19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Stitch312

How to build ultimate Imac vs mac mini media center

Hallo!

Ik heb momenteel veel problemen met de Apple TV 2. Mooie gadget maar werkt niet naadloos OF met veel gedoe. Nu heb ik een iMac 24″ en denk ik erover de nieuwe Mac Mini te kopen als media center (ipv Apple TV 2). Mn vragen: Kan ik via mn iMac de Mac Mini accessen? Kan ik via de iMac files downloaden op de Mini (dus mini als destination van de te downloaden file). Is de nieuwe Mini een interessante aanschaf als Media Center/player? Hoe kan ik de beste setup krijgen?

Thanks!

Bijdrager
    KarelWillem

Mag verder best in het Nederlands hoor, zo’n topic-titel.

Stitch312 op 20 september 2011

Kan ik via mn iMac de Mac Mini accessen?

Ja.

Kan ik via de iMac files downloaden op de Mini (dus mini als destination van de te downloaden file).

Ja.

Is de nieuwe Mini een interessante aanschaf als Media Center/player?

Ja.

Hoe kan ik de beste setup krijgen?

Kopen? Krijgen zal niet lukken denk ik.

Ik heb momenteel veel problemen met de Apple TV 2.
    Mooie gadget maar werkt niet naadloos OF met veel gedoe

Er is niet echt duidelijk wat je precies wil, wat de Apple TV 2 je niet kan bieden.

Ik heb zelf een Apple TV 2. Ik stream veel met tussenkomst van de iPad.
    AirPlay is een heel belangrijk punt geworden waarop de Apple TV 2 excelleert, en waarmee je vrijwel alle restricties die je zou kunnen ervaren, opgelost kunnen worden.

Bijdrager
    Stitch312

Helemaal mee eens, waar het niet dat ik de volgende zaken nadelig vind: 1)film converteren naar iTunes afspeelbaar formaat. 2) streamen van hoge kwaliteit films is vaak niet snel genoeg, dus buffer pauzes. 3) mijn ATV2 valt momenteel voortdurend uit en start dan weer op (software/hardware error). Apple kan niet helpen, tenzij ik 49,95 betaal (wat ik weiger, ding is 4 mnd oud). 4) max output is 720p. Kortom, als hij werkt niet onaardig maar het KAN veel beter.

Ik wil film/muziek/anything downloaden vanachter mn iMac, rechtstreeks naar de Mini, om het vervolgens te kunnen afspelen op de HD tv. Ik wil de Mini niet voortdurend aan moeten zetten. Ik wil HD films vlekkeloos kunnen kijken, incl menu’s en goeie audio. Zoiets?

Ps thread is in t engels omdat ik ook in het engels zocht nr oplossing. Vermoed dat je dan meer info bereikt…

Moderator
    unSOUND

Ps thread is in t engels omdat ik ook in het engels zocht nr oplossing. Vermoed dat je dan meer info bereikt…

Op een Nederlands forum ? Weinig kans.

Bijdrager
    Nielsvr

Ik heb de aTV2 gejailbreaked en voorzien van Plex (gratis). Samen met Plex op mijn Macs levert dat een geweldig media center op, inclusief transencoding welke vrijwel alle bestandstype af kan spelen en weergeeft in een heel mooi jasje.

Bijdrager
    Stitch312

Thanks Niels! Zal in een laatste ademteug nog eens rommelen aan de ATV. Hoe dan ook, neig sterk nr Mini. ATV kan altijd nog nr slaapkamer.

Unsound: try Google, smartpants:)

Bijdrager
    KarelWillem

1) film converteren naar iTunes afspeelbaar formaat.
    2) streamen van hoge kwaliteit films is vaak niet snel genoeg, dus buffer pauzes.
    3) mijn ATV2 valt momenteel voortdurend uit en start dan weer op (software/hardware error).
    4) max output is 720p. Kortom, als hij werkt niet onaardig maar het KAN veel beter.

Ik wil film/muziek/anything downloaden vanachter mn iMac, rechtstreeks naar de Mini, om het vervolgens te kunnen afspelen op de HD tv. Ik wil de Mini niet voortdurend aan moeten zetten. Ik wil HD films vlekkeloos kunnen kijken, incl menu’s en goeie audio. Zoiets?1: Als je dat niet wilt > iPad en Airvideo
    2: Ethernet, is nu eenmaal met alle media centers onmisbaar als je HD wilt kijken.
    3: Dat is kut. Maar daar is garantie voor uitgevonden. Poot stijf houden dus.
    4: Ja, dat is waar.

