12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

HP 1022n probleem OPGELOST!

Ik heb een HP 1022 via ethernet in mijn netwerk gehangen. De printer komt (waarschijnlijk) uit een Windowsnetwerk (gebruikte HP gekocht).
    Nu herkent mijn i7 de printer direct, en als ik wil printen lijkt alles perfect te gaan.
    In het printermenu krijg ik de volgende boodschappen te zien:

“Verbonden met de printer”

“Gereed voor afdrukken”

“Printbestand verzonden, wachten tot printer gereed is” (groene lichtje gaat knipperen op de printer)

” Printen gereed”

Maarrrr…… er komt niets uit de printer!!!

Ik kan wel gewoon de testpagina draaien etc. Als ik de printer via USB direct aan mijn i7 hang gaat het wel direct goed!!

Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    Yaris

Daar loopt al sinds een jaar een draadje over op Apple Discussions van nu al 21 pagina’s lang.

Bijdrager
    OMT-fan

Verd….. nog een probleem!!
    Hij print alleen de even pagina’s!!!!

Bijdrager
    Yaris

Er komt dus wel iets uit de printer?

Bijdrager
    OMT-fan

Jazeker,
    via een USB aansluiting werkt alles goed.
    Een enkele pagina…. perfect.
    Als ik meerdere pagina’s print krijg ik alleen de even (of oneven) pagina’s
    1-3-5-7- of 2-4-6 en dan ook nog maar 3 pag, dus p7 wordt niet geprint alleen 1-3-5

Bijdrager
    OMT-fan

OPGELOST!!!

Ik heb Gutenprint 2.5.6 geïnstalleerd en alles werkt nu volgens het boekje!

HP en Apple zijn al een jaar aan het knoeien om de problemen met de driver etc op te lossen (zie de Apple Discussions page) maar dit progje levert een puike driver die kennelijk voor een hele berg printers een oplossing biedt!

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb kennelijk niet de laatste versie van de HP drivers op mijn Mac.
    Wil ik ook niet want eerder stond die er op en werkte er niets meer…. (algemeen bekend als een zeer slechte update).
    Nu krijg ik steeds in de software update te zien dat ik moet updaten. Hoe krijg ik de update definitief uit de software update?

Bijdrager
    Yaris

In jouw geval is dit beter: open Software-update, selecteer de update, kies dan in het menu (menubalk, links) ”Werk bij” de optie ”Negeer update”. Vervolgens zal de update niet meer verschijnen.

Bijdrager
    Yaris

Open Software-update, selecteer de update, kies dan in het menu (menubalk, links) ”Werk bij” de optie ”Negeer update”. Vervolgens zal de update niet meer verschijnen.

Bijdrager
    Yaris

Als het programma Software-update draait kun je in het menu Werk Bij kiezen voor Negeer Update. Vanaf dat moment zal de update voor die betreffende applicatie niet meer verschijnen. Onder het menu Sofware Update kun je later de optie Herstel gegenereerde updates kiezen, als je de updates alsnog wilt.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, gevonden….. bedankt!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.