, zowel Windows gaat kopje onder en Mac OS X kan ook in de war worden gestuurd.

Een wijze les: Installeer GEEN driver-software van HP!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.