16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Zora la rousse

HP 3345, HP 5740 en HP 1010 werkt met Mac ?

Hallo, ik zit met een vervelend probleem. Op het ogenblik heb ik een Epson Stylus Photo 750 waarop ik mijn sollicitatie brieven uitdraai. Echter, de verkrijgbaarheid van de inktjet cartridges van Epson is een drama, en de prijs ook. De zwart cartridge alleen moet al 30 euro doen.

Ik ben dus op zoek naar een andere printer, waarbij VOBIS mij op de volgende alternatieven wees:

— HP 3345 inktjet. Prijs zwart cartridge is 20 euro, doet ongeveer 300 uitdraaien.
    — HP 5740 inktjet, Prijs cartridge is hetzelfde als de HP 3345, ongeveer 300 uitdraaien.

Men wees mij ook op het volgende alternatief:

— HP 1010 laserjet, cartridge is ongeveer 80 euro, echter gaat ongeveer 3000 uitdraaien mee (met schudden van de toner kan je smokkelen).

Alle printers hebben een USB aansluiting, men kon mij niet bevestigen of deze ook met Mac werken. Omdat HP voor mij in de grafische industrie geen onbekende is, vermoed ik het wel. Maar ik zou het graag zeker willen weten.

Iemand ervaringen met deze printers? Ik heb een iBook G3, 900Mhz met systeem 10.2.6

Bijdrager
    Pleeborstel

Wat ik je aanraad is om even op de HP-website te kijken http://www.hp.nl Ik denk dat je daar wel uit kunt vinden welke printers van hen op de Mac werken. De meeste hebben er drivers voor. Er zijn maar een paar modellen die niet op de Mac werken, maar dit zijn de allergoedkoopste geloof ik en dat zijn er echt heel erg weinig. Succes ermee.

Bijdrager
    Nikita

Officieel ondersteunt HP geen MacOS wat-dan-ook maar OSX heeft voor de meeste wel gewoon een driver aan boord…

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”Nikita”

Officieel ondersteunt HP geen MacOS wat-dan-ook maar OSX heeft voor de meeste wel gewoon een driver aan boord…

Onzin, bij bijna alle HP-printers zit gewoon een CD met Drivers voor zowel Windows als Mac OS 9 en Mac OS X plus nog wat programma’s als HP Memories Disk en HP Director. Ik heb zelf ook een HP Printer en daar zitten toch echt drivers bij hoor :sealed:

Bijdrager
    Zora la rousse

Vraagje naar klantenservice van HP. Hat zal mij benieuwen.
    Maar als iemand werkt met één van deze printers, dan zou ik het graag willen weten.

Bijdrager
    DJay

Kijk anders hier even:

http://www.apple.com/macosx/upgrade/printers.html

Staan alle printers die op OS X ondersteund worden.

Bijdrager
    Nikita
    ”Pleeborstel”

Ik heb zelf ook een HP Printer en daar zitten toch echt drivers bij hoor :sealed:

Bij mijn printer zat een cdtje met alleen maar drivers voor Windows…

Bijdrager
    Pieter Neerincx

De goedkoopste HP LaserJet die ECHT werkt op een Mac is de 1300. Die ondersteunt PostScript en dat is een must. Als ze ergens nog een HP uit de 1200 serie (voorloper 1300) verkopen is die ook prima, maar alles uit de 1000 serie gebruikt “host based PCL”. Officieel levert HP ook Mac OS X drivers voor een aantal van de printers uit de 1000 serie, maar als het in de praktijk toch wat minder blijkt te werken dan was je bij deze gewaarschuwd :).

Laser printer is wat duurder in de aanschaf, maar uiteindelijk veel goedkoper en vaak minder gezeur in het onderhoud. Geen uitgedroogde printkoppen of printkoppen die je moet uitlijnen. Als je geen kleur nodig hebt de aanschaf prijs is geen bezwaar dan zou ik je een laser printer aanraden. Heb zelf een 1200 gehad en nu een 2550. Allebei prima apparaten. Brother maakt trouwens ook een aantal goede goedkope laser printers, maar ook hier opletten voor de allergoedkoopsten, want die hebben wederom geen PostScript.

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”Nikita”
    ”Pleeborstel”

Ik heb zelf ook een HP Printer en daar zitten toch echt drivers bij hoor :sealed:

Bij mijn printer zat een cdtje met alleen maar drivers voor Windows…

Dan is het of een heel goedkope of eentje die ze bijvoorbeeld in de Aldi weleens verkopen. Dat zijn modellen die zijn opgekocht en waar drivers voor de Mac ontbreken om de prijs naar beneden te halen. Hoeft HP het zelf niet te ondersteunen namelijk.

Ik moet echter eerlijk zeggen dat zoiets bijna niet meer voorkomt. Ik was laatst in de Aldi en er waren weer eens All In Ones van HP, maar ondanks dat er in de folder niks stond over de Mac zag ik het OS X-logo gewoon op de verpakking staan:?

