5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Oproepertje

[HP 2840 all-in-one] Gebruiken via AP Express of AP Extreme

Ik ben van plan om een HP 2840 alles-in-een printer aan te schaffen voor op kantoor. Deze printer kan (zoals de naam al doet vermoeden) ook scannen, kopieren en faxen.

Alle functies van dit apparaat blijken prima te werken met een Mac, zie hier

Wat ik graag wil weten is of deze printer ook aan een AirPort Express of AirPort Extreme kan worden geplaatst om zo draadloos vanaf meerdere Mac’s te printen. Is het vervolgens ook mogelijk om draadloos te scannen?

De printer heeft ook een ethernetpoort. Misschien kan de printer via een netwerkkabel op een AirPort Extreme worden aangesloten?

Bijdrager
    Oppie

Het is maar wat je ‘prima’ noemt, als je die link zo leest. Toch weer die (bij mij iig) beruchte HP software.

Scannen vanaf een AE gaat niet lukken.

Bijdrager
    Joffry

De printer komt ook niet in deze lijst voor iFelix?[/url]

Bijdrager
    Oproepertje
    ”Klapper”

De printer komt ook niet in deze lijst voor iFelix?[/url]

Neen, maar is het niet zo dat wanneer een printer op een Mac werkt (met kabel) deze ook draadloos via een AirPort Express of AirPort Extreme werkt?

Bijdrager
    Joffry

Daar kan je niet zeker van zijn.

Vraag liever op dit forum welke printer wel werkt met Airport Express en koop die dan.

Men schijnt zelfs problemen te hebben om een Canon IP5200R, die met WiFi werkt volgens de standaard gewoon werkend te krijgen en dat heeft niet eens wat te maken met Airport Express. Tussen haakjes: ik heb deze laatstgenoemde printer wel werkend met iMacG5 en Laptop met Windows XP. Maar elke keer verwacht je met een update van Apple of als je systeem opnieuw moet worden geconfigureerd, dat de boel niet meer werkt. Printers draadloos of via AE is een apart hoofdstuk voor de Mac.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.