10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomac5

How to create a Blu-Ray disc on Mac

Ik zou dolgraag een externe Blu-Ray speler aan mijn 24″ iMac hangen.
    Helaas ondersteunt Apple dit (nog) niet.
    Ik kwam wel een interessant artikel tegen:

http://www.theatticdoormovie.com/2009/mac-bluray/

Bijdrager
    Napsju

ok.

Bijdrager
    Steff

Op zich is het apart dat DVD Studio Pro geen Bluray disks kan branden, juist omdat het wel HD-DVD’s kan maken. Leuk blogje maar zoals daar geschreven staat kun wel wel degelijk een Bluray brander aan je Mac hangen. Met Toast 10 kun je Bluray schijfjes branden (9 ook btw).

Bijdrager
    diotav

Toast 10 kan inderdaad prima overweg met Blu-ray kan ik uit eigen ervaring melden. Toast 9 was niet compatible hier.
    Ook de Finder kan prima data wegbranden op een disc. Enige issue is playback .. deze zit (nog) niet in OSX.

”Steve

Blu-ray is just a bag of hurt.

Bijdrager
    Deceipher
    ”Steff”

Op zich is het apart dat DVD Studio Pro geen Bluray disks kan branden, juist omdat het wel HD-DVD’s kan maken. Leuk blogje maar zoals daar geschreven staat kun wel wel degelijk een Bluray brander aan je Mac hangen. Met Toast 10 kun je Bluray schijfjes branden (9 ook btw).

Ja, ik vind het ook raar dat DVD Studio Pro wel (HD-)DVD’s kan branden en geen Blurays…

Bijdrager
    Tomac5

Afspelen op mac gaat dus niet.
    Maar als ik Windows XP zou installeren, moet het wel lukken?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    KR1275

De nieuwe Final Cut Studio hangt toch in de lucht? Zit vast een updateversie van DVD SP is met BR-faciliteiten. Anders vervreemdt Apple zich van de pro-markt en dat zal vast niet de bedoeling zijn.

Bijdrager
    KR1275

Kun je een BR trouwens helemaal volzetten met MPG2-materiaal (DVD kwaliteit dus)? Ik heb nog genoeg verzamelwerk dat dan mooi op een disk zou passen (veel videobanden etc.). Dan zou je een hele lange afspeelduur verkrijgen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Richard

De nieuwe Final Cut Studio hangt toch in de lucht?

Indeed. http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=141110

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.