Mini voortdurend aan laten staan? Je hebt geen mini nodig.
    Je hebt al een iMac en een Apple TV.

Moderator
    unSOUND

Unsound: try Google, smartpants:)

Het gaat er om dat ALS je met een Engelse titel überhaupt al Engels sprekende mensen weet te lokken, ze toch niet gaan registreren op een Nederlands forum. Je lokt er dus niet meer antwoorden mee. En op een Nederlands forum een Engelse titel gebruiken laat het ook eerder overkomen als Spam, waardoor je ook nog eens minder Nederlandse leden naar je topic lokt… Het werkt dus alleen maar averechts, dat bedoelde ik er mee.

Bijdrager
    KarelWillem

Een Engelstalige titel gebruiken en dan je vraag in het Nederlands stellen.:wink:

Het aantal Engelstaligen dat je lokt, dat dan ook nog eens Nederlands kan lezen, is denk ik niet heel groot.

Bijdrager
    Stitch312

Ok ok, geen Engels meer:) Ik snap t haha. Ben redelijk nieuw in deze online wereld. Al doende leert men:) Dank voor de feedback! Nu terug nr de missie. Zijn er mensen met de Mini als media station? Ik ben wat terughoudend vanwege de prijs. Je hebt ook media spelers (AC Ryan, Dune) die voor de helft vd prijs leverbaar zijn. Ik ben alleen weg van Apple!

Moderator
    unSOUND

Ik vind een losse mediaspeler niks eerlijk gezegd, vaak zijn de bestandsformaten die hij kan spelen veel beperkter dan een computer, die kun je immers vrij simpel uitbreiden met plugins.

De goedkoopste mini is al prima als Media Centre, ik heb hier lang genoeg één van de eerste intels als Media Centre gehad, en ga binnenkort een nieuwe plaatsen, ook als Media Centre.

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 20 september 2011

Ik vind een losse mediaspeler niks eerlijk gezegd, vaak zijn de bestandsformaten die hij kan spelen veel beperkter dan een computer…

Mwah…
    Ik denk dat bijvoorbeeld een Xtreamer van 99 euro weinig bestandsformaten niet kent.
    Dan moet je wel heel erg op zoek naar exotische rommel.
    Dergelijke apparaten zijn bovendien ook zeer simpel te upgraden en werken perfect met de Mac samen.

http://xtreamer.net/xtreamer-SideWinder2/

Zelfs IK snapte het en kreeg de boel aan het werk.

Wat onverlet laat dat ik nooit meer van de Apple TV 2 af wil.:lol:

Moderator
    unSOUND
    KarelWillem op 20 september 2011

Ik denk dat bijvoorbeeld een Xtreamer van 99 euro weinig bestandsformaten niet kent.

Ik durf nu al te stellen dat hij de helft van mijn collectie niet snapt. Dergelijke boxen verwachten alleen de gebruikelijke codecs. Dus DivX zit in een AVI bestand, WMV in een WMV bestand, en AC3 in een MKV bestand. Dus als je een MOV bestand hebt met daarin een AC3 of DTS spoor, of een DivX video, begrijpt hij het niet. Software als Plex heeft exact hetzelfde probleem, voor mij reden genoeg om gewoon bij FrontRow en VLC te blijven.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik durf nu best te stellen dat hij 90% van je collectie zeker zal snappen.:lol:

Ik heb het ding nog nooit wat gevoerd wat niet geaccepteerd werd.
    En ik download willekeurig elk formaat wat ik maar tegen kom.

Heb je zelf ervaring met de/een Xtreamer?

Moderator
    unSOUND

Ik heb de handleiding gedownload, daar stond het al in… Hij verwacht de standaard codecs in de standaard containers.

Bijdrager
    aruba

Ik heb AppleTV2, gejailbreaked en AtvFlash er op lopen, fantastiese streaming,ondertitels en alle soorten Codecs rechtstreeks van iMac naar AppleTv2 zonder buffering of ander ongemak. En dit alles buiten iTunes om!

Bijdrager
    Sascha

@Stitch312: De wensen in je openingspost zijn exact hoe ik mijn iMac en Mac mini gebruik! Ik heb er een website over gemaakt die je eens kan bezoeken: http://macminimediacenter.tk

Succes en veel plezier.

Bijdrager
    bzguy

Ik heb ook een Mac Mini als media-center, en heb de website van Sascha (macminimediacenter.tk) gebruikt als leidraad, echt een ZEER leerrijke site met zeer grondige uitleg !

Werkt heerlijk zo:)

Bijdrager
    Sascha

Bedankt voor je mooie woorden!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.