Meestal kun je toch drivers vinden op de website van de fabrikant. Vooral een grote als HP moet wel Mac ondersteunen. De printers die niet op mac werken zijn echt in de minderheid…

Bijdrager
    Nikita
    ”Pleeborstel”

Dan is het of een heel goedkope of eentje die ze bijvoorbeeld in de Aldi weleens verkopen. Dat zijn modellen die zijn opgekocht en waar drivers voor de Mac ontbreken om de prijs naar beneden te halen. Hoeft HP het zelf niet te ondersteunen namelijk.

Ik moet echter eerlijk zeggen dat zoiets bijna niet meer voorkomt. Ik was laatst in de Aldi en er waren weer eens All In Ones van HP, maar ondanks dat er in de folder niks stond over de Mac zag ik het OS X-logo gewoon op de verpakking staan:?

Meestal kun je toch drivers vinden op de website van de fabrikant. Vooral een grote als HP moet wel Mac ondersteunen. De printers die niet op mac werken zijn echt in de minderheid…

Het is een Deskjet 816C en ik heb ‘m inmiddels ook al weer bijna 3,5 jaar en goedkoop of niet (ik zou het niet weten –> verjaardagscadeau), hij print subliem! :)

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”HP”

De HP Deskjet 5740 printer is compatibel met onderstaande versies van MacIntosh:
    Mac OS v 9.1 en 9.2; Mac OS X v 10.1.5, v 10.2.3, v 10.3.x.

Zo, dat is alvast 1 antwoord. Het is wel de duurdere van de twee inktjetprinters. Het typenummer 3345 heb ik denk ik verkeerd opgegeven. Terug naar de winkel om te kijken dus.

Antwoord op de HP 1010 zou ik nog graag willen hebben.

Bijdrager
    Little_Meanie
    ”Zora

Antwoord op de HP 1010 zou ik nog graag willen hebben.

Hier kan je zien welke printers compatible zijn.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpm35003&locale=en_US&taskId=135&prodSeriesId=306505&prodTypeId=18972

Bijdrager
    MacBeer

Zora, ik heb de 1010 niet lang geleden gekocht. Mooie printer voor offertes etc. Zit geen Postsript op maar of dat met de komst van PDF nog belangrijk is weet ik niet.

Anyway, de printer is aangesloten op de PC. Echter, hij zou gewoon op de Mac moeten werken! Ik heb een paar dagen geleden nog de OSX-driver voor de 1010 gedownload. Ik wil .m wel eens hier aan de Mac hangen als je wil, dan kan ik met zekerheid zeggen of hij werkt op de Mac.

Bijdrager
    MacBeer

Nou ja, ik ben zelf veel te nieuwsgierig…

Ik heb ‘m aangesloten op mijn Mac (10.3.8 ) en hij werkt als een zonnetje! De CD die je erbij krijgt heeft drivers aan boord voor Classic, OS 10.1, OS 10.2 en OS 10.3.
    Gebruikers van 10.1 worden aangeraden om te upgraden naar de laatste versie van 10.2

Afdrukken zijn kraakhelder, perfecte tekstweergave, resolutie van 600 dpi is meer dan genoeg. Er zit een tonercassete bij. Ik heb bij de VOBIS voor deze printer (incusief tonercassete) 150 euro betaald. Je moet WEL een USB-kabel kopen want die zit er niet bij.

Ik ben er zeer tevreden mee.

Moderator
    unSOUND
    ”Zora

Echter, de verkrijgbaarheid van de inktjet cartridges van Epson is een drama, en de prijs ook. De zwart cartridge alleen moet al 30 euro doen.

bij http://www.opusshop.com

zwart = € 3,76 ( imitatie )
    kleur = € 18,70 euro ( origineel )
    kleur = € 9,19 ( imitatie )

Ik bestel zelf al mijn papier, inkt, CD’s en DVD’s bij deze winkel. Ze zijn betrouwbaar en goedkoop, helaas door de drukte de laatste tijd niet altijd even snel. Met de imitatie inkt heb ik de ervaring dat zwart geen enkel probleem is, maar met kleuren zit er wel eens verschil in, dus qua kleur ga ik zelf altijd voor de originelen.

Wie weet heb je hier wat aan, is in ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe printer, zeker als de printer zelf nog prima functioneerd.

Bijdrager
    MacBeer

Ik gebruik NOOIT imitatieinkt in een inktjet, zeker niet in een EPSON. Sinds ik de HP 1010 heb, heb ik al behoorlijk wat boekwerkjes uitgeprint. Had ik dit op mijn EPSON Stylus 600 gedaan dan had ik alweer zeer snel een nieuwe cartridge moeten kopen. Ik print hier amper kleur. De scherp geprijsde Laserjet 1010 heeft mij doen switchen naar laser en daar heb ik nog geen spijt van gehad. Brieven zien er kraakhelder uit. Voor zakelijke correnspondentie is dat toch belangrijk.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.